Toon posts:

geheugen + oc'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 100 mhz geheugen en ik zou graag mijn pc over willen klokken boven een fsb van 100 mhz
kan dit zonder problemen?
ik heb het geprobeerd op een fsb van 112 mhz en dat ging goed mijn vraag is of ik later problemen krijg
of ik dus op een willekeurig moment mijn geheugen vernaggel of dat als je pc boot enstabiel draait je geheugen in ieder geval geen probleem meer is

Verwijderd

Ik heb hier pc100 op 133mhz lopen... Tot nu toe geen problemen :)

Verwijderd

(roh)violator:

hangt van de kwaliteit van het geheugen af. goeie kwaliteit gaat tot hogere snelheden mee. je moet het gewoon proberen en als je foutmeldingen krijgt dan zou het kunnen dat het geheugen het niet aankan...
oplossing -> gewoonn terrugklokken

Verwijderd

Ik had pc 100 geheugen op 140 draaien en dat ging zonder problemen, Dit geheugen heb ik vervangen voor pc 133 en dat loopt nu lachend op een fsb van 150.

Sommige geheugenmodules trekken het niet en gaan fouten geven (blauwe schermen en zo :( )

Het kan ook geen kwaad, als het niet loopt op een bepaalde snelheid, klok je de zooi wat lager

Verwijderd

Ik had pc 100 geheugen op 140 draaien en dat ging zonder problemen, Dit geheugen heb ik vervangen voor pc 133 en dat loopt nu lachend op een fsb van 150.

Sommige geheugenmodules trekken het niet en gaan fouten geven (blauwe schermen en zo :( )

Het kan ook geen kwaad, als het niet loopt op een bepaalde snelheid, klok je de zooi wat lager

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:52
Euhm.. Eekhoorn?
Dubbele Post.

Maar (roh)violator, ik heb hier een P3-450 @ 122MHz FSB lopen dus dat is geen probleem. Ligt ook inderdaad aan je geheugen. Ik heb zelf Hyundai geheugen dat gewoon top werkt.

Ik weet niet wat voor proc je hebt...

Verwijderd

Die P3 450 moet toch zeker 450@600 kunnen lopen. Heb ik ook met Hyundai PC-100, ik denk zelfs dat ik 10ns heb. Loopt wel goed tot FSB 139.

Newt

Verwijderd

Newt ik had nog een mailtje gestuurd over mijn bestelling van een Golden Orb FC-PGA. Het moesten er 2 worden ipv 1 , maar ik heb nog geen bevestiging van je terug gehad .

Verwijderd

Sorry voor de dubbele posting, was effe wat te enthousiast :)

Verwijderd

[img]http://people.a2000.nl/wscho/temporale/foto/hyundai&lgssdram.jpg> De[/img]Dus ze waren er wel degelijk...

Die bovenste heb ik pas aangeschafd, Hyundai PC133 CAS2 2x 64MB loopt op CAS3 150MHz...

En die Kingston PC133 van Newt-OC-Shop is ook net zo goed, alleen het is in Nederland allemaal wat later te krijgen, dank zij pioniers als Newt&Blaze en Herman komt daar gauw verandering in...
Want iedereen wil snelle SDRAMS en goede Coolers!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp gaat OC-shop ook van dat echte a-merk geheugen verkopen Harry ?

Verwijderd

Je kunt wel degelijk je geheugen mollen door het te overklokken, maar een beetje tweaker neemt dat (kleine) risico voor lief ;)

Het risico hangt natuurlijk ook af van de mate van overklokken.

Ik heb maar 1 keer een geheugenmodule gehad die het begaf (PC-100 op 133MHz, ging een maandje goed en toen was ie ineens niet lekker meer). En helemaal hard maken dat het door het overklokken kwam kan ik natuurlijk niet (maar ik vermoed van wel).

Verwijderd

Yep PeeJee, dat zou Kingston PC133 worden, en dat is al een gerenomeerd bedrijf buiten Nederland, dus met de kwaliteit en snelheid zit het wel goed!

Trouwens met elk goed merk heb je ook kans dat er een exemplaar bij zit wat minder is, maar dan moet je hem om ruilen!

En Newt weet zeker wat ie gaat verkopen, voordat hij merken noemt! ;)
Pagina: 1