windows 97-2003 schakelt om naar xls hoe voorkom ik dat.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 16:44
Hallo ik heb net mijn pc opnieuw geïnstalleerd en alles is goed gegaan maar nu merk ik dat de office documenten een ander type hebben gekregen. Ik heb alle office documenten opgeslagen in win 97/2003 formaat maar als ik ze nu open in office 2010 zie ik dat ze als xls staan aangegeven hoe kan dit terugzetten naar win97/2003.
Het maffe is dat ik dezelfde office 2010 op mijn htpc ook heb staan en als ik de bestanden daar open dan worden ze wel aangegeven als 97/2003 bestanden. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:?

97/03-formaat is .xls. Tenminste, ik neem aan dat je Office 897/03 bedoelt aangezien er geen Win97 is. Wat wil je nu precies bereiken? Als je .xlsx / .xlsm wilt hebben zal je het zo moeten opslaan.

[ Voor 23% gewijzigd door F_J_K op 16-12-2012 22:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Klinkt alsof de file associations niet helemaal goed zijn gegaan. Dan zal Windows Explorer gewoon de bestandsextensie .XLS weergeven onder Type en niet de tekst Microsoft Excel 97-2003 Worksheet. Misschien een keertje een repair installation van Office doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 19:33

Speedmaster

Make my day...

Excel starten, links bovenin kiezen voor bestand - Opties - Oplsaan, rechts kan je nu Bestand opslaan in deze indeling een drop-down menu openen en hier kiezen voor het formaat wat je standaard wilt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Rechtsklik op het .xls bestand, Openen Met... > Standaard Programma Selecteren > MS Excel selecteren en openen. Klaar. Even verkenner opnieuw openen en het zou goed moeten staan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Het gaat hier niet om de extensie .xls of xlsx maar de bestands indeling binnen Excel.
De oplossing die ik hierboven al noemde is m.i. de oplossing die de TS bedoeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedmaster op 16-12-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, hij heeft het over de omschrijving in verkenner. Z'n .xls documenten werken prima, maar waar hij eerder als type de omschrijving "Excel 97/2003" had staan, staat er nu "xls bestand", alsof er geen applicatie aan is gekoppeld of onbekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien goed als de topicstarter gewoon even duidelijker maakt wat de vraag is :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 16:44
Heel simpel de vraag is. De win97/2003 bestanden worden weer gegeven als xls bestand. Ik heb aangegeven dat hij standaard de bestanden opslaat als win97-2003 maar hij geeft hem daarna aan als xls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 09:51
En dan nu je vraag? Je vraagt namelijk helemaal niets.

Tip: een vraag eindigt met het leesteken '?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij aangeeft dat het opgeslagen moet worden als OFFICE 97/03, dan slaat office het op als xls. Wat zou je ipv xls willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ben ik werkelijk de enige hier die begrijpt wat de TS bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 23:12
Nope, ik ben met ^ :P.
@TS: als je dubbelklikt op je .xls file, wat gebeurt er dan?

[ Voor 5% gewijzigd door accountabc op 17-12-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 13:31

Eagle Creek

Breathing security

Ik snap hem nog niet...

TS zegt dat een Excel 97-2003-werkmap (*.xls) dus geen Win maar Excel wordt weergegeven als .xls-bestand. Bij het opslaan volgens de Excel 97-2003-indeling wordt het bestand opgeslagen met de extensie .xls.

Ik zie hier ook geen probleem in omdat .xls de extensie is voor die indeling.

Dan houden we als vraagstuk alleen nog het volgende over in Verkenner:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/50cf19cfd9861/50cf19cfd88c2-xxls.jpg

Maar wanneer een .xls-bestand in Verkenner niet getoond wordt als Microsoft Excel 97-2003-werkblad maar als .xls-bestand ,
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/50cf1a2e8c734/50cf1a2e8bf3d-xls2.jpg
, maar het wel gewoon geopend wordt door Excel is er nog niets aan de hand.

[ Voor 42% gewijzigd door Eagle Creek op 17-12-2012 14:12 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De TS heeft het puur over het cosmetisch weergeven van een bestandstype. Op elk systeem bij hem stond dit netjes. Maar nu is er op 1 systeem, sinds de installatie van Office 2010, dat .xls bestanden niet de omschrijving heeft die het eerst had. Dat en alleen dat is z'n vraag: hoe krijg je de omschrijving weer terug?
Dat doe je dus door het standaard programma opnieuw te koppelen, of tijdelijk verwijderen (dus even iets anders aan hangen, zoals Notepad) en weer terug zetten.

In het slechtste geval, en dat is echt een last resort, duik je het register in en pas je 't daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

S en A DW schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:39:
Heel simpel de vraag is. De win97/2003 bestanden worden weer gegeven als xls bestand. Ik heb aangegeven dat hij standaard de bestanden opslaat als win97-2003 maar hij geeft hem daarna aan als xls.
En hoe staan de settings die ik eerder noemde?
Pagina: 1