VOD voor een vaste prijs p/m

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 23:26
Hallo,

Ik wil best betalen voor me materiaal, maar dat het dan ook legaal is en goed.
En met betalen bedoel ik dan 'liever iets in het laatje, dan helemaal niks', oftewel; Bang for Bucks!

Zijn er diensten die voor, laat ik zeggen 25 euro per maand, onbeperkt toegang geven tot courante films, series, shows, whatever, zonder beperkingen?

En beperkingen als in maximaal 20 films ofzo per maand of andere manier om bandbreedte te beperken? En het moet natuurlijk wel minimaal 720p zijn of vergelijkbare kwaliteit.

Ondertitels en al die luxe dingetjes maken mij verder niet uit.

BTW, VOD = Video On Demand.

En het komt wellicht over als een "Ik wil iets, ga het voor mij uitzoeken" vraag, maar op dit gebied zullen er vast wel wat ervaringsdeskundige zijn die een goede site kunnen aanraden, als ze al bestaan.

Ik hoor het graag :).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dit bestaat het helaas (nog) niet. Er zijn partijen die het aanbieden (Netflix, iTunes) maar dat is of niet in NL beschikbaar via reguliere wegen of geeft geen onbeperkte toegang voor een vast bedrag per maand.

Daarnaast heb je nog diensten van de kabelaar waar je jarenoude B-films kunt kijken voor €10 per film.

[ Voor 20% gewijzigd door MrAcid op 17-12-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Denk dat vrij veel mensen hier wel voor willen betalen, maar zo'n dienst is er helaas nog niet in nederland, ik heb zelf wel netflix gehad maar daar stond dan weer niet recente dingen op, en hulu heb ik ook gehad maar dat had dan weer niet alle episodes alleen de laatste 5 bijvoorbeeld.

Het komt er opneer dat het wachten word tot er een dienst komt ala spotify waar je gewoon betaald per maand, en dan zou ik reclame blokjes 2 op 45 minuten van ongeveer een minuut per stuk nog niet eens erg vinden maar goed het is er helaas nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:02

MsG

Forumzwerver

25 per maand voor 20 films is natuurlijk nooit gelijkwaardig aan 20 films voor laten we zeggen 4, 5 euro in de winkel kopen. Daarnaast wil je ze ook nog op HD-kwaliteit. Wat per film vaak wel duurder is dan 4 a 5 euro.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
MsG schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:20:
25 per maand voor 20 films is natuurlijk nooit gelijkwaardig aan 20 films voor laten we zeggen 4, 5 euro in de winkel kopen. Daarnaast wil je ze ook nog op HD-kwaliteit. Wat per film vaak wel duurder is dan 4 a 5 euro.
Films in winkel zijn altijd duurder, distributie, hoesjes noem maar op, dat heb je met online natuurlijk al stuk minder he :) ik vind eerlijk gezegd dat je die 2 dingen niet met elkaar kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

WeAreLegion schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:21:
[...]

Films in winkel zijn altijd duurder, distributie, hoesjes noem maar op, dat heb je met online natuurlijk al stuk minder he :) ik vind eerlijk gezegd dat je die 2 dingen niet met elkaar kan vergelijken.
Want het online beschikbaar maken van vele TB's voor miljoenen mensen is gratis ... :/

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

WeAreLegion schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:21:
[...]

Ik denk toch echt dat dat maar een marginaal deel van de prijs bepaalt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik weet niet precies hoe Netflix werkt maar misschien kun je gebruik maken van een VPN die je een Amerikaans IP adres toewijst en op die manier van Netflix gebruik gaat maken. Check ook eens dit topic voor tips: Netflix en Hulu in de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
naitsoezn schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:26:
[...]

Want het online beschikbaar maken van vele TB's voor miljoenen mensen is gratis ... :/
Dat hoor je mij toch niet zeggen? Maar in verhouding is dat nog steeds goedkoper dan fysiek dvd's stampen volgens mij. Maar goed dit zijn onderwerpen daar komt toch geen eind aan, zolang de eigenaren van de maatschappijen er geen geld in zien gaat het nooit gebeuren.

