Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Medion Erazer X7821 (gtx680m)

Pagina: 1
Acties:

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Zit na te denken om eventueel een extra gaminglaptop aan te schaffen.
Hierbij zit ik te twijfelen tussen de BTO CL1747 met GTX680M, de MSI GT70 met GTX680M of (en liefst niet) de Dell Alienware mx17...
Na wat te surfen sprong Medion me opeens in't oog met hun nieuwe Erazer laptop. Volgens mij is dit eigenlijk een soort GT70 barebone based laptop, maar wel massa's goedkoper voor de specs.
Heeft iemand ervaring met dit beestje? Zou onder andere willen weten of de SSD werkelijk een SATAIII SSD is en geen raid 0 setup van 2 MSATA SSD's.
Zijn er andere addertjes?

MEDION® ERAZER® X7821 LAPTOP
1699€
Processor: Intel® Core™ i7-3630QM processor
Besturingssysteem (OEM versie):
Windows 8

Kloksnelheid: 2,4GHz
Geheugen: 16GB
Geheugentype: DDR3 1333 MHz
Aantal geheugenbanken: 4
Gebruikte geheugenbanken: 4
Harde schijf capaciteit: 750GB
SSD capaciteit: 128GB
Schermgrootte: 43,9 cm (17,3")
Aspect ratio: 16:9
Resolutie: 1920x1080 pixels
Type beeldscherm: Mat scherm
LED backlight: Ja
Videokaart:
NVIDIA® GeForce® GTX680M met 2 GB GDDR5 videogeheugen

Optische stations:
Blu-ray lezer incl. Dual Layer DVD-ReWriter

Geluid:
Dolby® Advanced Audio, High Definition Audio (8-kanaals) met 2 geïntegreerde luidsprekers en subwoofer

Overige:
Mobile Intel® HM77 Express Chipset
Webcam: ingebouwd, 2000 x 750, 30 FPS
USB 3.0 aansluitingen
Toetsenbord geoptimaliseerd voor gaming (W-A-S-D toetsen met kleurmarkering)
1x 128 GB Solid State Drive (SSD)

Accu aantal cellen: 9
Accu capaciteit:
7800 mAh

Bluetooth:
Geïntegreerde Bluetooth 4.0 module

Verbindingen:
Algemeen
3x USB 3.0, aansluiting voor USB-apparatuur (bijv. printer of scanner), levert meer stroom dan een standaard USB 2.0 poort
2x USB 2.0, USB-apparatuur (bijv. printer of scanner)
1x eSATA, aansluiting voor externe opslag apparaten
1x LAN (RJ45), netwerkaansluiting
1x Kensington slot, voor beveiliging tegen diefstal
Multikaartlezer

Audio*
1x Microfoon ingebouwd
1x Line in, aansluiting voor geluidopname
1x Side out, geluidsaansluiting
1x Line out incl. SPDiF, geluidsaansluiting
* 8-kanaals analoge audio mogelijk.

Video
1x HDMI out, monitoraansluiting
1x VGA (D-Sub) out, monitoraansluiting

LAN:
Netwerkkaart 10 / 100 / 1000 Mbit/s

WLAN:
Draadloze netwerkkaart Intel N2230 (802.11b / g / n)

Software:
Besturingssysteem (OEM versie) : Windows 8
Windows® Essentials 2012
Koop Microsoft Office om de Office-software met alle functies op deze pc in te schakelen.
Koop nu Office en ontvang de nieuwe Office GRATIS! Aanbod geldig bij aankoop en activering van Office 2010 tussen 19-10-2012 en 30-04-2013.
Zie voor meer informatie: www.office.com/offer
Voor de download zijn een internetaansluiting, een e-mailadres („Windows-Live-ID“) en registratie vereist. De registratie is gratis. Indien gewenst, kan tegen een geringe vergoeding inclusief verzendkosten online een back-up op DVD worden besteld. De download en de bestelling van de back-up op DVD van de nieuwe Office-versie is in het kader van deze aanbieding uitsluitend mogelijk tot 31 mei 2013.
Cyberlink Power2Go
Cyberlink PowerDVD
Cyberlink YouCam
Microsoft® Windows® 8 Apps : Accuweather, Fresh Paint, Magix Music Maker Jam
Kaspersky Internet Security 2013 (90 dagen trial versie)

