[WP] Extern JS laden en uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb vandaag mijn dag verpest door te blijven proberen een extern JavaScript te laden, binnen mijn WordPress (3.5) systeem met theme (Ghost) in een pagina. |:(

Het gaat om een ingewikkeld (PortaBase-)invulformulier dat zaken verstuurt naar een externe partij, die dit script aanbieden en als volgt op mijn site willen zien (hebben jullie het JS ook echt nodig?);

<script type="text/javascript" language="javascript" id="pb-application-form" src="https://XXXXXX.nl/menu/aanmelden/XXX"></script>

Als ik dit script plaats in de code in WP, doet die pagina het niet meer (alleen de backgroundimage, geen menu, sidebars, inhoud etc)..
Als ik het in een leeg html-testbestandje op mijn computer zet, werkt het wel prima.
Ik heb inmiddels al allerlei zaken geprobeerd, zoals met wp_script_enqueue, en in header en footer, en met PHP omhulsels, en zelfs de hele JS code gecopy-paste, maar niets werkt :(

Hoe kan ik nou een extern JS laden (liefst op elke pagina, dus in header?) en met een code/tag uitvoeren/showen op alleen de gewenste paginas?

[ Voor 4% gewijzigd door Stan op 17-12-2012 18:30 . Reden: Uitleg over doet het niet meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als ik dit script plaats in de code in WP, doet mijn hele site het niet meer.
Definieer "doet het niet meer"? Krijg je een lege pagina, een "500 Server Error", doet alles het nog maar je javascript het niet meer?

Zet error reporting eens aan.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Ik heb mijn openingspost aangevuld
en
Error reporting toegevoegd (in header.php) maar doet niets?

Overigens lukt het ook niet met diverse plugins voor externe CSS/JS.
Is er wellicht een jQuery conflict of zoiets (zie ik her en der)? Moet ik daarom getScript gebruiken (ik roep maar wat als nono)?

Kun je uberhaupt normaliter in WP (zelfs met Raw HTML plugin etc) wel gewoon zo'n regel extern JS gewoon 'injecteren' midden in je body-HTML-teksteditor?!
Kortom; Hoe doe je dit normaliter in WP, dus op enkele specifieke pagina's een JS van een andere site laden/showen?

[ Voor 79% gewijzigd door Stan op 17-12-2012 19:42 . Reden: Plugins en jQuery ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 17:43

Foamy

Fulltime prutser

Hoe heb je dit script in de code geplaatst? Laat je dit binnen de HTML output van je site echo-en oid, of heb je het letterlijk in je code geplaatst waardoor de PHP parser onderuit gaat?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Beiden geprobeerd, in de teksteditor de volgende dingen al ingevoerd afzonderlijk;
- Script tags (zie TS);
- PHP echo met de scipt tags;
- Complete externe JS code (binnen tags).

In eerste casus laat ie de script tags correct zien in broncode lijkt het (maar lege site);
in tweede zie je de PHP tags (dus de PHP wordt niet geinterpreteerd (maar lege site);
In het derde zie ik het formulier, maar met allemaal fouten en stukjes code en tekst erdoor en de layout is idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 17:43

Foamy

Fulltime prutser

Word er ook niks geblokkeerd door je browser doordat je een script vanaf een andere site probeert aan te roepen? Als je het .html bestand online zet, werkt deze dan wel? Worden er misschien JavaScript errors gegenereerd?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
In principe zou je een script op die manier zo moeten kunnen aanroepen, alhoewel ik de inhoud natuurlijk niet exact weet (je kan immers ook gewoon Jquery via een CDN aanroepen of denk ik te simpel?)

Ik hoop wel dat je Firebug hebt geinstalleerd? Zo niet, gelijk doen! https://getfirebug.com/
Daarnaast, hoeveel scripts draaien er nog meer op de pagina? Een fout in een ander script kan zorgen dat het lezen van js afgebroken wordt en jouw script het niet meer doet. Heb je deze als eerst van je scripts opgeroepen? En heb je plugins draaien die scripts oproepen? daarvoor geld natuurlijk hetzelfde. Als Firebug niets uitsluit is het een idee om je plugins uit te schakelen en kijken of daar het probleem ligt, en eventueel tijdelijk van theme te switchen (als 't wel werkt in het standaard twentyeleven thema dan weet je dat het aan je theme ligt). Succes!

[ Voor 13% gewijzigd door Nedra op 18-12-2012 19:05 ]

Pagina: 1