Draadloze all-in-one Printer

Pagina: 1
Acties:

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-03 09:43
Beste Tweakers,

Voor mijn nicht ben ik op zoek naar een makkelijk te bedienen draadloze all-in-one printer. Kostentechnisch op de lange termijn lijkt het mij praktisch om 4 cartridges te hebben en het liefst XL(want volgens mij is daar het makkelijkste aan te komen). Maar aangezien ik zelf thuis geen printer heb, is mijn kennis redelijk beperkt.

Op dit moment had ik de volgende drie printers op het oog:

pricewatch: Canon Pixma MG5250

pricewatch: HP Officejet 6500A Plus (CN557A)

pricewatch: Epson Stylus Office BX630FW

Deze zijn allen zo rond de 80 euro, en dat lijkt mij een mooi bedrag om maximaal uit te geven. Zoveel hebben ze namelijk niet nodig.

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01 22:56
Ik heb zelf onlangs voor mijn moeder de MG5250 aangeschaft. Zij is zelf helemaal niet handig met computers, maar de bediening ging haar toch wel goed af. Helemaal omdat er al een kopieerknop en scanknop enzo op de printer zit.
Ander voordeel is inderdaad 4 cartridges, en dat deze cartridges ook "merkloos" met chip te verkrijgen zijn.
Ik heb zelf de MG6150 en die bevalt ook goed. Daar zit nog een extra grijze cartridge bij.

Maar wellicht ben ik bevooroordeeld omdat ik alleen nog maar ervaring heb met Canon, en niet met de HP's.

Vraag is wel, wat wil je nicht er mee gaan doen (veel printen ? veel scannen? af en toe printen?). De ene printer print sneller dan de ander, en als je bijvoorbeeld veel scant is een paperfeeder bijvoorbeeld wel handig.

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-03 09:43
kgb545 schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:00:
Ik heb zelf onlangs voor mijn moeder de MG5250 aangeschaft. Zij is zelf helemaal niet handig met computers, maar de bediening ging haar toch wel goed af. Helemaal omdat er al een kopieerknop en scanknop enzo op de printer zit.
Ander voordeel is inderdaad 4 cartridges, en dat deze cartridges ook "merkloos" met chip te verkrijgen zijn.
Ik heb zelf de MG6150 en die bevalt ook goed. Daar zit nog een extra grijze cartridge bij.

Maar wellicht ben ik bevooroordeeld omdat ik alleen nog maar ervaring heb met Canon, en niet met de HP's.

Vraag is wel, wat wil je nicht er mee gaan doen (veel printen ? veel scannen? af en toe printen?). De ene printer print sneller dan de ander, en als je bijvoorbeeld veel scant is een paperfeeder bijvoorbeeld wel handig.
Bedankt voor het advies.

Het woord 'veel' kan je weglaten. Printen is het hoofddoel en dat gebeurd voornamelijk dan voor het schoolwerk van de kinderen en hier en daar een documentje. Daarnaast af en toe een kopietje en zeldzaam een keertje scannen. Dus er zijn niet verschrikkelijk veel eisen.

Maar goed om te horen dat je tevreden bent over de Canon.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
De canons zijn inderdaad prima zoals hierboven al werd aangegeven. Simpel in gebruik, en de losse cardridges zijn zeker een voordeel. De HP's zijn ook prima, maar kennen meestal geen losse cardridges, maar 1 cardridge voor 3 kleurtjes. 1 kleurtje leeg betekend dus een heel nieuwe cardridge kopen (en 2 kleuren die nog niet leeg waren weg gooien).. Alleen daarom al zou ik voor de canon kiezen.
De kwaliteit van prints worden (grofweg) beinvloed door 3 onderdelen: de electronica, de printkop en het mechanische gedeelte. Het mechanische gedeelte van de HP's komt in veel gevallen rechtstreeks van canon af. De printkop en electronica wordt wel weer door HP zelf gemaakt (voor zover ik weet... mogelijk kopen ze het ook weer ergens anders in). Wat betreft afdruk-kwaliteit doen HP en canon weinig voor elkaar onder. De ene keer is HP iets beter, de andere keer canon, maar de verschillen zijn nooit groot te noemen.
Wat betreft de Epson heb ik met deze machines niet zoveel ervaring, maar (helaas) wel met de software die ronduit slecht te noemen is... HP software is iets beter, maar ook niet geweldig. Zeker niet als je veroordeeld bent tot het gebruik van de UPD. De canon-drivers zijn over het algemeen wel goed imho.

iRacing Profiel