Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 13:00
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Wireless internet. Ik heb het 60mbit alles in 1 abo van Ziggo. Bedraad haal ik dit inderdaad prima! Alleen draadloos.. Hou maar op! De wireless optie van de Ubee modem zelf is verschrikkelijk instabiel en heeft een slecht bereik in het huis. Aangezien in de oude modem van Ziggo geen Wifi zat heb ik ongeveer een jaar geleden een Sitecome WL-303 wireless Router gekocht. Deze wil ik nu graag als Acces point achter de UBee modem gebruiken.

In eerste instantie heb ik in de UBee het wireless uitgezet. Daarna heb ik de Sitecom aangesloten via de WAN poort. Dit werkte, alleen het internet was erg instabiel en traag. Na wat gegoogled te hebben las ik in een oude 'HowTo guide die op tweakers (Link naar de howto: hier) dat je op je wireless (Sitecom) je DHCP uit moet zetten en je IP-adres in dezelfde range moet zetten.

Voordat ik iets ben gaan veranderen heb ik eerste de firmware van de Sitecom geupdate en de Sitecom gereset naar de fabrieksinstellingen. Op de UBee is het IP adres: 192.168.178.1. Dus heb ik op de Sitecom de DHCP uitgezet en het ip adres ingesteld op: 192.168.178.3.

Daarna doet de Sitecom alleen helemaal niets meer.. Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen? Hoe moet ik de Sitecom instellen zodat het goed werkt?

Alvast onzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
sitecom op lan poort (niet meer op wan!) en dan in je browser naar 192.168.178.3 gaan. Zou moeten werken..

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ik heb hier hetzelfde probleem. Ik heb een Edimax wireless router op de LAN poort van de Ubee. DHCP uitgezet, IP adres ingesteld binnen het netwerk op 192.168.178.50.

Edimax niet meer te bereiken. Ik neem aan dat de draad van de LAN-poort van de Ubee naar de WAN poort van de Edimax moet?

EDIT
Beide dus op LAN LAN. Dat werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door RielN op 18-12-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
RielN schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:46:
Ik heb hier hetzelfde probleem. Ik heb een Edimax wireless router op de LAN poort van de Ubee. DHCP uitgezet, IP adres ingesteld binnen het netwerk op 192.168.178.50.

Edimax niet meer te bereiken. Ik neem aan dat de draad van de LAN-poort van de Ubee naar de WAN poort van de Edimax moet?

EDIT
Beide dus op LAN LAN. Dat werkt.
Niet op de WAN poort maar gewoon op de LAN, dan moet het werken..

Zorg wel dat je DHCP is uitgeschakeld.

EDIT: zie ook opmerking TweakMaster :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Sharky_NL op 18-12-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
daarbij is het ook handig om bijvoorbeeld upnp, firewall en andere services op de router uit te schakelen. gewoon om problemen te voorkomen :)

Ryzen cloud9