Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENOOW1234
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Hallo allen,

Ik heb ooit een Windows 7 Enterprise met licentie gekregen van iemand. Deze was legaal verkregen (weet alleen niet of hij doorgegeven mocht worden). Ik heb hem jaren gebruikt, maar nu heb ik mijn PC een upgrade gegeven (hardware) en vervolgens blokkeert Windows de activatie-code en blijft mijn status staan op: ''U heeft nog 26 dagen om uw Windows te activeren''.

Ik heb me al genoeg ingelezen dat dit dus komt door mijn hardware veranderingen aangezien Microsoft de licentie linkt aan je hardware configuratie's. Daarbij komt waarschijnlijk dat ik over mijn limiet van activaties zit.

Is het een goed idee om Microsoft te bellen en dit uit te leggen? Ik ben namelijk nog wel van plan over te stappen naar WIndows 8 en dat gaat het makkelijkst via een upgrade die je Windows 7 omzet naar een Windows 8 Pro voor 30 euro.

Het rare is dat een legitimiteits check aangeeft dat de versie legitiem is, maar dat de activatie niet lukt....
Hoop op wat ideeen en wat ik moet doen als ik nog naar Windows 8 wil voor een niet al te gekke prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:56
Voor die Windows 8-upgrade heb je ook een legale Windows 7 nodig, dus ik zou maar bellen ja.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENOOW1234
Dat is inderdaad mijn grote probleem in dit geval. Hoop echter dat ze een beetje behulpzaam zijn. Anderzijds, ik wil naar Windows 8 en dat willen zij ook graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:29

Eagle Creek

Breathing security

Sinds wanneer heb je dit probleem? Mijn Windows 8-installatie rapporteert zichzelf ook opeens als zijnde niet meer geactiveerd sinds vandaag, terwijl de key goed zou moeten zijn.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Het is toch niet ongebruikelijk dat je na hardware-aanpassingen problemen kunt hebben met activatie? Volgens mij is dat doorgaans met een telefoontje op te lossen.
Overigens begrijp ik de oorsprong van je licentie niet echt. Je hebt een licentie gekregen van iemand? Bedoel je dan dat het gaat om iemand die nog een geldige licentie had die niet werd gebruikt, of is het toch wat schimmiger?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408459

Geen linkjes of verwijzingen naar illegale methoden om activiaties te omzeilen graag...

[ Voor 82% gewijzigd door Question Mark op 17-12-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENOOW1234
Het is een familie-lid die deze licentie had voor een school (servers), mag je dat zo maar aan iemand geven? Dat lijkt me niet, maar alsnog is het een legitieme versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DENOOW1234 schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:14:
Het is een familie-lid die deze licentie had voor een school (servers), mag je dat zo maar aan iemand geven? Dat lijkt me niet, maar alsnog is het een legitieme versie..
Nou, zo simpel is het niet. Een licentie die is gegeven voor een bepaald doel (school) mag normaal niet worden weggegeven, en wordt daarmee dus niet legitiem meer als jij hem gebruikt. Vaak worden hele blokken met codes geblokkeerd omdat het toch gebeurt, maar Microsoft bellen zal je waarschijnlijk niets opleveren.

Als het een dergelijke licentie is zal je ook niet in aanmerking komen voor een goedkope upgrade.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENOOW1234
Als ik dat hele verhaal achterwege laat en net doe alsof ik er geen bal van snap en dat ik mijn hardware alleen maar heb veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DENOOW1234 schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:19:
Als ik dat hele verhaal achterwege laat en net doe alsof ik er geen bal van snap en dat ik mijn hardware alleen maar heb veranderd?
Je realiseert je dat je nu om hulp vraagt om beveiligingen en licentievoorwaarden te omzeilen? En dat is niet de bedoeling hier :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENOOW1234
Snap ik. Excuses. Maar ik krijg ook reacties van Windows 7 Loaders.. Ik wil het legaal houden, daarom start ik deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:53

MsG

Forumzwerver

Gewoon bellen en aangeven dat je deze licentie maar op 1 PC hebt staan. Klaar. Ik heb mijn Windows 7 upgrade ook weleens geïnstalleerd op met bloatware besmette PC's. Ik belde dan gewoon naar Microsoft dan krijg je zo'n robot en moet je aangeven hoe vaak je die licentie hebt gebruikt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boszna
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 20:48
Het beste wat je kan doen is gewoon bellen.

In 95% van de gevallen krijg je niet eens een echt persoon aan de lijn.

Als alles goed gaat dan is het alleen een kwestie van een hele reeks cijfers intikken.
1 maal op de telefoon intikken en de cijfer reeks die je terug krijg voer je in de pc.

Gewoon proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DENOOW1234 schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:22:
Snap ik. Excuses. Maar ik krijg ook reacties van Windows 7 Loaders..
Het is maar de vraag hoe lang dat blijft staan ;)
Ik wil het legaal houden, daarom start ik deze discussie.
Als je het legaal wilt houden, dan zul je een nieuwe licentie moeten kopen. Een school (MSNDA of Surfspot) licentie is niet bedoeld voor gewone consumenten :) . Je kunt natuurlijk gewoon de gok nemen en bellen, maar ook als dat werkt maakt het de licentie niet opeens legaal. Verder geen oordeel over.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 17-12-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENOOW1234
Dan doen we 'm op slot, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Lijkt me een aardig idee. Je beschikt nu over een licentie die eigenlijk niet legaal is omdat je niet aan de voorwaarden van MSNDA of Surfspot voldoet.

De enige goede oplossing zou zijn om een officiele Windows 8 licentie te kopen (en dus geen upgrade).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.