Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• didi79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 22:11
Mijn oude IPhone 3G is aan het sneuvelen, tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe smartphone.

Qua specs en features is de Samsung Galaxy S III heel interessant. Wat mij eraan stoort is de grootte.

Ik zoek dus een krachtige smartphone (quad core ? goeie gpu) maar niet te groot. Formaat van mijn huidige IPhone is eigenlijk wel goed :
Lengte 115mm; Breedte 62mm; Hoogte / Diepte 12mm

De Samsung Galaxy S III mini komt in de buurt, maar volgens de Tweakers review is die heel wat minder krachtig dan zijn grote broertje. Ik vrees dat die niet zo vlot zal aanvoelen.

Welke alternatieven zijn nog de moeite waard om te bekijken ?

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-10 21:02
4.3 inch: HTC One S een optie? Is wel een slag groter dan je iPhone.

Anders een iPhone 4S/5?

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 15:18
De One S is een mooie Smartphone, maar ook enkel als je er niet heel veel mee belt, mijn vader heeft er één en kan thuis (midden in het bos weliswaar, maar andere telefoons op hetzelfde netwerk hebben daar prima bereik) niet fatsoenlijk bellen.

Maar er is genoeg keus, stel de filters van pricewatch in op jouw voorkeuren en je krijgt een aardig lijstje denk ik zo.

• JPG-89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 13:16
Ik zit ook te wachten op een kleine smartphone met een Quadcore processor.

Volgens mij is er nog geen enkele op de markt.

• erikieperikie
Quad core heb je ook nergens voor nodig. Om te patsen bij je vrienden, misschien, of als fabrikant als marketingtruuk. Dual core is zat, tenzij je echt van plan bent bepaalde zware apps te draaien die ook nog eens geoptimaliseerd zijn voor quad core, anders heb je er maar weinig aan.

Een 4 inch quad core heeft denk ik ook weinig markt. De power user wil denk ik eerder een groot 4.5 inch of groter scherm, voor grafische toepassingen als games, dan een 4 inch scherm.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• JPG-89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 13:16
erikieperikie schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:01:
Quad core heb je ook nergens voor nodig. Om te patsen bij je vrienden, misschien, of als fabrikant als marketingtruuk. Dual core is zat, tenzij je echt van plan bent bepaalde zware apps te draaien die ook nog eens geoptimaliseerd zijn voor quad core, anders heb je er maar weinig aan.
Je beantwoord je eigen vraag al. Als er al aps zijn die geoptimaliseerd zijn voor quadcore, waarom zou ik dan dualcore kopen? Als je iets nieuws koopt zorg je toch dat je voorbereid bent voor de toekomst en niet al achterloopt als je het aanschaft? Niet iedereen is gecharmeerd van die grote apparaten die niet eens in je broekzak passen. Ik wil het beste van het beste is een klein apparaat..of ik het nu nodig heb of dat het overkill is interesseert mij niet.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:12

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je een Lumia 820 of HTC8s overwogen? Ja, dualcore, maar wel Windows Phone 8, bloedsnel, en de meeste apps zijn er wel.

Als Android je ding is, probeer een Krait-gebaseerde HTC OneS te vinden (schande dat ze naar quad-oude architectuur gingen), of ga het gewoon eens proberen. Zoals je zei: je denkt dat de Galaxy SIII Mini trager is, maar heb je hem al eens gewoon uitgetest? Ga er eens mee spelen!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

iPhone 5! No more no less!

Gerucht ergens gelezen dat Apple eerste kwartaal de iPhone 5S gaat uitbrengen samen met de Ipad 5

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Sony Xperia P? Deze is 4" en (volgens mij) wel wat sneller dan de S3 mini.

• didi79
Bedankt voor de replies.

Heb de S3 mini nog niet kunnen testen, maar morgen ga ik eens zien in de media markt of ze hem in display hebben (de echte dan, geen mock-up).

