Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonT1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 15:08
Dat was wat ik dacht toen ik bezig was in mijn nieuwe huis, ik heb een kamertje ingericht welke ik wil gebruiken als bioscoop-/gamekamer. Dat viel even vies tegen, al is het uitzoeken van zulk leuks niet verkeerd.

Eigenlijk begon ik met maar een aantal eisen, Full-HD en een aansluiting op het netwerk waardoor ik met mijn laptopje mijn filmpjes via het netwerk kan afspelen op mijn beamer.

Een kennis van mij raadde me aan om er dan een versterker tussen te zetten, moet zeggen, het ziet er allemaal erg goed en gelikt uit. Graag zou ik wat tips van jullie, mijn budget ligt rond de €1.500 euro.
Zelf had ik de volgende spullen gevonden:
- EPSON EH-TW 3200 LW
- Onkyo Tx-NR509

Daar moet ik dan eigenlijk nog een geluidssetje bij hebben, voor een goed scherp geprijsd setje hou ik me altijd aanbevolen.

Graag jullie bevindingen, tips en beren op de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

Dat streamen naar een tv/beamer werkt veelal maar half. Haal daarvoor gewoon een mediaspeler in huis (DuneTV 101 is super voor weinig geld)

Als je ook speakers nodig hebt naast je receiver, zou ik voor nu even een all-in-one pakket kopen. Speakers kan je altijd nog upgraden en foefjes op je receiver heb je met een mediaspeler ook niet echt nodig. Pioneer heeft leuke setjes voor weinig (Pioneer HTP071)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonT1
Stream nu altijd naar mijn tv, dat werkt eigenlijk perfect. Dat was ook de reden waarom ik dat bij mijn beamer ook wilde. Heb ook wel eens zo'n media speler gehad, maar dat beviel me eigenlijk minder.

Je bent toch altijd aan het slepen met dat ding van Tv naar Beamer naar PC, dat wilde ik eigenlijk voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Stream dan naar je mediaspeler? Heb je sowieso meer mogelijkheden van codecs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonT1
Denk dat een groot nadeel van een mediaspeler is dat ik zometeen veel kabeltjes van en naar de beamer heb lopen. Door een versterker te gebruiken kan ik mn xbox ps3 en laptop/pc met de versterker verbinden en dan met 1 kabeltje naar de Beamer.

Maar jullie klinken aardig stellig wat betreft het voordeel van een mediaspeler :), wellicht moet ik dit toch maar overwegen.

[ Voor 5% gewijzigd door RemonT1 op 17-12-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Waarom verbind je dan die mediaspeler ook nier gewoon met je versterker zoals je xbox,ps3 en laptop? Dan gaat er nog altijd maar 1 kabel naar de beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonT1
Dat is inderdaad een optie.. Hehe, de twijfel neemt toe :) Wil niet na een jaar er achter komen dat een netwerkverbinding tussen de spullen erg makkelijk was geweest.

Door er een versterker tussen te zetten pak je altijd het beeld op van de versterker. Dan zou het inderdaad niet zoveel uitmaken of het via netwerk wordt afgespeeld.

Iemand die wel gebruik maakt van de lan van een versterker? En hier ook veel slechte ervaringen mee? Dan ben ik om :P

Overigens iemand op of aanmerkingen op de beamer? Heb hier op Tweakers veel goede recensies gelezen over dat apparaat.

[ Voor 11% gewijzigd door RemonT1 op 17-12-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

RemonT1 schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:49:
Iemand die wel gebruik maakt van de lan van een versterker? En hier ook veel slechte ervaringen mee? Dan ben ik om :P
Ik heb dezelfde receiver en daarmee kan je alleen geluid streamen over je netwerk, geen video. Gebruik het vooral voor spotify en in combinatie met de Onkyo-app voor Android loopt de boel ongeveer 1x per dag vast. Het is dus niet ideaal, maar het werkt in principe wel.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonT1
Duidelijk verhaal :) Dan gaan we toch voor een andere opstelling. De tip van de mediaspeler is een goede, die gaan we er sowieso tussen knopen.

Welke receiver het dan wordt moet ik maar eens even nader bekijken, dat wordt reviewtjes/recensies lezen :P

Dank voor jullie tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Ik heb ook de Epson EH-TW3200 hangen.
Receiver heb ik de Onkyo TX-NR515 met als luidsprekers de Boston Acoustics SoundWare XS 5.1se (wit). Klinkt top!
Heb op de receiver een PS3 aangesloten. Op moment sluit ik ook tijdelijk een laptop aan om films af te spelen. Maar dat is zwaar irritant om hem elke keer aan en af te sluiten.
Ipv de laptop komt er nu een mediaspeler, de Mede8er med600X3D icm met een NAS Synology DS212J.
Hoop dat ik alles voor Kerst nog binnen heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RemonT1 schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:49:Overigens iemand op of aanmerkingen op de beamer? Heb hier op Tweakers veel goede recensies gelezen over dat apparaat.
Hey Remon,

kijk even op het HTforum http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=22.0

check of je de horizontale lensshift nodig hebt, zo niet dan kun je misschien beter even wachten op de review van de Benq W1070.

De epson 3200 staat/stond ook op mijn lijstje. Misschien spaar ik door voor de 8100 maar de Benq is misschien een superalternatief want de 3200 is al een paar jaar op de markt dus zal allicht minder presteren dan de nieuwe Benq en scheelt een hele berg geld, zelfs tov de 3200!!!

De W1070 wordt binnenkort geleverd aan 1 van de members, de leverancier kalibreert de projector meteen en gaat een kleine review schrijven:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128928.0

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1