AV receiver met 2x HDMI uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 07:18
Ik heb nu een denon 2307 zwart, en die heeft 2x HDMI in, wat net genoeg is ( mediaplayer en kabeldecoder/recorder) en slechts 1x HDMI uit.
Nu is dat voldoende, omdat ik op mijn ouderwetse CRT tv toch geen HD beeld kan krijgen, en een beamer aansluit met HDMI.

Nu komt er binnenkort een andere TV, en dan heb ik eigenlijk een oplossing nodig voor de 1x HDMI uitgang.

Ik wilde eigenlijk juist dan ook wat (analoge) kabels gaan opruimen, zodat e.e.a. wat simpeler en overzichtelijker zou worden. Een HDMI switch toevoegen is dus niet mijn gedachte.

Maar nu ik dus kijk naar wat mij het handigst leek, een receiver met 2x HDMI uit, komt het er op neer dat dat erg duur is. Opzich kan ik wel met minder "kwaliteit" als de denon destijds is geweest, en een onkyo of pioneer van 300 euro is dan meer dan ok lijkt mij. echter kom ik die niet tegen met 2x HDMI het begint dan bij enpioneer, die via een internetshop voor 730 euro gekocht kan worden, maar qua vergelijk in de klassen 1100 euro valt, wat nu niet echt mijn budget / kwaliteitseis is.

Misschien dat iemand van jullie een goed alternatief weet, of misschien weet of er binnekort /2013 receivers uitkomen die wel wat in een goedkoper segment vallen, en 2x HDMI uit hebben. ( de goedkopere receivers hebben ook geen component uit, of geen HDMI - > component "downscaling" wat ook niet op de Denon zit die ik nu heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:34

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ben verder niet bekend met modellen, dus ik kan je daar niet mee helpen ?
Maar zou een hdmi switch niet gewoon een oplossing jouw zijn ?
normaal werken ze net de andere kant uit (meerdere bronnen op 1 ingang), maar het principe blijft hetzelfde.

Oeps niet volledig gelezen.
maar aan de andere kant snap ik niet waarom een hdmi splitter meer kabels zou opleveren, dan 2 hdmi uitgangen ?

[ Voor 24% gewijzigd door heuveltje op 17-12-2012 14:53 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17
Er zijn ook splitters op de markt. Misschien een oplossing?
http://www.hdmikabelshop....ang-naar-2-hdmi-uitgangen

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:58

FeaR

In GoT we trust

engelbertus schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:46:
of geen HDMI - > component "downscaling" wat ook niet op de Denon zit die ik nu heb)
Dat ga je ook nooit vinden ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik vind het wel een hele aparte eis. Je hebt tegenwoordig Splitters met afstandsbediening. Dat is een fractie van de prijs.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-04 09:12
Hou er wel rekening mee dat je maar 1 formaat kan uitsturen. Dus heb je een 1080p tv dan zal je ook een 1080p beamer moeten hebben. En anders downscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Een Onkyo TX-NR 616 heeft 2x hdmi uit:) http://hobo.nl/default.as...ct&id=7157&title=TX-NR616

Misschien is dat wat voor je. Dan heb je het probleem met de splitters qua downscalen ook niet.
Deze heeft ook alle streaming mogelijkheden en kost een niet al teveel. Alweer bijna 200 euro goedkoper dan die Pioneer.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 413389 op 17-12-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Een splitter met AB is handig, maar weer extra apparaatr, extra stroom, extra signaalverlies, extra hdmi kabeltje, extra afstandbediening.

Dat hdmi -> component lastig is snap ik, maar het bestaat wel, alleen niet in een receiver.

Ik snap dat je ook maar 1 formaat tegelijk uit kunt sturen snap ik. het is ook niet de bedoeling dat beide tegelijk aan staan. maar een simpele splitter lijkt me lastig met wisselen tussen beamer en tv, ivm hdcp / handshake ? dus dat wilde ik ook vermijden.

dus vandaar dat ik zocht naar iets ingebouwd in de receiver,. dure denon 4307 receiver van destijds hadden wel 2 HDMI uitgangen, en ik had dus verwacht dat zoiets inmiddels ook wel in een aantal nieuwere modellen zou zitten. er zitten bijvoorbeeld ook al bijna ontelbaar hdmi ingangen op een receiver...

de denon 2307 die ik nu heb wilde ik dan verkopen, en zo dus een upgrade naar een nieuwere receiver, waar bijna altijd ook wel iets van internet / USB / dlna op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Anoniem: 413389 schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:23:
Een Onkyo TX-NR 616 heeft 2x hdmi uit:) http://hobo.nl/default.as...ct&id=7157&title=TX-NR616

Misschien is dat wat voor je. Dan heb je het probleem met de splitters qua downscalen ook niet.
Kijk dat is al iets dat in de ichting komt en al weer 200 euro goedkoper is dan de pioneer die ik had gevonden in de pricewatch.. dezze onkyo kwam daarin niet naar voren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

engelbertus schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:25:
[...]