Intussen nog wat zitten zoeken, volgende lijken qua formaat/specs/prijs vrij sterk op elkaar:
- HTC Desire X
- HTC Windows Phone 8S (thx Umbrah)
- Nokia Lumia 800

S3 mini ligt in dezelfde lijn, is echter iets duurder... al heb ik hem vandaag al online zien staan aan € 286 (was blijkbaar van korte duur, want vind ik nu niet meer terug). Kans is dus vrij groot dat de prijs na nieuwjaar al gaat zakken, dan wordt die sowieso interessanter.

Anyway, morgen eerst eens zien of ik bovenstaande toestellen hands-on kan testen...

edit:
@ Deagle: thx voor de tip, ligt er ook heel dicht bij. Wordt aan shortlist toegevoegd :)

@Xtr3me4me: iPhone 5 is jammer genoeg niet alleen in formaat groter dan de 3G, maar ook in prijs. Ligt momenteel boven mijn beschikbaar budget.

edit2: in Duitsland nog goedkoper te vinden dus http://www.heise.de/preis...alaxy+s3+mini&x=0&y=0&in=

[ Voor 20% gewijzigd door didi79 op 19-12-2012 21:33 ]

• didi79
Wat feedback: Heb ze vandaag allemaal eens in handen gehad en wat mee kunnen spelen, behalve de Sony Xperia P (wel andere Xperia's even bekeken).

Qua snelheid zitten ze eigenlijk allemaal goed. Sowieso een gigantische stap vooruit ten opzichte van mijn oude iPhone 3G..

HTC Desire X heeft me aangenaam verrast (vooraf geen al te hoge verwachtingen): mooi design, voelt vederlicht (ook al is ie 10 gr zwaarder dan de S3 mini), ligt goed in de hand... Qua formaat de kleinste van de 4 (heb ik dan zo kleine handen ? :) )

De Windows phones hebben me niet echt weten te bekoren. Op zich niets mis met de toestellen, maar de inferface (Win 7/8) ligt me niet. Alles went, zegt men, maar als bij mij iets niet direct goed voelt, dan blijft het knagen (noem het intuitie of anders koppigheid).

De S3 mini dan: weinig over te zeggen eigenlijk. Die voldoet eigenlijk helemaal aan de verwachtingen die ik ervan had (ook al vele reviews gelezen). En net als de Desire X ligt die goed in de hand.

Gaat dus tussen de S3 mini en de Desire X.
Prijsverschil (S3 € 20 duurder) maakt weinig uit.
Vergelijking specs: http://www.gsmarena.com/c...Phone1=5033&idPhone2=4951

verschillen tussen de twee:
- S3 mini meer opslag en meer RAM
- beide hebben microSD, maar die van S3 mini kan alleen vervangen worden door batterij uit te nemen
- Desire X video opnames beperkt tot 480p (al is dit niet direct een issue)
- Desire X geen front facing camera (al is dit niet direct een issue)

Moeilijke beslissing...

• erikieperikie
IMHO: Sense is mooier dan TouchWiz, dus dan heeft de Desire X mijn voorkeur. Is dit nog een belangrijk punt voor je?
JPG-89 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:33:
Als je iets nieuws koopt zorg je toch dat je voorbereid bent voor de toekomst en niet al achterloopt als je het aanschaft? Niet iedereen is gecharmeerd van die grote apparaten die niet eens in je broekzak passen. Ik wil het beste van het beste is een klein apparaat..of ik het nu nodig heb of dat het overkill is interesseert mij niet.
Klaar zijn voor de toekomst doe je niet door het zwaarste te kopen. Je hebt toch ook geen serverpark in je achtertuin staan als je een persoonlijke webpagina wilt hosten o.i.d. (of wel? Dat zou wel vet zijn namelijk)?

