[KPN Zakelijk] Na overstap IP-bellen niet meer doorverbinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07 17:36
Goedemiddag allen,

Een half jaar geleden zijn we hier overgestapt op IP-bellen van KPN. Dit gaat onder allerlei namen, sommigen noemen het IP-bellen, andere het ondernemerspakket, IP Centrex, dan weer Zakelijk InternetPlusBellen, maar ik geloof dat het allemaal hetzelfde is. Ik heb in ieder geval het comfortpakket waarbij ik gesprekken (intern) zou moeten kunnen doorverbinden.

We hadden 2 vaste telefoonlijnen, 1 voor de fax en 1 voor de telefoon. Achter die ene telefoonlijn hingen 8 toestellen. We wilden een vergelijkbare situatie met IP-bellen: dat je een bepaald aantal toestellen achter hetzelfde telefoonnummer kon hangen. Gelukkig ging dat prima met dit pakket.

Echter, ik kan niet tussen de toestellen een gesprek doorverbinden, terwijl dat wel bij de specificaties stond en terwijl ik 2 gelijktijdige gesprekken heb gekocht. Men zegt nu bij de helpdesk dat dat een technisch probleem is en dat ik maar gewoon extra nummers moet kopen voor die toestellen, want dan kan het wel. Op zich heb ik geen probleem met de extra kosten, maar dat betekend dat externen allerlei nummers langs zien komen. Ik kan alles achter hetzelfde nummer 'verbergen' (dat is een optie, hoofdnummer zichtbaar), maar dat gaat eigenlijk niet met de fax, die echt een appart nummer moet hebben en waarbij nummermelding veel gebruikt wordt. De enige oplossing die ik nu zie is de fax standaard anoniem te laten faxen, maar dat is ook geen lekkere optie.

Mijn vraag: is het inderdaad zo dat ik niet intern door kan verbinden als ik alle toestellen achter een nummer zet, of weet men het gewoon niet bij de (technische) helpdesk? Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 16:44

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Het moet geen probleem zijn hoor. Mogelijk is jouw telefooncentrale te oud, of misschien kan de firmware bijgewerkt worden, neem contact op met de leverancier van jouw telefooncentrale. Mijn vermoeden is dat hij geen geldige kiestoon herkent. Ik heb zelf gewoon een simpele telefooncentrale met 3 interne lijnen. Dat intern doorverbinden werkt nog steeds sinds dat ik van ouderwets KPN naar voip bellen ben overgestapt. Moest alleen even het snoertje van mijn centrale uit de splitter halen en in mijn voip ingang op mijn modem aansluiten. Daarna werkt alles weer gewoon als voorheen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07 17:36
cjdijk schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:41:
Mogelijk is jouw telefooncentrale te oud
Ohja, dat was nog een andere naam van de dienst: Hosted PBX of Hosted IP (HIP). Echt bizar hoeveel verschillende namen :P We hebben dus geen telefooncentrale, die staat bij KPN. Via VoIP maken we daar dan verbinding mee. De oude centrale en de bijbehorende toestellen is/zijn de deur uit.

Het punt is dat men ons heeft verteld dat die gehoste telefooncentrale niet de mogelijkheid heeft om extra interne nummers aan te maken, we kunnen enkel extra interne nummers krijgen door daar een volwaardig telefoonnummer voor te kopen. Als ik het interne nummer van het toestel waarmee ik bel draai om een ander toestel dat aan die 'lijn' hangt te pakken te krijgen, dan zegt hij dat dat niet kan (Busy) Maargoed, dan krijg je dus de problematiek die ik in de openingspost heb aangekaart...

[ Voor 16% gewijzigd door ktf op 18-12-2012 10:05 ]