Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HD geheugen klopt niet(?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag dus een nieuwe laptop gekocht met een HD van 500GB. Nu staat er dat er maar 378gb van de 443gb beschikbaar is.. Terwijl ik hier nog niet erg veel heb opgezet.. (haast niks) En het opmerkelijke vind ik ook dat ik de map ''program files'' heb en nog een map die ''program files (x86)'' heet maar wel dezelfde programma's daar heeft staan zoals WMP etc.

Kan iemand mij dit uitleggen svp?

Ik wacht met smart

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:45
Program Files is voor 64bit-programma's en Program Files (x86) voor 32bit. En Windows neemt zelf natuurlijk ook al enige ruimte in (en bijvoorbeeld hybernate en pagefile ook).

The devil is in the details.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11 22:35
Een laptop wordt standaard geleverd met een recoverypartitie van ongeveer 20-30GB, zodat je je laptop kunt resetten naar fabrieksinstellingen. Daarom heb je ook geen Windows DVD gekregen, maar alleen een licentiesticker. Daarbij wordt een laptop standaard geleverd met een hele hoop software (veelal van de fabrikant van de laptop en een proefversie van een AV). Dit neemt redelijk wat plaats in beslag.

Verwijderd

Van de 500gb ruimte die je denkt te krijgen gaat eerst al wat af:
This is because harddrive manufacturers conform to the 1MB = 1,000 KB rule and your OS uses the 1MB = 1,024 KB rule.
Dan nog het OS en dan nog een aantal programma's. Vervolgens kan er ook nog een recovery partitie zijn wat ook wat ruimte in beslag neemt.

Maar dit alles had je ook zo op kunnen zoeken via een zoekmachine.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Stekkepoot dat ik dat niet deed en mijn vraag stelde op een forum waar het (ook) voor bedoelt is.

Bedankt voor de quick responses! Gr.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

500GB is inderdaad 465GiB (als ik goed reken). En dan gaat er dus nog vanaf wat hierboven staat: recoverypartitie (check schijfbeheer), Windows en vele applicatietjes (check tools als treesize), virtueel geheugen, hibernation, etc.

offtopic:
Forum is inderdaad bedoeld ook voor vragen, maar vragen beantwoorden is al snel niet meer leuk als in de topicstart niet even wordt beschreven wat de eigen zoektocht opleverde. En zonder beantwoorders is vragen zo zinloos ;)
Daarom vragen we altijd vooraf eerst zelf te zoeken - en de resultaten van die zoektocht (zoals eigen gedachten en evt. zelfs doodlopende sporen) te bespreken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Hahn misschien een hele domme vraag, maar zou ik dan sommige programma of games in de 64 bit moeten plaatsten ipv de andere? Of heeft dit geen enkel verschil?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:45
Maakt niet uit en meestal installeren programma's zichzelf al in de goede folder.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Top, bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:09:
Sorry Stekkepoot dat ik dat niet deed en mijn vraag stelde op een forum waar het (ook) voor bedoelt is.

Bedankt voor de quick responses! Gr.
jJe hoeft je voor mij niet te verontschuldigen. Voor de rest: wat F_J_K zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is aardig, mijn dank is groot.
Pagina: 1