Leveringsomvang:
Accu
Adapter (180 WATT)
Voedingskabel
Windows 8 DVD (64 bit)
Tools, Drivers en Recovery DVD
Gebruikershandleiding

Kenmerken
Afmetingen: 428 x 288 x 55 mm (B x D x H)
Gewicht: 3,8 kg
Garantie: 24 maanden garantie

Verwijderd

Aangezien je bij elk merk en type verschillende onderdelen hebt moet je dit vragen aan de persoon waar je hem gaat kopen of dit via de sales afdeling te weten zien te komen. Verder een beetje dubbel allemaal je kan maar op 1 machine tegelijk gamen?

• Yoma666
Vroeg me gewoon af of iemand hem zou hebben en hoe hij werkelijk is.
Verder is er niks dubbel aan. Heb gewoon besloten dat ik los van mijn werklaptop nog een gamelaptop wil. Vandaar extra gaminglaptop...

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
simpel...
de alienware is goedkoper
beter gebouwt
koeling is een stuk beter
garantie is beter (vandaag stuk, morgen een monteur aan huis)
krachtiger (gtx680m OF snellere 7970m hd)
mooier (persoonlijk dan)

ik heb dezelfde keuze moeten maken..

ik zou de alienware nemen, gezien het prijsvoordeel / betere service / veel betere bouwkwaliteit..
de bto heeft een kreng van een touchpad en keyboard... als gamer vind ik dit ERG belangrijk, en hierdoor vallen alle modellen behalve de alienware af.

daarbij is het matte scherm van de bto vaak een chi-mei panel.. en in de gt70 VOLGENS MIJ ook, maar WEET IK NIET ZEKER..

dit is voor mij destijds tevens een reden geweest om voor de alienware te gaan.

daarbij zet ik mijn vraagtekens bij de voeding?
waarom leveren medion e.d. hier 180w voedingen bij?? de alienware komt met 240watt.

[ Voor 8% gewijzigd door aron225 op 18-12-2012 13:23 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Yoma666
Als ik gewoon op de site van Dell de alienware zo dicht mogelijk naar de medion configureer dan komt ie op 2.525,06€ uit. Zelfs met allerlei kortingstruukjes ga je denk ik heel moeilijk aan 1699€ voor een laptop met GTX680M, 16GB ram en degelijke i7 Cpu geraken in België vrees ik...

Ik vroeg me gewoon af of iemand de Medion heeft en er al dan niet tevreden over is en waarom.
Wat is dat hier toch altijd met die Dell fanaten... Krijgen jullie af en toe een notebook voor het herleiden van elk notebook topic naar een Dell topic?
Anyway, ik wil gewoon info over de Medion. De info over de Dells heb ik immers al en over die Medion vind je bijna nergens iets.

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Mijn zusje heeft een Medion laptop. 3 jaar terug bij de gamma gekocht.
Draait nog steeds prima en de bouwkwaliteit is ook goed te noemen van de laptop.

Ik moet wel zeggen dat de hardware tussen dit systeem en die van mijn zusje totaal niet vergelijkbaar zijn. In het algemeen met zulke hardware ga ik toch wel kanttekeningen zetten bij het afvoeren van hitte.

Bij mijn Dell xps16 had ik enorm last van throtteling en dat was maar een core2duo met een radeon 4650m. Nu was deze Dell ook slecht ontworpen daar niet van.

• aron225
Yoma666 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:29:
Als ik gewoon op de site van Dell de alienware zo dicht mogelijk naar de medion configureer dan komt ie op 2.525,06€ uit. Zelfs met allerlei kortingstruukjes ga je denk ik heel moeilijk aan 1699€ voor een laptop met GTX680M, 16GB ram en degelijke i7 Cpu geraken in België vrees ik...

