Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OpenLDAP] Word het nog gebruikt of is het zo goed als dood?

Pagina: 1
Acties:

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50
Beste Tweakers,

Nu ik bezig ben met het inrichten van een project server op Debian6 heb ik verschillende services draaien zoals: mod_dav_svn, git server, RedMine en WebSVN. Nu kan ik natuurlijk overal de gebruikers voor gaan aanmaken maar is niet erg effectief. Daarom ben ik opzoek gegaan naar een andere oplossing en kwam uit op OpenLDAP. Daarmee kan ik dus gebruikers autoriseren wie waar in mag komen en wat mag doen. Na een beetje rondzoeken heb ik erg veel informatie verzameld maar het is allemaal van het jaar 2007 of zelfs ouder. Veel recente artiekelen/howto's zijn er niet te vinden meer. Begint OpenLDAP dood te gaan? En zijn daar alternatieven voor? Of zit het totaal anders ?? Daarnaast zijn er ook erg weinig beheer tool's voor LDAP op het linux platform. Voor windows heb je er zat zoals LDAPAdmin maar voor linux is er vrij weinig te vinden.

• Hydrosine
  • Laatst online: 13-10 09:47
Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar!

Feit is wel dat het lijkt dat je alles op een machine draait en elk stukje software een eigen methode heeft om gebruikers te verifieren. De een kijkt naar een database en de ander houdt weer een encrypt bestandje bij.

Er zijn wel zogeheten PAM Modules binnen linux waarmee je applicaties volgens een gelijke manier kan laten authoriseren maar dat is dus afhankelijk van de applicatie of dat ondersteund wordt.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Uit je vraag begrijp ik dat je gecentraliseerd management van gebruikers zoekt,ik denk dat je dan ok is kunnen kunt kijken naar FoxT ServerControl (voorheen BoKS). Het is wel een best uitgebreid pakket ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Turdie op 17-12-2012 18:18 ]

• xehbit
  • Laatst online: 19-10 22:50
shadowman12 schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:16:
Uit je vraag begrijp ik dat je gecentraliseerd management van gebruikers zoekt,ik denk dat je dan ok is kunnen kunt kijken naar FoxT ServerControl (voorheen BoKS). Het is wel een best uitgebreid pakket ;)
Ik heb de video's bekeken die op de site vermeld staan, en ik moet zeggen: het ziet er goed uit. Ik zal hier binnenkort eens wat dieper op ingaan hoe dat nou precies werkt. Bedankt voor uw reactie!