[ Voor 18% gewijzigd door WeAreLegion op 17-12-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je hoeft ze niet te kopen, maar huren gaat ook wel richting die prijzen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Marzman schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:28:
[...]
Je hoeft ze niet te kopen, maar huren gaat ook wel richting die prijzen.
"onbeperkt toegang geven tot courante films, series, shows, whatever, zonder beperkingen?"

Dan heb je als enige vergelijking fysieke aankoop. Een huur is gelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:17

Wish

ingwell

Onbeperkt... hmm, nee, niet echt volgens mij.

Maar vooruit: heb je hier wat aan? http://www.pathe-thuis.nl/watispathethuis

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is ongelimiteerd zolang je je maandabonnement betaalt. Dat is de tijdsbeperking, de maand er op moet je opnieuw betalen. Zie ook het Spotify concept.

Bij een bibliotheek werkt het ook zo (real life videotheken met abonnementen ken ik niet, maar misschien dat ze ook bestaan), tenzij een andere klant hetzelfde boek wil lenen (dat is een nadeel van fysieke media)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 21:55

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Film1 abbonement op je TV, dan heb niet alle films, maar wel onbeperkt de films die worden aangeboden on demand (kosten 15 euro dacht ik).

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Smuggler schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:53:
Film1 abbonement op je TV, dan heb niet alle films, maar wel onbeperkt de films die worden aangeboden on demand (kosten 15 euro dacht ik).
Ja dat zou ik ook adviseren. Je loopt dan een paar maanden achter, is dat zo erg? Of je neemt een bioscoopabonnement van 18 euro in de maand, dan ga je zo vaak als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit is misschien wat ver gezocht, maar je kunt zoiets eventueel wel zelf in elkaar sleutelen als je wilt.
Zelf heb ik een dedicated server waarop SickBeard, CouchPotato, AutoSub, SABNZBD en Plex draait.
SickBeard zoekt automatisch nieuwe afleveringen van je TV series, CouchPotato zoekt voor jou naar nieuwe films die je wilt hebben en beide downloaden dit dan via SABNZBD vanaf Nieuwsgroepen. AutoSub zoekt er daarna voor mij nog eens de juiste ondertitelingen bij voor wat betreft de TV Series en met Plex kan ik het overal ter wereld bekijken via mijn browser, app of media center. Heerlijk toch :)
Als je zelf zoiets wilt opzetten heb je in principe alleen maar een Dedicated Server nodig die Linux of Windows draait. Alle eerder genoemde software is namelijk cross platform. Voor Transcoding (dus het comprimeren van video of het eronder plaatsen van subtitles) is wel een stevigere CPU nodig. Mocht je dat niet gaan doen/willen kun je in principe al met een dedicated server van een tientje (!!) vooruit, die hier te krijgen zijn: www.isgenoeg.nl (500GB HDD, 5TB Data op 100Mbit.). Tel daar een usenet accountje bij en je komt op nog geen 20 eurotjes per maand uit en een paar uur van je tijd.
Als je het wat 'professioneler' aan wilt pakken, pak je gewoon een zwaardere server en deel je je Plex Media Server met vrienden en kun je eventueel de kosten nog verdelen ook :) Zo kan mijn server bijvoorbeeld ongeveer 5-6 1080p WEB-DL transcoding streams tegelijk aan (Intel i5 3330 8GB DDR3 3x2TB op 100/100Mbit)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Freekers schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:34:
Dit is misschien wat ver gezocht, maar je kunt zoiets eventueel wel zelf in elkaar sleutelen als je wilt.
Zelf heb ik een dedicated server waarop SickBeard, CouchPotato, AutoSub, SABNZBD en Plex draait.
SickBeard zoekt automatisch nieuwe afleveringen van je TV series, CouchPotato zoekt voor jou naar nieuwe films die je wilt hebben en beide downloaden dit dan via SABNZBD vanaf Nieuwsgroepen. AutoSub zoekt er daarna voor mij nog eens de juiste ondertitelingen bij voor wat betreft de TV Series en met Plex kan ik het overal ter wereld bekijken via mijn browser, app of media center. Heerlijk toch :)
Als je zelf zoiets wilt opzetten heb je in principe alleen maar een Dedicated Server nodig die Linux of Windows draait. Alle eerder genoemde software is namelijk cross platform. Voor Transcoding (dus het comprimeren van video of het eronder plaatsen van subtitles) is wel een stevigere CPU nodig. Mocht je dat niet gaan doen/willen kun je in principe al met een dedicated server van een tientje (!!) vooruit, die hier te krijgen zijn: www.isgenoeg.nl (500GB HDD, 5TB Data op 100Mbit.). Tel daar een usenet accountje bij en je komt op nog geen 20 eurotjes per maand uit en een paar uur van je tijd.
Als je het wat 'professioneler' aan wilt pakken, pak je gewoon een zwaardere server en deel je je Plex Media Server met vrienden en kun je eventueel de kosten nog verdelen ook :) Zo kan mijn server bijvoorbeeld ongeveer 5-6 1080p WEB-DL transcoding streams tegelijk aan (Intel i5 3330 8GB DDR3 3x2TB op 100/100Mbit)
Sickbeard, CouchPotato en Plex gebruik ik zelf ook en dat werkt inderdaad buiten gewoon goed. Het enige nadeel is natuurlijk wel dat het niet legaal is terwijl de TS hier vraagt om legale oplossing ;)