Ik vroeg me gewoon af of iemand de Medion heeft en er al dan niet tevreden over is en waarom.
Wat is dat hier toch altijd met die Dell fanaten... Krijgen jullie af en toe een notebook voor het herleiden van elk notebook topic naar een Dell topic?
Anyway, ik wil gewoon info over de Medion. De info over de Dells heb ik immers al en over die Medion vind je bijna nergens iets.
noem me een realist...

de medion is een msi gt780dx barebone..
ik heb op het punt gestaan deze zelf ook aan te kopen voordat ik de alien kocht, ik ken beide notebooks erg goed, en kan daardoor ook een prima objectief oordeel vellen..

de medion heeft een mat CHI-MEI optronics scherm, dit is gewoon het slechtste scherm dat er is, de coating is zeer korrelig, zwartwaarde's laten te wensen over, de kleur reproductie vond ik faal..

de bouwkwaliteit is ZEER plastic fantastic, en op de msi zeer krasgevoelig (ik ga er vanuit dat de medion dezelfde hoogglans coating op de body heeft).

het keyboard was goed!! maar.. nogmaals, ik keek naar de msi versie met steelseries ramplank, ik kan niet oordelen hoe dat in deze medion is..

kwa koeling vind ik het hele design eigenlijk wel zak. zelfs de barebones van clevo doen dit een stuk netter.. een enkele ventilator, voor zowel cpu als gpu met een heel klein koelblok... ik weet niets over temperaturen icm de gtx680, maar het zal mij niets verbazen als er behoorlijke throttling uit zal komen....

vergelijk dit punt eens zelf:
medion (msi barebone)
Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/Mobile%20Computer%20MSI%20GT780DX%2002.jpg
vs de alienware:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareheaven.com/reviewimages/alienware-m17x-3d/alienware-m17x-3d_inside.jpg

maar nogmaals ik durf niet te zeggen of deze wel of niet heat issues gaat hebben (ik geloof dat hij dat met de gtx580m en zelfs gtx570 wel had) hoewel de kepler kaart efficienter met zijn spanning omgaat..

verder is het best een redelijk apparaat hoor, maar op de punten:
touchpad
keyboard
bouwkwaliteit
matterialen en afwerking
koeling
schermkwaliteit

scoort de alienware ruim beter.. of je me een fanboy noemt of niet, dat is geheel aan jou..

en je hebt wel gelijk, hij is iets duurder in BE.
anders kan je de hd7970m nemen in de alienware, is 330 euro goedkoper, en sneller..
ik kon NET op 2000 euro voor een m17x r4 met:

16gb memory
i7 3720qm
hd7970m
750gb hdd
1080p display

of 1670 euro met:
i7-3630qm
6gb memory (zelf upgraden, dell rekent 240 euro voor 10gb upgrade)
500gb hdd
1080p display
amd hd7970m..

dus kwa euro's scheelt het niet veel.. en je hebt als bonus garantie aan huis (vandaag stuk, morgen monteur aan huis)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Yoma666
Tnx voor je uitgebreide foto's van de koeling.
Eigenlijk wist ik dit al, maar vraag me nog steeds af of iemand hem heeft.
Zou willen weten of de cpu/gpu throtteling issues heeft door de enkele fan / of hij onuitstaanbaar luid is.

Denk dat ik toch maar voor de GTX680 zou gaan, hij is waarschijnlijk het prijsverschil niet waard maar Physx is toch vrij leuk in spelletjes als Borderlands2 etc. Mogelijks kan je dit wel wat hacken dmv custom drivers maar dat vind ik dan weer de moeite niet waard om veel tijd in te steken en zal ook anders zijn van game tot game.

Vond het aanbod van Medion gewoon ongelofelijk als je het vergelijkt met wat MSI zelf vraagt voor een barebone GT70.

Ga vermoedelijk gewoon nog wat wachten op een betere Clevo P170EM. Het enige wat me bij die laptop niet aanstaat is de kwaliteit van de audio als je een headphone aansluit.

Keyboard/touchpad,materialen, afwerking interesseren mij niet echt veel.
Dat er hier en daar wat speling zou zitten evenmin (zolang ie niet uit elkaar valt :P)
Scherm is wel een issue denk ik.

