Random Acts of Christmas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik weet niet of dit vaker gedaan is op tweakers.net maar ik heb het op reddit eerder ook gedaan en wil dit ook graag in Nederland doen: Een kerst give-away!

Wat houdt dit in?
Ik (en andere vrijwilligers) zullen aan Tweakers die wat minder te spenderen hebben deze kerst een leuk kerstcadeau kopen zodat we gezamenlijk een prettigere kerst kunnen hebben. Deze cadeau's zullen in eerste instantie games zijn aangezien ik die goedkoop in kan kopen en ik eventueel mijn oude collectie weg kan doen. Maar mogelijk kunnen wij dit later uitbreiden.
Voorbeeld waar ik eerder heb geholpen: www.reddit.com/r/randomactsofchristmas

Wat zijn de regels?
- Je mag alleen een verhaal posten als je langer dan 6 maanden geregistreerd staat als tweaker.
- Je plaatst je verhaal waarom jij (of iemand anders) dit verdiend in een post in dit topic.
- Hierin moet ook een link naar je foto met daarbij op een papier geschreven je username en de datum.
- Je post een lijst met daarin de wensen.
- Ieder die deze persoon wat wil geven, kiest iets uit de lijst en quote de post met daarin welke wens je voldoet. Vervolgens DM't de gever de desbetreffende tweaker voor eventuele verdere verificatie en adresgegevens.
- Om niet alleen mensen te krijgen die profijt willen halen hieruit mag de gever vragen om verdere verificatie (foto, brief met daarop persoonsgegevens, 0,01 euro overmaken, etc.). LET OP GEVERS: Alleen verificatie binnen de Nederlandse of Belgische wetgeving zijn toegestaan!

Wat kun je iemand geven?
Ikzelf kan via een vriend goedkoop spellen kopen en natuurlijk komt de Steam Winter Sale er weer aan. Dit betekent voor mij dat ik heel wat games weg te geven heb. Ook heb ik een flinke collectie PS3 spellen waar ik niks mee doe, deze mogen allemaal de deur uit. Dit is maar een klein voorbeeld van wat ik kan, mogelijk kan jij al meer bieden dan ik.

Ik wil iedereen uitnodigen hier aan mee te doen als gever, zodat de minder bedeelden onder ons een fijne kerst hebben. En bedenk, misschien heb je ooit zelf hulp ergens mee nodig.

*mods: volgens mij staat dit in het goede topic maar mogelijk moeten we dit verplaatsen naarmate er ook andere dingen gegeven worden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel leuk initiatief! Maar hoe controleer je of mensen echt niks te besteden hebben? Is dat op basis van goed vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1

Awaken1

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:20:
Heel leuk initiatief! Maar hoe controleer je of mensen echt niks te besteden hebben? Is dat op basis van goed vertrouwen?
Grotendeels goed vertrouwen. Maar goed, als je het niet vertrouwd kun je altijd niks geven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awaken1 schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:25:
[...]

Grotendeels goed vertrouwen. Maar goed, als je het niet vertrouwd kun je altijd niks geven toch?
Jazeker, ik was alleen benieuwd hoe zoiets werd gedaan. :)

Kan iedereen meedoen om iets te geven? En wat mag je wel en niet geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1

Awaken1

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:27:
[...]

Jazeker, ik was alleen benieuwd hoe zoiets werd gedaan. :)

Kan iedereen meedoen om iets te geven? En wat mag je wel en niet geven?
Van mij mag iedereen meedoen en ik zou dingen geven die diegene in zijn wensenlijst aangeeft te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk initiatief, maar ik vraag me af of mensen die het financieel heel lastig hebben, wel genoeg geld hebben om een PC lekker een paar uurtjes te laten draaien. De bedragen van elektriciteit vallen voor ons natuurlijk wel mee, maar voor mensen die echt weinig te besteden hebben, kan zoiets er behoorlijk inhakken.

Of denk ik hier te veel in door? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1

Awaken1

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:19:
Leuk initiatief, maar ik vraag me af of mensen die het financieel heel lastig hebben, wel genoeg geld hebben om een PC lekker een paar uurtjes te laten draaien. De bedragen van elektriciteit vallen voor ons natuurlijk wel mee, maar voor mensen die echt weinig te besteden hebben, kan zoiets er behoorlijk inhakken.

Je denkt heel goed door, maar het is maar net waar je de grens legt.
Ik heb bijvoorbeeld een paar weken geleden een oude playstation 2 gekocht voor 50 euro met wat spellen en die gegeven aan een neefje van een vriend van mij. Zijn ouders hebben nog nooit aan sinterklaas gedaan omdat ze het niet konden veroorloven. Dit jaar wilde onze vriendengroep ze een sinterklaas geven en dat is heel goed gelukt.

