• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:19
Ik heb sinds kort een Sony KDL32EX600 in mijn woning. Dat ding bevalt prima, echter is er één ding wat me stoort, omdat het niet werkt.
Nu kan ik nergens vinden of dat echt door de tv komt (omdat hij het niet ondersteunt) of dat het wat anders is.

De volgende situatie speelt zich dan af: mijn Macbook Pro sluit ik via HDMI aan op mijn tv. In OS X geef ik aan dat ik geluid door de Sony tv wil hebben. Er komt dan ook echt geluid uit de tv bij OS geluiden en video via Safari (denk aan rtlxl, uitzending gemist). Ook komt er geluid uit de tv wanneer ik via MplayerX een .avi bestand afspeel. Ook bepaalde .mkv (1080p, DD) komt er geluid uit de tv.
Speel ik echter een .mkv (1080p, DTS) af, dan hoor ik helemaal niks, zowel uit mijn Macbook als uit de tv niet. Ik zie echter wel dat het geluidicoontje in OS X niet greyed-out is (wat ie zou moeten zijn wanneer ie geluid door de tv stuurt). Stop ik MplayerX, dan gaat alles weer door de tv.
Wanneer ik mijn Macbook aansluit aan een Samsung U40EH5000 dmv HDMI, dan werkt dit alles wel.

Kan ik hieruit opmaken dat mijn tv niet om kan gaan met DTS signalen? Of gaat het veel complexer? Die Samsung tv doet natuurlijk ook geen DTS door zijn eigen speakers, dus dit zal gedownmixed moeten worden. Maar wordt dit gedaan door de tv of door mijn Macbook?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat heb je goed. Selecteer even in de player op je mac een stereo/pcm signaal. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A