Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is tegenwoordig het beste proces-monitor programmaatje?

Pagina: 1
Acties:

• DeBierVampier
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11 23:06
Hallo,

Ik ben op zoek naar een gratis programmaatje waarmee je alle draaiende processen op je systeem in de gaten kan houden. Ik heb onlangs een hele nieuwe computer samengesteld, dus moet alle apps die ik hiervoor gebruikte weer opnieuw installeren. Wat ik hiervoor gebruikte was Winsonar. Het was wel redelijk handig, je kan het bijvoorbeeld automatisch processen laten killen die je niet vertrouwd en voorkomen dat ze weer opstarten. Geeft altijd een waarschuwing als er een nieuw proces is gedetecteerd. Geeft ook een waarschuwing als er wijzingen aan het register worden aangebracht, etc, etc.

Winsonar is echter alweer sterk verouderd en ook redelijk buggy en zeer waarschijnlijk niet meer compatibel met windows 8. Ik vroeg me dus af of er een beter en gratis alternatief is, die het bovenstaande ook allemaal doet.

Battle.net tag

Verwijderd

Voor de waarschuwingen gebruik ik Windows security center en voor process overzicht etc als van ouds Windows taak manager. Dit werkt prima samen en niks extra’s voor nodig. Ook kan je voor realtime info de resources gadget van de Win7/ Vista gatgets aan kunnen zetten? Of iets als Aida gebruiken voor een algemeen overzicht of CCleaner?

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 17:18
Lijkt me persoonlijk ook behoorlijk irritant om de hele tijd meldingen te krijgen van dit soort tooltjes, gewoon een goede AV er op, en dan heb je dat allemaal niet nodig.

Gewoon de Windows Taskmanager (die zou in win8 sowieso een stuk uitgebrijder moeten zijn)
en wat gezond verstand doen wonderen :-)

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Process Hacker
zo handig, dat ik het mee laat starten met windows