font niet zichtbaar in Flash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitjeg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10-2022
Hallo Tweakers,

Sinds kort heb ik het probleem dat Flash een letterfont niet meer wilt weergeven.
De tekstvakken zien er blanco uit. (tekst is alleen te zien wanneer ik het tekstvak open selecteer of als ik de antialias text verander in antialias). echter bij publishen of bij een snelle test geeft Flash de tekst wederom niet weer.

Het lettertype betreft Myriad pro en heeft het eerder wel in Flash gedaan (vorige week werkte hij nog gewoon).

Ik heb het lettertype al eens uit mijn font map verwijdert en opnieuw geinstalleerd maar dit mocht niet baten. Overigens werkt het font in andere programma's (illustrator, photoshop etc) gewoon zoals het hoort

Wie kan mij helpen en weet war het aan ligt.

Groet Pjotr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitjeg
Dank voor je reactie slaadjeBla,

Ik denk dat dit de oorzaak is. Ik heb nl vorige week een update laten uitvoeren alvorens mijn pc te sluiten.

Echter weet ik eventjes niet hoe ik dit nu in de tussentijd moet oplossen.
want de update deïnstalleren wil ik ook niet. ;(

Groet Pjotr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Pitjeg schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:00:
Echter weet ik eventjes niet hoe ik dit nu in de tussentijd moet oplossen.
Hoeveel keuze heb je dan :?
Deinstalleren -> Opgelost, maar je bent kwetsbaar -> wil je niet
Patch laten staan -> Font niet zichtbaar maar lost zich op termijn op als MS met een update op de patch komt

Je zou 't eens met een ander font kunnen proberen en 't tot die tijd daar mee doen.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 17-12-2012 17:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitjeg
Is het embedden van het font nog een oplossing?
Ik lees hierover verschillende meningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Pitjeg schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:11:
Is het embedden van het font nog een oplossing?
Ik lees hierover verschillende meningen
Doe eens gek en probeer 't eens? Paar vinkjes aan bij publishen en je weet 't en dat was sneller geweest dan posten ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 17-12-2012 17:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 15:01
RobIII schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:12:
[...]

Doe eens gek en probeer 't eens? Paar vinkjes aan bij publishen en je weet 't en dat was sneller geweest dan posten ;)
Waarschijnlijk werkt het niet. Ik gok zo dat voor het omzetten en embedden v/e font eerst nog steeds de bijbehorende Windows API calls gebruikt gaan worden. Ga je alsnog nat.

Maar goed; inderdaad het proberen waard. Wie weet.

[ Voor 7% gewijzigd door R4gnax op 17-12-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
R4gnax schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:47:
Ik gok zo dat voor het omzetten en embedden v/e font eerst nog steeds de bijbehorende Windows API calls gebruikt gaan worden. Ga je alsnog nat.
Ik gok dat 't embedden wel goed gaat (is immers, kort door de bocht, niet veel meer dan de fontfile in je swf bakken/opnemen) maar dat 't renderen van het font alsnog fout gaat; het probleem zit 'm voor zover ik begrijp namelijk in 't renderen van een font:
We are aware of issues related to OpenType Font (OTF) rendering in applications such as
Maar either way; werken zal 't waarschijnlijk niet inderdaad; vroeger of later zal 't toch gerenderd moeten worden. Werkt 't wél dan doet Flash waarschijnlijk iets "embed-time" aan omzetting/convertering naar een eigen formaat ofwel Flash gebruikt een andere (eigen?) rendering methode/stack.
R4gnax schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:47:
Maar goed; inderdaad het proberen waard. Wie weet.
Dat was wel de strekking inderdaad; nee heb je, ja kun je krijgen (met een minimum aan inzet). Zou wel leuk zijn als TS nog even liet weten of 't inderdaad geholpen heeft.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 15:01
RobIII schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:11:
Werkt 't wél dan doet Flash waarschijnlijk iets "embed-time" aan omzetting/convertering naar een eigen formaat ofwel Flash gebruikt een andere (eigen?) rendering methode/stack.
Flash doet embed-time iets aan omzetting/convertering naar een eigen formaat. Dit eigen embedded formaat is nodig om met de eigen interne font renderer van Flash te werken, die meestal visueel betere resultaten geeft dan de GDI font renderer die anders aangesproken zou worden op het Windows platform.

Met de nieuwere Flash Text Engine (FTE) API is het overigens mogelijk om ook system native fonts 'direct' te gebruiken met de interne font renderer. (Waarschijnlijk gebeurt de glyph outline conversie dan gewoon runtime.) Alleen is die een flink stuk meer complex in het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik weet niet waar je je swf voor gebruikt, maar als het voor op het web is, dan is het sowieso handig het font te embedden, aangezien het merendeel van je gebruikers het font niet geïnstalleerd zal hebben.

Anywho: omzetten naar ttf ook een optie?

Raar... Is zo gek nog niet

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Myriad Pro is van Adobe, dus als je het gaat embedden, kijk uit dat je niet illegaal bezig gaat. Lees de licentie van het font er dus op na.

日本!🎌

Pagina: 1