[Windows 7] Shortcut keys verdwijnen na reboot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiazzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb ingesteld dat ik Google Chrome open met [Alt Gr + I], maar als ik een reboot uitvoer dan moet ik deze shortcut telkens opnieuw instellen.

Hetzelfde geldt voor mijn shortcuts voor verschillende talen/toetsenbordinstellingen.
Ik heb
[Left alt + shift + 1] voor NL - US International
[... + 2] voor Japans - Microsoft IME
[... + 3] voor Chinees - Microsoft Pinyin innput
[... + 4] voor Grieks - polytoon
Maar na elke reboot verdwijnt de shortcut voor Nederlands en Grieks.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Waarmee stel je dit precies in? Vertel eens stap voor stap wat je doet. Wat voor systeem en heeft het ooit goed gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiazzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik stel het in met de standaardopties van Windows 7.

Chrome
Rechtermuisknop op Chrome, "Properties" (Eigenschappen), onder het tab "Shortcut" achter "Shortcut key" Ctrl + Alt + I

Talen/toetsenbord
1. Rechtermuisknop op de talenbalk in de startbalk, "Settings", onder de tab "Advanced Key Settings", Hot keys for input languages
of via 2. "Control Panel", "Clock, language and region", "Change keyboard or other input methods", onder de tab "Advanced Key Settings", Hot keys for input languages

Op mijn laptop gebeurt het Chrome-geval vaker dan op mijn PC. Het geval met de talen gebeurt op beide apparaten bij elke reboot. Ik heb geen verband kunnen vinden met handelingen en gebeurtenissen bij het afsluiten/rebooten waarop het zou kunnen volgen (PC sluit ik vrijwel altijd normaal af, soms staat hij wel meerdere dagen aan met enkele keren in slaapstand, laptop heb ik wel vaker op standby gezet en dichtgeklapt, paar dagen laten liggen waardoor de batterij op raakt en dan weer opgestart, met Windows Resume weer in de staat als waarin ik hem standby heb gezet).