Asus P8Z77-i Deluxe wil geen BIOS updates

Pagina: 1
Acties:

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Als ik bij bovenstaand moederbord via de in het UEFI geintegreerde EZ-flash utiltity een BIOS-flash probeer uit te voeren krijg ik steeds de melding 'Security Verification Failed'. BIOS opnieuw gedownload, verschillende versies geprobeerd, allemaal hetzelfde probleem. Kan het dat dit komt omdat er op het bord BIOS-versie 407 staat, terwijl op de site van Asus versie 408 als release BIOS staat aangeduid? Te vroege versie zegmaar?

Ik ben nu naar aanleiding van Google-adviezen in elk geval bezig een USB-key bootable te maken om via DOS een BIOS-flash te forceren, maar vraag me af of dit wel verstandig is als het bordje keer op keer de aangeboden BIOSjes niet slikt. Please advise :)

Verwijderd

Heb je via een USB stick willen updaten? Volgens mij kan je het bestand beter op je C:\ schijf zetten (uitgepakt) dan werkte het bij mij wel. Of was het nou net andersom!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Hoe wil jij in hemelsnaam vanaf je C:/ schijf een BIOS-update uitvoeren :?

Verwijderd

da ken echt sinds mijn X38 al dacht ik! Vroegah kon dat niet idd, maar misschien heb ik het wel mis ;)

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar. Net een bootable USB gemaakt, vanuit DOS-omgeving met bupdater.exe geprobeerd te flashen, krijg ik daar ook dat Security Verification gezeik :? Heeft iemand hier ervaring mee?

Edit: Net ook geprobeerd met USB BIOS Flashback functie een ander BIOS te flashen. Basically houdt dat in dat je een USB-stick met nieuwere BIOS-versie in de juiste poort duwt, op een knopje drukt en dan gaat er een LEDje knipperen en gaat de rest vanzelf. Systeem hoeft niet eens aan. Maar hij hoort dus te blijven knipperen, bij mij knippert 'ie eventjes en blijft dan aan. Indicatie dat het flashproces mislukt volgens de handleiding.

Edit: Er staat P8Z77-i Deluxe/WD op het doosje van m'n moederbord, daar zijn dus andere BIOS versies voor... omfgd *schopt zichzelf* 7(8)7

[ Voor 68% gewijzigd door Singular1ty op 17-12-2012 02:07 ]

Verwijderd

Kan dit je misschien helpen? Of dit?
Veel succes,

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 16:29 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Singular1ty schreef op maandag 17 december 2012 @ 01:11:
Ik krijg het niet voor elkaar. Net een bootable USB gemaakt, vanuit DOS-omgeving met bupdater.exe geprobeerd te flashen, krijg ik daar ook dat Security Verification gezeik :? Heeft iemand hier ervaring mee?

Edit: Er staat P8Z77-i Deluxe/WD op het doosje van m'n moederbord, daar zijn dus andere BIOS versies voor... omfgd *schopt zichzelf* 7(8)7
Dan moet je deze http://support.asus.com/d...hashedid=wJQcGZPUbA1za5lM hebben. En inderdaad zoals al eerder geschreven kan je ook via de Flashtool vanuit je bios rechtstreeks flashen vanaf de harddisk. Let er dan wel op dat de biossen als zipfile gedownload worden en je die eerst even moet uitpakken.

Wanneer je via een usb-stick flashed raad ik je aan die op fat16 of fat32 te formatteren maar via die flashtool is flashen via een stick dus helemaal niet nodig. Ik flash al een hele tijd mijn Sabertooth X79 rechtstreeks via de harddisk en dat gaat prima en is ook best wel safe.
Pagina: 1