Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
Heb onlangs een iPad Mini (16GB Wifi) gekocht. Vond het de meerprijs van een cellular model niet waard aangezien ik deze functionaliteit zelden zou gebruiken. En indien toch nodig, dan zou ik kunnen tetheren via mij iPhone 3GS.

Maar... om de 1 of andere reden kunnen beide toestellen mekaar niet vinden via Bluetooth. Wel vinden ze beide andere toestellen.

De 3GS gebruik ik soms om met mijn laptop the tetheren via USB, dus op zich werkt die feature wel.

Iemand een idee waarom de iPad en iPhone (beide op iOS 6.0.1) elkaar niet vinden via Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 09:04
Volgens mij kan een iPad geen internet verbinding maken via bluetooth. Ik denk dat je enige optie is om te tetheren via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15
Kan wel. Dit werkt bij mij prima. Mijn 3gs is wel gejailbreaked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mikey heeft gelijk. Enige optie is via Wifi en je 3GS moet je daarvoor jailbreaken.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466206

Wat een onzin, ik kan gewoon met mijn Mini connecten via Bluetooth hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

:o Uit ongeloof heb ik het ook getest en het werkt idd direct..

Mijn iPad vond mijn iPhone tijdens de eerste poging overigens ook niet..pas bij een tweede.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triton2008
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Is het al gelukt?

Dit moet makkelijk lukken gewoon.
Dit wil ik ook gaan doen met mn iPad mini als ie binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
OK, ben al een stap verder. Pas wanneer je "Personal Hotspot" inschakelt, kunnen ze mekaar zien via Bluetooth (niet echt logisch, maar goed |:( ).

Op de iPad krijg ik nu ook een berichtje met de code die ik op de iPhone moet intikken. Maar op de iPhone krijg ik die melding niet. Wanneer ik de iPad op de iPhone zie verschijnen en ik tik erop, dan krijg ik een popup "KerberosX iPad" is not supported.

Beide toestellen draaien op iOS 6.0.1

Iemand die deze specifieke combinatie van toestellen heeft en het ook eens kan uitproberen?

Edit: Beide toestellen nog eens in Airplane Mode gezet en alles terug ingeschakeld en nu lukt de pairing wel. Dit is wat ik nou altijd heb met Bluetooth, krijg er grijze haren van. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door KerberosX op 17-12-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvG_1961
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 12:52
Waarom wil je dat doen met Blue Tooth?
Zet je op je 3gs de personal hotspot aan, en laat je Ipad zoeken naar Wifi access points. Maak verbinding met je Iphone, geef op je ipad je wachtwoord in dat op het schermstond toen je de personal hotspot aanzette. Ik heb mijn settings zo gemaakt dat op het moment dat ik de personal hotspot aanzet mijn ipad hier automatsch verbinding mee maakt. Is erg simpel en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

edit: nm :)

[ Voor 92% gewijzigd door Glashelder op 19-12-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
AvG_1961 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:46:
Waarom wil je dat doen met Blue Tooth?
Zet je op je 3gs de personal hotspot aan, en laat je Ipad zoeken naar Wifi access points. Maak verbinding met je Iphone, geef op je ipad je wachtwoord in dat op het schermstond toen je de personal hotspot aanzette. Ik heb mijn settings zo gemaakt dat op het moment dat ik de personal hotspot aanzet mijn ipad hier automatsch verbinding mee maakt. Is erg simpel en werkt perfect.
Wanneer ik op de 3GS Personal Hotspot aanzet, dan zie ik enkel "To connect using Bluetooth..." en "To connect using USB...".

Is het wel mogelijk om via Wifi de dataverbinding te delen op een 3GS? Is hier eventueel een jailbreak voor nodig zoals in 1 van de reacties hierboven gesuggereerd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvG_1961
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 12:52
Dan staat je provider dit niet toe. Ik heb KPN, we hebben ook Vodaf. Dit was voor mij een criterium toen ik mijn provider koos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nee, de iPhone 3GS ondersteunt dit niet over WiFi.

http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
Bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Ik gebruik dit zelfde(iPhone 3GS 6.0.1) met een iPad 1ste generatie met iOs 5 nog wat. Zet personal hotspot aan op de iPhone. Ga vervolgens om beide apparaten naar bluetooth en hou het schermpje van bluetooth open. Vervolgens na het pairen moet je nogmaals op de iPad via bluetooth drukken om te verbinden.

De eerste keer is het even puzzelen maar daarna kan je gewoon op de iPad bluetooth altijd aanlaten. De iPhone zet je elke keer hotspot aan of uit. Verbinden gaat dan gewoon automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-07 08:29
AvG_1961 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:00:
Dan staat je provider dit niet toe. Ik heb KPN, we hebben ook Vodaf. Dit was voor mij een criterium toen ik mijn provider koos.
Om hier even op in te haken, vanaf 1 januari 2013 is elke provider verplicht je te laten tetheren uit je eigen bundel.

Bron:
http://over.vodafone.nl/n...le-themas/netneutraliteit
Pagina: 1