Als iemand al een probleem heeft waardoor hij wat minder geld te besteden heeft dan hoor ik het graag en help ik een handje;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:19:

Het gaat ook vaak niet om de 'echte arme' mensen, maar de groep er zegmaar net boven. Die ongeveer nét kunnen voorzien in de standaard levensbehoeftes, maar daarnaast nagenoeg niets extra meer kunnen doen in de dagen zoals deze (kerst/sinterklaas).

Ik heb zelf nog een berg aan oude zut liggen, van PS1 tot PS3 games (en PS2 console, PS1 doe ik niet weg :P), dus mocht ik ergens een verhaal waardig tegenkomen, wil ik best een complete PS2 (console+games) beschikbaar stellen.

Denk dat PS3 games wat moeilijker zijn, ze moeten immers als een PS3 hebben, wat mij al een aardig probleem lijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 17-12-2012 14:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik hou het topic ook in de gaten, mocht ik ergens in kunnen voorzien zal ik dat doen!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1

Awaken1

Topicstarter
Bedankt iedereen voor jullie medewerking! Ik hoop dat we snel iemand blij kunnen maken.

Ken je overigens iemand die wel wat leuks verdient, post dan voor hem of haar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
Heb misschien nog wel wat.

Als er meerdere mensen dingen beschikbaar stellen wil ik dat ook wel doen :P

[ Voor 60% gewijzigd door Kryptex op 17-12-2012 20:54 ]

• Awaken1

Awaken1

Topicstarter
Nog geen reacties hier in dit topic.
Hopelijk is dat omdat mensen hier goed voorzien zijn.

Mocht je verhalen weten van mensen die het moeilijk hebben, DM me dan.
Mogelijk kan ik je helpen ze een mooie kerst te bezorgen.

Verwijderd

Awaken1 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 07:28:
Nog geen reacties hier in dit topic.
Hopelijk is dat omdat mensen hier goed voorzien zijn.

Mocht je verhalen weten van mensen die het moeilijk hebben, DM me dan.
Mogelijk kan ik je helpen ze een mooie kerst te bezorgen.
Ik ken persoonlijk niemand, maar wat in me opkwam, is om bij Steam Wintersale 2012 4-packs te kopen en daar 1 of 2 codes beschikbaar te stellen.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 07:46:
[...]

Ik ken persoonlijk niemand, maar wat in me opkwam, is om bij Steam Wintersale 2012 4-packs te kopen en daar 1 of 2 codes beschikbaar te stellen.
Op deze manier wil ik ook wel meedoen :)
laat maar weten of er mensen zijn die het verdienen, voor nu dit topic gebookmarkt

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:38
Leuk initiatief, ik heb eventueel nog wat Xbox 360 games liggen.
Als ik daar iemand een plezier mee kan doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Laank op 20-12-2012 15:08 ]

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
Beetje laat denk ik helaas nu. :Z

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:38
Om het naar een tweaker op te sturen is idd een beetje kort dag idd, ik bedoelde eigenlijk wat een leuk initiatief ik ga eens kijken of ik iemand hier "in de buurt" er een plezier mee kan doen ;). In mijn hoofd was dat duidelijk :+ , in de post iets minder iid.

[ Voor 3% gewijzigd door Laank op 20-12-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
Dat maakt toch geen ruck aus ! De kerst gedachte is nu en de spullen komen later .

Mooie aktie !! _/-\o_

Ik heb een dreamcast in de aanbieding met wat games.
En mijn kerst pakket.
Het is voor mij soms worstelen om de maand rond te komen maar als ik iemand een klein lichtpuntje kan geven dan doe ik het graag.

[ Voor 39% gewijzigd door MaXeRs op 21-12-2012 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1

Awaken1

Topicstarter
Wie wil payday the heist hebben? Ik heb nog 4 exemplaren voor vrijwilligers.
Maakt niet uit wie;)

Leuk spel, stuur me DM.

Edit: Nog 1 key over,

Wil eventueel ook nog wel keys voor Limbo kopen als iemand wil.
Heb ik zelf van genoten en hoop er meer mensen blij mee te maken.

Ik heb ook nog 1 keer Saint's Row the Third.

[ Voor 46% gewijzigd door Awaken1 op 30-12-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier nog een exemplaar liggen van Frozen Synapse voor de liefhebber. Stuur me een DM en hij komt jou (of naar iemand van jouw keuze) kant op. :)
Pagina: 1