Gaming Headset: Sennheiser of Logitech?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 21:24
Hallo,

Op dit moment heb ik een bestelling staan van een Sennheiser PC 360 die op 31 januari geleverd kan worden. Dit duurt nog even. Deze heb ik bij 4LAUNCH gekocht voor 133,- . Maar in de Tweaker awards wordt de Logitech G35 als hoogste geprezen... Het gaat hier om een headset voor de PC.
Wat ik zoek:
comfort: Ik heb een Tritton AX 720 gehad, maar deze knelde mij. Nu zoek ik er echt 1 die geweldig zit.
Goede geluidskwaliteit: Natuurlijk ook heel erg belangrijk voor een headset

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:39

Eagle Creek

Breathing security

Hoi Sander,

Heb je van beide headsets al diverse reviews doorgelezen, zowel op Tweakers als op andere sites?
Het feit dat een bepaalde headset goed uit een verkiezing (let wel: geen test!) komt zegt niets (of: weinig) over de specifieke kwaliteiten ervan. En nog minder over of het product aansluit op jouw wensen.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb de Logitech G35 gekocht bij de mediamarkt in eerste instantie maar die heb ik na 2 dagen weer terug gebracht. Vond het geluid niet bepaald goed en naar mijn idee vond ik het surround gedeelte ook niet echt heel goed werken aangezien grotendeels door bass werd overdonderd waardoor je bijv. voetstappen niet goed meer hoorde. Alleen als ik bijv S&D in mw3/bo1 aan het doen was en het was even rustig dan hoor ik de voetstappen wel. Voor in games is het een ok headset maar muziek enzo eigenlijk totaal niet vind ik.

Ik wou in eerste instantie ook de Sennheiser PC360 maar omdat die zo slecht verkrijgbaar is, heb ik bij m'n werk de Sennheiser PC350 gekocht en die bevalt me erg goed.

Behoorlijk groot verschil qua de G35. Ik vind dat de Sennheiser op elk gebied gewoon goed klinkt (Game/Muziek/Films)

Maarja het is allemaal een persoonlijke voorkeur.

Ik zat namelijk ook erg te twijfelen tussen open en gesloten headsets.
Ik mocht van m'n werk van te voren even die Sennheiser proberen of ik hem fijn vond en heb hem daarna aangeschaft en tot nu nog geen spijt van gehad.

Hoop dat je hier wat aan hebt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
Okay, heel erg bedankt Falcon :) ! Omdat ik er ook muziek bij wil luisteren, en ook wel van goed geluid houd laat ik mijn bestelling wel staan :-) . Dan komt hij 31 januari dan eindelijk 0.o (besteld op 28 november...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:47
Een tip. Neem ook eens Philips mee in je overwegingen. Ik heb jaren games gespeeld waar inderdaad positie en voetstappen belangrijk waren en er was geen enkele headset die ,op dat gebied, op kon tegen mijn Philips. Ik wil graag over naar draadloos, dus ga ook de markt weer eens op.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Heb je de Roccat Cave overwogen? Ik ben er zelf bijzonder tevreden over. Lees voor meer info ook de prachtige review van Psychoclown hier op tweakers: productreview: Roccat Kave review door psychoclown

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471209

A-Tray schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:37:
Heb je de Roccat Cave overwogen? Ik ben er zelf bijzonder tevreden over. Lees voor meer info ook de prachtige review van Psychoclown hier op tweakers: productreview: Roccat Kave review door psychoclown
Heb deze gehad, het is inderdaad een mooi apparaat. Let wel op dat je er dan ook een geschikte audiokaart voor moet hebben, je hebt er uit mijn hoofd vier of vijf 3.5mm aansluitingen voor nodig.

Hele directe tip: niet nemen als je een breed hoofd hebt. De headset (zoals verschillende populaire modellen) zit erg aangenaam bij kleine en gemiddelde hoofden. Heb je een hoger/breder hoofd dan gemiddeld, dan kan hij aardig knellen. Flexibel is hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
Ik heb de Philips ook even bekeken, maar ik kon niet echt iets wat geschikt is vinden..
De Roccat Kave: Bestemmingsplan zegt dat deze dus niet op een breed hoofd past, en ik geef toch toe dat ik een groot hoofd heb :p . En zoals je in je review beschrijft is soms het geluid wat blikkerig, en dat is toch niet helemaal iets waar ik veel geld aan wil uit geven
Pagina: 1