Voor een vast bedrag per maand alle courante series en films ter beschikking hebben zou ik zeker ook interesse in hebben. Grotendeels omdat je dan toch een bepaalde garantie hebt dat het ook inderdaad werkt maar aan de andere kant ook omdat het dan om een legale dienst gaat. Ik steun met liefde de makers van films en series maar ik zie echt niet het nut van het kopen van een DVD of BluRay wanneer het voor mij gemakkelijker en sneller is om diezelfde film of serie te downloaden. € 5,- per film of serie betalen zou ik dan ook weer teveel vinden en afdoen aan het concept. Het idee is juist dat je voor een vast bedrag per maand onbeperkt kan kijken, ik denk dat het gros van de gebruikers niet meer dan een film of 4 a 5 per maand zullen kijken. Ik in ieder geval niet.

Naast films zal ik ook vooral interesse hebben in series, het moet dan alleen uiteraard wel zo zijn dat minimaal de kwaliteit die bij illegaal downloaden wordt verkregen wordt aangeboden moet worden (720p dus), dat dit tegelijk of direct na de eerste uitzending in welke land dan ook beschikbaar is en als het even kan ook nog inclusief (Engelse) ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Freekers schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:34:
Lang verhaal kort: Veel software op een private software == 'gratis' goede films
Ik zoek nou eigenlijk iets dat niet zoveel moeite kost. Nu download ik ook gewoon me films en als ik iets in de download zet kan ik een kwartier later gaan kijken. Kost ook niks.

Maargoed, 'vroeger' downloaden ik ook alle games die los en vast zaten en tegenwoordig kan ik dat gewoon betalen. Muziek luister ik wel via een stream, maar films moeten dus nog gewoon (' ' ' ' legaal ' ' ' ') gedownload worden.

Daar moet je dan naar zoeken, eventjes op wachten, etc. etc. Ik wil gewoon me HTPC mediacentertje aan de tv en via één of andere interface zeggen "dit wil ik zien" en ik heb het gelijk op beeld.

Als 1 persoon de boel dusdanig geautomatiseerd krijgt dat hij bij een gehoste server in principe hetzelfde voor elkaar krijgt voor 20 euro dan moet het kwa prijs ook prima te doen zijn om een hele volkstammen te voorzien van een dergelijke dienst voor 25-50 euro per maand per aansluiting.
En anders verzint zo'n bedrijf wel een manier om de load te verdelen via p2p ofzo, daar worden die aanbieders wel inventief in.

Maargoed, uit de reacties haal ik dat een dergelijke dienst nog niet echt beschikbaar is.