Alienware vind ik te duur voor wat ze bieden. Ik vertik het te betalen voor al hun Alien reclames :P
Zou leuk zijn mocht Dell eens een functionele gaming laptop uitbrengen voor de oudere generatie gamers zonder al die kerstboomverlichting en aan een paar honderd euro minder :-)

Het verwonderd me enorm dat er eigenlijk zo weinig performance gaming laptop fabrikanten zijn.
Dell, Clevo, MSI zijn voorlopig de enige die ik ken met een 17'' laptop met de GTX680M.
Zie ik een fabrikant over het hoofd?

• aron225
nee je ziet niets over het hoofd..
volgens mij is er een asus uit de G serie met gtx680, maar die gaan naar 3000 euro.

heb je uberhaupt de R4 m17x in het echt gezien?
iedereen klaagt over al die kermis e.d. maar dat kan ook gewoon op wit, of helemaal uit, en dan ziet hij er best redelijk normaal uit.

2000 euro is inderdaad een hoop geld.. als je echt de gtx680m wilt in de alienware..
hij is wel "maar" 300 euro duurder, ik vind dat niet on overkomelijk gezien de vele voordelen dat hij bied..
gewoon simpelle dingen als garantie (vandaag stuk, morgen monteur aan huis) vind ik goede service..

de hd7970m heeft idd geen cuda en physx.. maar is dat 330 euro waard? overall performed deze kaart wel gewoon iets beter..

ik kan alleen een oordeel voor mezelf vellen, dat ik heb in het verleden ook gedaan, twijfel tussen dezelfde modellen (msi en alienware en bto) hoewel de laatste voor mij afviel gezien slechte ervaring (maar dat is persoonlijk)

Verwijderd

Volgens mij raad iedereen hier standaard, om voor de hand liggende redenen. De M17x aan. Hij is een paar euro goedkoper (ja, zelfs in belgie) dan de clevo tegenhanger, maar is wel beter op de punten toetsenbord, touchpad, bouwkwaliteit, accuduur, fangeluid, speakers, hdmi-in en bevat hardwarematige GPU switching (met de AMD kaart). De MSI's zijn doorgaans hopeloos overpriced (30% duurder dan de M17x is eerder regel dan uitzondering), en de asus G75 is in de uitvoering met GTX 670m al al duurder dan de M17x met HD 7970m. En ik heb zo mijn twijfels over de koeling van de G75 serie. o.a. de varianten met HD 5870m en GTX 460m hebben in het verleden koeling problemen gehad, nog los van de prijs.

de medion ziet er wel een stuk beter uit dan de voorgaande generaties. Aldus anandtech is de bouwkwaliteit nog niet helemaal a-la M17x en g75, maar je krijgt wel een goed toetsenbord en touchpad voor een erg goede prijs. Het enige waar je rekening mee moet houden is de koeling (De GT70 met GTX670m heeft werkelijk onacceptabel slechte koeling, over de GTX 680m variant heb ik nog niets kunnen vinden) en mogelijk het chi-mei scherm. Behalve deze 2 punten lijkt mij de GT70 redelijk vergelijkbaar in kwaliteit met de M17x: verder dan "De GT70 heeft betere speakers en een mat scherm" en "De M17x heeft een betere bouwkwaliteit" kom ik niet.

Verder vraag ik me af waarom je de GTX 680m wilt. Ik kan de keuze voor de GTX 680m ten opzichte van de HD 7970m begrijpen vanwege de betere driver support, maar met de M17x zou dat geen issue moeten zijn. aangezien je hardwarematig kan switchen. Volgens mij zijn de enduro issues ook grotendeels opgelost.d

• Lyas82
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10 21:47
Hallo Yoma666,

Ik heb zelf de Medion Erazer X7817.
Na lang dubben ben heb ik deze een half jaar geleden aangeschaft en zat net zals jij te twijfelen of ik geen spijt zou krijgen. Meestal ga ik voor zekerheid als het gaat om een aanschaf van meer dan 1000 euro, dit maal vond ik het prijsverschil echter wel erg groot.

Om je een beetje te helpen met je keuze:
Mijn Medion doet het prima, hij is koel en redelijk stil bij full load.
Het scherm is niet super, maar ddat merk ik eigenlijk alleen bij het kijken van films. Dan zak je nogwel eens wat in je stoel en is de beprekte inkijkhoek storend.
Een 2e wat minder fijne aspect is het gebrek aan ondersteuning van Medion op de site. De softwaren en informatievoorziening is erg mager.
Verder ben ik erg blij met het apparaat en valt me de qualiteit eigenlijk best wel mee.

