geluidskaart kapot??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-05 03:16
Hallo allen ,

Ik heb een heel vreemd probleem,namelijk dat ik met mijn creative 4.1 wat het altijd gedaan heeft geen suround meer heb.
Er doen er maar 3 van de 4 als ik een speakertest doe .. maar de speaker is niet kapot.

Ik heb de sb xfi 1 eruit gehaald en met het geluid onboard geprobeerd uiteraart alle drivers en software opnieuw geinstalleerd.maar het probleem blijft.
bestaat er een test programmatje die kan kijken of iets defect is of die het weer goed kan kalibreren
wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

bestaat er een test programmatje die kan kijken of iets defect is of die het weer goed kan kalibreren
wat kan het zijn?
Ja, bij de bijgeleverde X-Fi software (applicaties) zit z’n tooltje. Deze apps zijn ook via creative.support te downloaden.

Wat je kan testen is: tijdelijk een speaker omwisselen inclusief kabel om erachter te komen of dat het probleem is? Controleer ook alle kabels op breuken etc.
Je kan ook de front en rear speaker kabels omwisselen om te kijken of hij het dan wel doet en of het probleem zich verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
heb ik idd gedaan ,mijn speaker is volgends mij niet kapot ik denk nu zelf dat het of de onboard geluidskaart is of de losse soudblaster xfi is ..als dat het niet is zot het misschien in de printplaat in de woofer waar de draden zitten...anders zou ik het echt niet weten .......drivers heb ik allebei afzondelijk geprobeerd ook met 1 geluidskaart in de pc.

vind het heel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
het was de kabel van de creative