Wifi maakt wel verbinding op iPhone 5, maar is langzaam.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik heb hier de laatste dagen heel veel last van. Wifi maakt gewoon verbinding, en op alle apparaten (iMac, iPad 4) doet hij het gewoon op volle snelheid. Behalve op de iPhone 5.Verbinding is langzaam of werkt niet.
Doe ik dan drukken op herstel alle netwerkinstellingen, dus resetten ervan dan doet ie het gewoon weer een aantal dagen.

Als de wifi chip defect zou zijn, dan zou die de wifi netwerken niet kunnen vinden en verbinding maken. Wat zou dit kunnen zijn? Router firmware is al geupdate, en ligt niet aan de router...want op de iMac doet hij het gewoon op volle snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 16-12-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:54

dodo79

witte dikke tonnie

Ik ga dit topic volgen, ik heb hier ook last van, maar dan met een iphone 4.
Ikzelf heb dit sinds IOS6, daarvoor nooit problermen gehad.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
dodo79 schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:23:
Ik ga dit topic volgen, ik heb hier ook last van, maar dan met een iphone 4.
Ikzelf heb dit sinds IOS6, daarvoor nooit problermen gehad.
Ja, maar op de iPad nergens last van? Sommige routers doen het gewoon soms niet lekker met ios 6 denk ik dan?? Maar als ik dan op herstel netwerkinstellingen druk doet ie het een paar dagen weer. Daarnaar weer niet..

[ Voor 12% gewijzigd door alwaysleft op 16-12-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

alwaysleft schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:24:
[...]

Ja, maar op de iPad nergens last van? Sommige routers doen het gewoon soms niet lekker met ios 6 denk ik dan?? Maar als ik dan op herstel netwerkinstellingen druk doet ie het een paar dagen weer. Daarnaar weer niet..
Het ligt wellicht aan welke wifi-chip gebruikt is in het apparaat. Maar ik denk dat we moeten wachten tot er weer een update komt voor ios aangezien er voorheen geen probleem was.

Ik heb er zelf soms ook last van terwijl al mijn andere Apple-apparaten er geen last van hebben. Ik hoef het alleen niet te resetten om weer tot de volwaardige snelheid te komen.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
BombaAriba schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:28:
[...]

Het ligt wellicht aan welke wifi-chip gebruikt is in het apparaat. Maar ik denk dat we moeten wachten tot er weer een update komt voor ios aangezien er voorheen geen probleem was.

Ik heb er zelf soms ook last van terwijl al mijn andere Apple-apparaten er geen last van hebben. Ik hoef het alleen niet te resetten om weer tot de volwaardige snelheid te komen.
Dus geen hardware fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:49
Ik ervaar ook ongeveer hetzelfde.. Mijn snelheid is heel wisselvallig.. Als ik direct naast de router sta, dan haal ik het maximale wat de pc ook haalt. Ongeveer 45Mbps.. Zodra ik op zolder ga zitten, of beneden in de huiskamer, zakt dit soms tot maar 3a 4 mbps, terwijl als ik mijn telefoon weer even anders houd, dan haal ik weer 20 en soms het volledige.. Toch een beetje vreemd al zeg ik zelf..

Mijn vader heeft er op zijn iPhone 4 ook wel wat last van. De ene keer is het snel, de andere keer lijkt het alsof het als stroop gaat.. Heb de router en modem al talloze keren gereset en de router een firmware update gegeven.. Voorheen heb ik er nooit echt last van gehad met mijn iPhone 4..

Nu zit ik op een iPhone 5, mijn vader op iPhone 4 en allebei op iOS 6.0.1.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:58
Het probleem zit hem in IOS 6. Ik had op mijn iPhone 4 sinds IOS 6 problemen met streamen van films. (Air Video). Om de 5-10 minuten moest die 3-4 minuten bufferen. terwijl als ik opnieuw verbinding maak met mijn Wifi. Het gewoon in 1 sec kan. Vaak viel de hele wifi ook compleet weg tijdens het kijken voor 10-30 sec. Zelfs met een nieuwe router. Het probleem bleef.

Dus ik had mijn iPhone gedowngrade naar 4.3. Sindsdien geen enkele problemen meer. (dat ik mijn iPhone gedowngrade heb naar 4.3, was niet alleen om die reden. Sinds IOS 6 moest ik 2x per dag mijn telefoon opladen terwijl ik er nauwelijks gebruik van maakte. Nu kan ik er tenminste weer een hele dag mee doen zonder dat die leeg raakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Kuhr89 schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:38:
Ik ervaar ook ongeveer hetzelfde.. Mijn snelheid is heel wisselvallig.. Als ik direct naast de router sta, dan haal ik het maximale wat de pc ook haalt. Ongeveer 45Mbps.. Zodra ik op zolder ga zitten, of beneden in de huiskamer, zakt dit soms tot maar 3a 4 mbps, terwijl als ik mijn telefoon weer even anders houd, dan haal ik weer 20 en soms het volledige.. Toch een beetje vreemd al zeg ik zelf..

Mijn vader heeft er op zijn iPhone 4 ook wel wat last van. De ene keer is het snel, de andere keer lijkt het alsof het als stroop gaat.. Heb de router en modem al talloze keren gereset en de router een firmware update gegeven.. Voorheen heb ik er nooit echt last van gehad met mijn iPhone 4..

Nu zit ik op een iPhone 5, mijn vader op iPhone 4 en allebei op iOS 6.0.1.
Dus echt een software probleem lijkt het. Mm. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Update, net is IOS 6.0.2 voor de iPhone 5 uitgebracht en alles is verleden tijd. Dus software probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
alwaysleft schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:21:Behalve op de iPhone 5.Verbinding is langzaam of werkt niet.
Wat ik me af vraag, denk je dat je iPhone slomer internet heeft of wéét je het?
Met andere woorden, heb je speedtests gedaan?
Kuhr89 schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:38:
Mijn snelheid is heel wisselvallig.. Als ik direct naast de router sta, dan haal ik het maximale wat de pc ook haalt. Ongeveer 45Mbps..
Klinkt alsof je een 5Ghz router hebt.. En ja, wifi via 5Ghz wordt snel slomer als je verder van je accesspoint verwijdert raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Daan00 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:49:
[...]

Wat ik me af vraag, denk je dat je iPhone slomer internet heeft of wéét je het?
Met andere woorden, heb je speedtests gedaan?

[...]

Klinkt alsof je een 5Ghz router hebt.. En ja, wifi via 5Ghz wordt snel slomer als je verder van je accesspoint verwijdert raakt.
Probleem is opgelost met niewe IOS 6.0.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
Ja, dat kan.. Maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag ;)

Dit artikel had ik al gelezen, maar kan misschien handig zijn als mensen het zelfde probleem ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook problemen met Iphone 4s en IOS6.01 met een netgear router 3700. Na een supergoed en snel telefonisch contact met de Apple helpdesk heb ik de volgende tip gekregen:
ga naar instellingen > wifi > anders > geef je wifi netwerknaam in > geef type beveiliging aan (ga terug) > geef wachtwoord in > EN HET WERKT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:49
Daan00 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:49:

Ik heb een Sitecom 300N router, dit is geen 5Ghz router, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Ik denk dat het gewoon met de afstand te maken heeft. Aan de andere kant is het wel zo dat als ik mijn telefoon soms een kwart slag draai de snelheid soms weer omhoog gaat..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horoz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-10-2024
Wat ik tot nu toe wel gemerkt hebt, is dat dit één keer in de paar weken voorkomt. En na een reboot de verbinding weer volledig stabiel is en volle drie streepjes heeft.
Pagina: 1