Film1 lijkt me niet echt handig. Daar zul je vast een digitaal pakket bij een tv aanbieder van moeten hebben (kost geld) en dan ook nog een abonnement op film1 én het vod zodat je zelf je films kunt bekijken.
En dan ben je alleen beperkt tot films (of kan je ook series bekijken??)
Denk dat het wel in de papieren gaat lopen.

En ik kijk nauwelijks tv, dus een duur tv abonnement heb ik niet in huis. Alles prima terug te vinden op de verschillende uitzending gemist sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dick schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:54:
Sickbeard, CouchPotato en Plex gebruik ik zelf ook en dat werkt inderdaad buiten gewoon goed. Het enige nadeel is natuurlijk wel dat het niet legaal is terwijl de TS hier vraagt om legale oplossing ;)
Dan kunnen we daar heel kort over zijn, die is er helaas nog niet in NL. Als 'legale' alternatieve optie kun je dan het idee/voorstel van ChicaneBT gebruiken:
Anoniem: 16328 schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:07:
Ik weet niet precies hoe Netflix werkt maar misschien kun je gebruik maken van een VPN die je een Amerikaans IP adres toewijst en op die manier van Netflix gebruik gaat maken. Check ook eens dit topic voor tips: Netflix en Hulu in de Benelux
BLACKfm schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:15:
Ik zoek nou eigenlijk iets dat niet zoveel moeite kost. Nu download ik ook gewoon me films en als ik iets in de download zet kan ik een kwartier later gaan kijken. Kost ook niks.
Het kost misschien wat moeite om op te zetten, maar als het eenmaal draait heb je er in principe geen omkijken meer naar. Je stelt gewoon de series in die je graag kijkt/volgt en Sick&Sab regelen de rest.
Nu ben ik een Tweaker in hart en nieren en lig natuurlijk elke dag te klooien spelen met m'n server. Dit een beetje tweaken, dat een beetje aanpassen :9 maar in principe is dat niet nodig ;)
BLACKfm schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:15:
Als 1 persoon de boel dusdanig geautomatiseerd krijgt dat hij bij een gehoste server in principe hetzelfde voor elkaar krijgt voor 20 euro dan moet het kwa prijs ook prima te doen zijn om een hele volkstammen te voorzien van een dergelijke dienst voor 25-50 euro per maand per aansluiting.
En anders verzint zo'n bedrijf wel een manier om de load te verdelen via p2p ofzo, daar worden die aanbieders wel inventief in.
Dat is ook zeer zeker Technisch allemaal mogelijk, maar legaal/om Ome Tim tevreden te houden helaas niet....

[ Voor 44% gewijzigd door Freekers op 17-12-2012 21:21 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Edit knop Freekers, Edit knop...

[ Voor 97% gewijzigd door Freekers op 17-12-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Freekers schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:15:
[...]
Dat is ook zeer zeker Technisch allemaal mogelijk, maar legaal/om Ome Tim tevreden te houden helaas niet....
Dat dan weer wel natuulijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Voor films heb ik zelf een Pathe Unlimited abbo genomen voor 19 euro per maand, ik ga nu minstens 2x in de week wel naar de bios met een vriend van me. Ik download nu al een stuk minder films :) maar goed je moet wel die mogelijkheid in de buurt hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Bij Pathe kan je onbeperkt naar de bios voor 19 euro in de maand. Als je dat gaat uitrekenen kom je ook op onrealistische bedragen als je vaak gaat.

Dit moet gewoon naar NL komen voor zoals TS al aanhaalt rond de 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Rerder schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:02:
[...]

Bij Pathe kan je onbeperkt naar de bios voor 19 euro in de maand. Als je dat gaat uitrekenen kom je ook op onrealistische bedragen als je vaak gaat.

Dit moet gewoon naar NL komen voor zoals TS al aanhaalt rond de 25 euro.
Ja maar pathe maakt in verhouding geen verlies er op als jij vaker dan bijvoorbeeld 2 keer gaat, je ging daarvoor ook niet 10 keer naar bios per maand, hooguit 1 of 2 keer, dat betaal je dan ook en de rest is mooi mee genomen voor jou als pashouder maar die films draaien toch wel :)
Pagina: 1