Hopelijk heb je er wat aan ookal is het niet precies de laptop waar je het over hebt.
Als je wil kan je mijn beknopte review lezen...

productreview: Medion Erazer X7817 laptop review door Lyas82

Fijne kerst!

• aron225
nu zit er wel een factor 2 snelheidsverschil tussen een gtx670 en een gtx680..
een 670 is gewoon een 570.. de 680 is een kepler kaart die dubbel zo snel is

• Yoma666
Dank voor het delen van de ervaring.
Het is niet precies dezelfde laptop, maar volgens mij toch wel voor 99% (de nieuwere heeft iets betere cpu, met de gtx680M een betere GPU, misschien andere ssd).
Vermoedelijk gaat de nieuwere gpu zelfs iets koeler lopen dan de gtx670M ( oudere fermi vs nieuwere keppler).
Wat me wel heel erg tegen staat in je review is dat ie als officiële specs een 1920x1080 had, maar in realiteit een 1600x900 scherm...
Dat kan je dus echt niet maken naar je klanten toe hé :-)
Ik wacht nog even op iemand die de nieuwe werkelijk heeft. (wil weten of er een gewone sata ssd inzit, en dus geen msata ssd's in raid0 + of er nu werkelijke een 1920x1080 scherm inzit)

Verwijderd

Bij nader inzien bestaat er wel een review van de GT 60 met GTX 680m. De GT70 bevat dezelfde koeling als de GT60.
http://www.notebookcheck....-15-Notebook.84946.0.html

Valt mij zwaar tegen. Hij heeft dezelfde koeling issues als de GT 670m variant. En hij vestigt een nieuw record op het gebied van fangeluid: idle doet hij gemiddeld 39.8db. Ik mag hopen dat dit een vroege BIOS of meetfout is.

• aron225
Dus precies "as i expected"..
Goede reden om die te laten staan.

Throttling en een behoorlijke downclock treed op na een uur stressen.
Ik ben benieuwd als je hem een uur of 2 of 3 laat zweten in game.. Met stofbin de heatsink wat hij dan doet..

Met coolerboost op 100% produceert hij een abnormale 55.9dba.. Dat is wel.echt uber veel..

[ Voor 68% gewijzigd door aron225 op 26-12-2012 10:20 ]

• Yoma666
aron225 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 01:42:
Dus precies "as i expected"..
Goede reden om die te laten staan.

Throttling en een behoorlijke downclock treed op na een uur stressen.
Ik ben benieuwd als je hem een uur of 2 of 3 laat zweten in game.. Met stofbin de heatsink wat hij dan doet..

Met coolerboost op 100% produceert hij een abnormale 55.9dba.. Dat is wel.echt uber veel..
Uit dezelfde review die DS linkte:
Fortunately, most users will likely not experience the throttling issues during real-world applications or gameplay. The 3DMark 06 scores immediately following the end of the test returned numbers very similar to the first 3DMark 06 run prior to stress testing, confirming little or at least insubstantial impact to overall performance during heavy use. Repeating the 3DMark 06 benchmark on battery power did affect the final score rather dramatically (14674 points vs. 25646 points).
Los daarvan gaat het nog eens om de 15" versie met een snellere cpu, die vermoedelijk door het compactere chassis ook sneller koelings probs zal hebben.
Toch allemaal bedankt voor de links en info.
Wat ik vooral wil weten is dat van de SSD die erin zit. Heb hen de vraag gesteld maar voorlopig nog geen reactie gekregen. Mocht ik hem aanschaffen zal ik zeker een review plaatsen.