Met een telefoon als bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S2, die al bijna 2 jaar oud is (?) kun je nog zeker 2 jaar vooruit. Veel langer dan 2 jaar overleeft een telefoon vaak niet en is hij weer aan vervanging toe. Dat dit model nog zo lang mee kan, ligt aan de degelijke specs en de juiste software updates, niet aan de dikke specs (voor die tijd wel dikke specs, maar zelfs tegenwoordig nog een heel goed apparaat).

Ik begrijp persoonlijk niet dat je het beste van het beste wilt, als je het niet gaat gebruiken. Voor het beste van het beste betaal je vaak een groot veelvoud, terwijl de winst in performance soms niet eens een veelvoud is. Zeker een 4 inch smartphone zal, vandaag de dag, met top-notch specs erg duur zijn en niet verkocht worden aan het algemeen publiek (dat is de markt). Vergelijk het met de Alienware laptops van vroeger (ik weet niet of je ermee bekend bent). Daarin kreeg je performance van de beste desktop pc's in laptopformaat. Daar betaalde je dan wel 2 tot 4 duizend euro voor, waar andere laptops met erg goede prestaties niet meer dan 1500 eppies hoefden te kosten. Die dingen waren niet voor het grote publiek en waren daarom onbetaalbaar.

Als je het wilt betalen, echter, sja, dan heb ik niks meer te zeggen natuurlijk. Maar mijn mening is duidelijk: ik wil juist veel voor mijn geld i.p.v. veel voor al mijn geld. ;)

[ Voor 93% gewijzigd door erikieperikie op 21-12-2012 10:26 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

erikieperikie schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:13:
Zeker een 4 inch smartphone zal, vandaag de dag, met top-notch specs erg duur zijn en niet verkocht worden aan het algemeen publiek (dat is de markt).
De iPhone 5 verkoopt inderdaad bijzonder slecht, vooral het algemene publiek heeft geen interesse in dat ding... of toch niet? ;)

Dat de Android-bouwers allemaal direct maar naar richting de 5"-schermen gaan, zegt natuurlijk niet dat een 4"-smartphone met goede specs dan maar niet zou verkopen. Het zal alleen wel heel lastig zijn om goed met de iPhone 5 te concurreren ;)

Ik vind het zelf in ieder geval erg jammer dat de concurrerende Android-toestellen allemaal gelijk een stuk groter zijn.

• didi79
erikieperikie schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:13:
IMHO: Sense is mooier dan TouchWiz, dus dan heeft de Desire X mijn voorkeur. Is dit nog een belangrijk punt voor je?
Niet echt, ik vind ze beide wel ok. Toch bedankt voor de reactie.

Ik ga er nog enkele dagen over denken. Of misschien wacht ik nog een paar weken, kans bestaat dat de prijzen na nieuwjaar weer zakken...

[ Voor 36% gewijzigd door didi79 op 21-12-2012 13:08 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

Google Nexus 4 geen optie? Erg mooie smartphone, 4 inch, altijd up-to-date, ...

Android developer & dürüm-liefhebber

• didi79
Mavamaarten schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:12:
Dat wel, maar gewoon nergens beschikbaar...
Gebruik van glas op de achterkant vind ik niet zo een geslaagde keuze.

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
didi79 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:20:

Gaat dus tussen de S3 mini en de Desire X.

...

Moeilijke beslissing...
Niet om de beslissing nog moeilijker te maken, maar vergeet de Xperia P niet he ;)

http://www.phonearena.com...Xperia-P/phones/7536,6965

Voordelen t.o.v. van de S3 mini:
- Betere resolutie (960x540 ipv 800x480)
- Betere Camera (8MP ipv 5, 1080p ipv 720p)
- HDMI
- NFC
- Goedkoper

Nadelen:
Geen WiFi Direct
Android 4.0 ipv 4.1
Geen SD slot

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mavamaarten schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:12:
Euh, 4"?? Het 4.7"-scherm (en het toestel) is ongeveer even groot als die van de Galaxy S3 he?

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 14:56
En daarna kun je wel weer een paar maandjes wachten... er komt altijd weer nieuw spul uit!

PVO

Pagina: 1