2 netwerken naar 1

Pagina: 1
Acties:

• Maikel86
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-11 15:21
Beste tweakers,

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

Ik heb thuis een internetaansluiting van Ziggo (alles in 1 plus). Deze is aangesloten in de meterkast. Nu lopen door mijn huis vanuit de meterkast 6 vaste verbindingen voor internet. Deze zijn aangesloten op de router van Ziggo (sommige met behulp van een switch) Hierop zijn onder andere mijn televisies en een vaste computer aangesloten.

Omdat de router van Ziggo slechte verbinding geeft voor Wifi heb ik een D-Link Dir 655 aangeschaft en deze op de eerste verdieping gezet. Ik heb vervolgens de Wifi van de Ziggo router uitgezet zodat er alleen een Wifi aansluiting via de Dlink mogelijk is.

Nu kom ik bij mijn probleem: Het draadloze netwerk van Dlink lijkt een ander netwerk te maken. Ik kan dus vanaf mijn laptop of telefoon niets op de televisie of de andere computer zien. Hiervoor moet ik nu de vaste internetkabel aan de Dlink loskoppelen en die aansluiten in mijn laptop, anders 'ziet' mijn laptop de televisies niet en kan ik niets streamen.

Ik wil dat alles hetzelfde netwerk wordt, zodat ik via mijn draadloze netwerk ook het vaste netwerk kan bereiken.

Heeft iemand hiervoor een (makkelijke) oplossing?

Alvast bedankt!

Maikel

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Dit doet vermoeden dat je de DHCP nog aan hebt staan op je D-Link Dir 655. Hierbij moet je op de D-Link ook je WAN poort niet gebruiken, maar de ziggo router op een lan poort aansluiten.

Volgens mij zou het na deze twee stappen moeten gaan werken.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Verwijderd

Hier vind je hoe de 2de router in te stellen/aan te sluiten.
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-12 10:51
Toevallig dezelfde vraag/antwoord als bij mij. Je kunt dus ook beide wifi's aan hebben. Zie mijn topic van 3 dagen geleden...