Toetsenbord werkt niet onder Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149193

Topicstarter
Goedenavond,

Sinds vandaag werkt mn toetsenbord - Logitech cordless desktop pro- niet meer onder Windows 7 64bit en ook niet meer in het post scherm. Kan dus niet in de bios komen. Het toetsenbord zit met usb kabel via een verloop plug in de keyboard aansluiting van het moederbord.

Eerst batterijen gecontroleerd, maar die zijn nog uitstekend. Daarna ander toetsenbord - Medion gaming - met usb kabel op een usb poort aangesloten. Ook geen resultaat. Na opnieuw opstarten kan ik met dit toetsenbord via de F2 toets nu wel in het bios komen. Na afsluiten bios en dus na opstarten Windows werkt tot mijn verbazing ook dit toetsenbord niet onder Windows. Ik heb de computer al teruggezet naar een eerdere instelling, maar ook dit levert niets op. Er zijn wel vergelijkbare posts hier op het forum, maar het is allemaal net even anders qua problemen.

Andere usb apparatuur werkt uitstekend en wordt ook herkend in W7. Muis is draadloos aangesloten op ps/2 poort en werkt ook uistekend.

systeem:
asrock P67 Extreme4 (bios P1.60)
intel core i5-2500 @ 3.30 GHz
8 GB Ram
Ati radeon HD 6500 Pro
2x Samsung HD103SJ in raid 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Je kan het Medion bord een keer los koppelen en heraansluiten als Windows opgestart is en eens een andere poort proberen?

Probeer eens alle toetsenborden te verwijderen in het configuratiescherm. Als je geluk hebt word er dan tijdens het heropstarten een nieuwe aangemeld?

Weet je zeker dat het de toetsenbord (paars) aansluiting was en niet die van de muis (groen)?

& test het logitech bord is op een ander systeem (of met de USB stekker zelf)! Probeer eens voor de grap 10x het connect knopje van zowel tobo als receiver in te drukken.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 17-12-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo larsiano en andere lezers,

Ik heb beide toetsenborden getest op een andere computer. Zoals verwacht werken beide toetstenborden goed op de andere computer. Het logitech tb heb ik ook rechtstreeks via een usb aansluiting op de computer aangesloten. Net als bij het medion tb werkt het alleen in de bios. Ik heb ook in het config. scherm beide toetsenbord instellingen via usb en standaard ps-2 tb gedeïnstalleerd. Zodra er weer een tb wordt aangesloten wordt dit onmiddellijk herkend door windows en ook geïnstalleerd. Verder heb ik bijna vanzelfsprekend niet de aansluiting van de muis en het tb per ongeluk verwisseld. In het verleden is me dat wel eens overkomen, maar daar kom je snel genoeg achter. Op de één of andere manier zet windows een toetsaanslag niet meer om in een actie. Immers windows herkend het tb wel in het configuratiescherm. Ik zit er aan te denken maar een schone installatie van windows op de pc te zetten. Maar het zou toch anders moeten kunnen?

Oh ja dit bericht heb ik op het nettopje van mijn meelevende dochter getypt, die het maar vermakelijk vindt dat mijn computer het nu eens niet doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-07 06:18
Er was gedonder met een windows update, KB2753842, Heb je toevallig gisteren geupdate ?

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja deze is op vrijdag de 14e op mijn computer geïnstalleerd. Ik heb tot zondagochtend half twee nog normaal zitten werken op de pc. Zondagochtend na opnieuw opstarten van de computer zo rond twaalf uur, was het probleem aanwezig.

Ik zal de computer terugzetten naar een herstelpunt voor die update.

Helaas laatste herstelpunt is van 15-12. Dus terugzetten voor de 14e lukt niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 149193 op 17-12-2012 21:41 ]

Topicstarter
Probleem is inmiddels opgelost. In de veilige modus werkte het tb met usb kabel wel. Daarna naar de gewone windows omgeving en ja het tb werkte ook weer. Wat het probleem nou precies was kan ik niet achterhalen. Windows heb ik daarna wel opnieuw geinstalleerd. Tot vandaag geen problemen meer gehad.

Topic kan worden gesloten.
Pagina: 1