Kijk dat is al iets dat in de ichting komt en al weer 200 euro goedkoper is dan de pioneer die ik had gevonden in de pricewatch.. dezze onkyo kwam daarin niet naar voren..
Dan heeft ook de streaming mogelijkheden.. Wellicht de beste keus voor je. Een Denon 2307 gaat denk nog zo'n 100-150 euro opleveren dan heb je al een gedeelte voor je nieuwe receiver, waar je weer jaren mee vooruit o.a. door de 4K resolutie ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:12
En als je hem dan ook nog eens koop bij amazon, ben je nog eens 180 euro goedkoper uit :P

http://www.amazon.de/Onky...TF8&qid=1355758307&sr=8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MoiZie schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:32:
En als je hem dan ook nog eens koop bij amazon, ben je nog eens 180 euro goedkoper uit :P

http://www.amazon.de/Onky...TF8&qid=1355758307&sr=8-1
Tja, voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Service is ook iets belangrijks. Is er een keer iets aan de hand. Succes dan bij Amazon.de. Ga naar een speciaalzaak en daar wordt er snel werk van gemaakt. Ook na garantie termijn. (Spreek uit ervaring) Vandaar dat ik daarom zulke apparatuur bij speciaalzaken haal:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vaak voor Nederlandse aangekochte receivers, deze komt vanuit Duitsland. Vaak doen importeurs en servicepunten moeilijk omdat die serienummers niet geregistreerd zijn in NL maar dus in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
engelbertus schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:24:
Een splitter met AB is handig, maar weer extra apparaatr, extra stroom, extra signaalverlies, extra hdmi kabeltje, extra afstandbediening.
Die dingen zijn klein, de extra stroom die het al mogelijk zou verbruiken is peanuts vergeleken met de kosten van een nieuwe versterker, signaalverlies is irrelevant bij HDMI (i.i.g. bij een splitter), die extra kabel die je moet kopen is een paar euro. Enkel de AB kan ik snappen (heb zelf een harmony dus geen last van). Wat ik enkel wil zeggen is dat je nogal wat bezwaren hebt die niet zo bezwaarlijk zouden moeten zijn.

Goed, als je toch al wil upgraden en een mooi geprijste amp vindt, good for you :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlenstra
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:57

dlenstra

....

Ik heb zelf net een Onkyo tx-nr515 aangeschaft. Deze heeft ook 2x HDMI out. Scheelt nog weer iets met een 616. Bevalt mij heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Idd, u is de denon nog wat waard, dus leuk voor een upgrade. de extra kabel is niet de prijs, maar de rommel en bende achter het meubel, en dat er na de splitter nog 15m hdmi kabel naar de beamer gaat... ik wil de goden niet verzoeken en storingen krijgen door een extra kastje er tussen te zetten.

het is niet voor een dubbeltje op de eerste rang, maar een apparaat dat doet wat ik nodig heb, maar dan niet perse tegen een prijs van een high grade audiofiel aproved receiver of zo. de denon was ook niet goedkoop toen ik hem kocht, en voor tv/beamer ook al behoorlijk "extra" als het ook kan met een kabeltje omprikken....
een receiver is denk ik nog zo itelligent dat ik die niet hoef t evretellen dat ie het op hdmi 1 of 2 moet zetten, dus geen extra ab daarvoor nodig. alleen de goeie ingang selecteren als de receiver het zelf niet al door heeft.

nu hoef ik alleen maar de aparaten aan te zetten, en werkt het altijd zonder input te selecteren. en dan heb ik maar 1 ab nodig. (nou ja. voor de beamer alleen nog om hem aan en uit te zetten) dat kunnen er twee worden, maar als dat er dan 3 of 4 moeen worden, wordt me te veel van het goede. en om dan weer een harmony te kopen, dan kan ik dat geld in mijn geval misschien beter in een receiver stoppen.
Pagina: 1