Verwijderd

aron225 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 01:42:
Als je dat aanzet met de hotkey, ja. Dat lijkt mij niet zo'n veelvoorkomend scenario ;)

Maar het is toch vreemd dat een MSI die idle zo'n 18w verbruikt 40db aan herrie produceert, terwijl bijvoorbeeld de M6700 een paar wat meer verbruikt en de fans niet eens laat aanspringen in idle. Daar is duidelijk iets niet goed gegaan bij het ontwikkelen van de fan driver.
Yoma666 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 11:19:
Los daarvan gaat het nog eens om de 15" versie met een snellere cpu, die vermoedelijk door het compactere chassis ook sneller koelings probs zal hebben.
GT60:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/c01c18aa42.jpg

GT70:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/0e3c8c97c7.jpg

Zoek de verschillen.

En de zwaardere CPU heeft alleen invloed op de temperaturen van de GPU. Zelfs als er een i7-3612QM (de meest zuinige ivy-bridge quadcore) in zat. Notebookcheck maakt er melding van dat de CPU slechts enkele seconden terug gaat naar de 2.8Ghz maar daarna naar de 1.2Ghz springt. Alle CPU's die die kloksnelheid kunnen halen zouden hetzelfde resultaat moeten geven.

Verder zou ik oppassen met de bewering van notebookcheck dat je er in de praktijk geen last van hebt. 3Dmark06 is niet bepaald een zware benchmark. Als je een goed voorbeeld wil waarbij dat fout ging: volgens geen enkele review, zelfs die van anandtech, kan je throtteling tegen komen in realistische scenario's met de asus G74. Maar dat is niet waar: ze hebben het gewoon niet getest met de probleemgames. Zie http://forum.notebookrevi...tling-798mhz-how-fix.html.

Je kan maar beter zo veel mogelijk marge op de koeling hebben. Als hij uit de doos in een omgevingstemperatuur van 21° al terugklokt, dan ga je er in de zomer met een klein beetje stof in de koeling zeker problemen mee hebben.

• aron225
zoiezo , dat ding is 1 grote stofzuiger..
als die fan al zoveel herrie maakt, mag je er vanuitgaan dat hij ook zoveel rpm draait en dus ook zoveel lucht tot zich neemt..
binnen no time zitten dergelijke laptops vol stof, de mijne ook..

zeer zeker dat je dan throttling gaat krijgen.. maar het is jou keuze ;)

• Yoma666
Heb in een zotte bevlieging de x7821 besteld. Nog geen seconde spijt van gehad.
't Ding speelt al wat ik momenteel speel probleemloos op hoge fps.
De SSD die erin zit is een 128 GB Samsung die qua prestaties gelijk loopt met de 830 reeks.
Van koelingsproblemen heb ik totaal nog geen last ondervonden, het scherm is voor mij heel goed.
Memory is 1333 en geen 1600, maar ook daar nog niks van ondervonden.
Wat voor sommige mensen interessant om weten kan zijn: VT-x staat by default aan in de bios, dus in combinatie met VMWare workstation/player en de 16 GB RAM heel leuk :-)
Wel heb ik (omdat ik deze ter beschikking had) de Samsung SSD en de 750GB HDD vervangen door 2 256GB Samsung 830's.
Was nog aan't twijfelen om er windows 7 op te zetten, maar uiteindelijk toch voor windows 8 gegaan in combinatie met Classic shell om de startknop terug te zetten en te booten naar bureaublad.
In België kan je onmogelijk bij een andere leverancier een laptop met deze specs voor die prijs bestellen.
Geluid van de ingebouwde speakers is het beste wat ik al van om't even welke laptop gehoord heb.
Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is de "killer nic" netwerkkaart. De drivers hiervan veroorzaakten een BSOD in combinatie met Skype. Hiervoor is echter een simpele oplossing door in een configfile een kleine aanpassing te doen.
Tot nu toe overtreft't ding alle verwachtingen die ik had. Zowat het enige echte nadeel is dat er Medion op staat... :)
Als ik ooit eens tijd heb zal'k misschien eens een reviewke posten.
Wat 't stof betreft: alles is heel bereikbaar in de laptop gezet, met een compressor de boel binnen een half jaar uitblazen gaat volgens mij geen enkel probleem zijn.
Verder heeft ie zoals alle GT70's een knopje waarmee je de koeling bezerk kan laten gaan, maar deze heb ik nog niet nodig gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Yoma666 op 15-02-2013 23:24 ]

Pagina: 1