Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:29
Ik heb een HP Z400 computer, en heb de laatste tijd soms wat rare zaken.
Nu wil ik mijn geheugen testen, en heb Memtest op een USB stick gezet, versie 4.20.

Er wordt echter maar 596KB getest, en de rest van de 6 GB geheugen niet.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

Google helpt me niet verder helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

- Download ultimate boot cd
- Brand ultimate boot cd
- Boot vanaf ultimate boot cd
- Draai 1 van de vele memtest tools. Kies uit het menu en draai minimaal 8 uur (overnacht dus).

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan ook een programma zoals LinX gebruiken met geheugen op all. Dit programma gebruikt dan het volledige geheugen, als er fouten inzitten weet je het binnen 20 min ipv 20 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Vraagje... wordt er tijdens het gebruik van de USB controler op het mobo dan toch een stuk van het Windows besturing syteem opgestart, of in het geheugen geladen? Of waar zit het hem precies in dat het vanaf cd/dvd beter gaat dan met USB?

[ Voor 8% gewijzigd door Phaerion op 17-12-2012 06:33 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-07 22:27
Altijd je gehele specificatie van je pc geven.

Wat voor problemen heb je op je pc? Leg meer uit want anders kunnen ze je hier niet helpen.
Wat gebeurd er precies met memtest, je legt weer niks uit.

Test het geheugen 1 voor 1.
Later samen testen, en misschien omwisselen indien samen testen niet werkt.

Er wordt altijd een stuk geheugen gebruikt, waardoor je dus niet alle geheugen kunt testen, maar wel bijna alles. En 24 uur testen is nodig om te kijken of het stabiel is.

[ Voor 6% gewijzigd door jan99999 op 17-12-2012 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb bij TS ook een beetje het idee dat hij Memtest heeft laten draaien vanaf USB stick terwijl hij nog in Windows zat. Want er is wel erg weinig geheugen beschikbaar voor de test.

Ik zelf heb de Windows Memtest wel eens gebruikt die dan netjes wordt uitgevoerd vorodat Windows wordt opgestart, maar het is geloof niet het beste tootlje.

Ik heb nu sinds een hele tijd weer een tweede pc, en er komt een derde bij. Dus ik heb nu gelukkig eindelijk weer een extra bak, waar ik wat dingen op kan testen en dergelijke. Want de pc, waar ik nu op zit, zet ik eigenlijk nooit uit, en soms reboot ik pas na een dag of zeven. Ook al heb ik ondertussen allerlei software geïnstalleerd en verwijderd. Geen probleem. Wat dat betreft is Windows tegenwoordig stukken stabieler dan in de Win95/98 periode. :P

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

jan99999 schreef op maandag 17 december 2012 @ 07:00:

Er wordt altijd een stuk geheugen gebruikt, waardoor je dus niet alle geheugen kunt testen, maar wel bijna alles. En 24 uur testen is nodig om te kijken of het stabiel is.
Bij memtest86 is het volgens mij zo dat dat zo geschreven is dat het prog zelf zich verplaatst binnen het geheugen, zodat uiteindelijk wel alle geheugen getest kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:18
Memtest werkt niet met HP workstations.
Ik kreeg het ook niet aan de praat op een Z200. Misschien dat ik niet lang genoeg gezocht heb, maar de diagnosesoftware van HP kun je ook gebruiken: http://h20000.www2.hp.com...&taskId=135&swEnvOID=4059

[ Voor 22% gewijzigd door wappiewappie op 17-12-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:29
Excuses voor de late reactie, bedankt voor alle tips.
Nadat ik opstartte met de Ultimate Boot CD, aangepast naar USB ging het mis.
Het systeem startte helemaal niet meer op. HAL.dll was niet meer aanwezig. Dit heb ik laten oplossen maandagochtend, en er bleek iets mis te zitten in de raid opstelling. Afzonderlijk deden ze het, maar samen niet meer (Vertex 2).

Nu heb ik de bootcd op cd, en al een uur de Microsoft tool gedraaid, maar die vond geen fouten. Nu er eens aan denken om deze 's nachts te laten draaien.

Memtest testte wel degelijk maar een klein stukje geheugen, passes vlogen onzichtbaar snel voorbij, en ik zat binnen notime aan duizende passes, terwijl volgens google hier wel een half uur overheen kan gaan.

Memtest draaide niet vanuit Windows, maar vanaf een USB stick die geboot was. Dit USB Image is te downloaden van de memtest site zelf.
Pagina: 1