Amerikaanse iPhone 5 defect, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
We hebben een iPhone 5 in Amerika gekocht op de releasedag, nu is de sluimerknop defect.
Naar de Apple Store in Amsterdam geweest, zij kunnen niets doen en zeggen dat hij opgestuurd moet worden naar Amerika. Vervolgens Apple Care gebeld, zij geven aan het toestel niet op te kunnen sturen naar Amerika, dat Nederland ook niets kan doen en uiteindelijk dat ze niets voor ons kunnen betekenen. Iemand een idee?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties horen in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Tja zelf opsturen. Kocht je dat ding toen met het idee dat ze in je NL ook wel zouden helpen bij problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Terug naar de VS ermee idd. Ze verkopen daar iPhone-modellen die ze hier niet verkopen. En met buiten de EU gekochte spullen heb je ook op geen enkele manier te maken met de Europese consumentenwetgeving. Dus pech voor jou...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wij hebben eens een Franse iPhone met problemen bij de Apple Store in Las Vegas gebracht, werd zo omgeruild voor een nieuwe. Vandaar dat de verwachting was dat dat omgedraaid ook zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:33
Anders laten repareren bij een van de vele iphone reparateurs, marktplaats staat er vol mee. Nadeel is dat je zowel goede als prutsers hebt.

Ivm slechte verhalen over Dynafix dat laatst ook gedaan met een kapotte camera van van 4S, was 5 tientjes kwijt en 20-30 minuten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven,

Zaten wij ook al naar te kijken, bij wie ben je geweest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:40
Donstil schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:32:
Wij hebben eens een Franse iPhone met problemen bij de Apple Store in Las Vegas gebracht, werd zo omgeruild voor een nieuwe. Vandaar dat de verwachting was dat dat omgedraaid ook zo zou zijn.
Ja maar ik heb het gevoel dat ze in Amerika wat makkelijker zijn met omruilen etc dan hier in Europa, maar dat kan ik natuurlijk ook mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik denk dat het probleem niet ligt bij de iPhone zelf maar bij de ATT waar we hem gekocht hebben.

Nu is het probleem een beetje dat ik dondersgoed weet wat er in een iPhone zit en dat ik daarom ook gewoon weet dat Apple mijn vriendin (daar is hij van) aan het bedonderen is. Ze gooien het er namelijk op dat een Amerikaanse iPhone anders is, nu is de frequentie van LTE en Wifi wel iets anders maar de knopjes, scherm enz zijn gewoon het zelfde. Nu beweerd Apple alleen dat de "hele" binnenkant anders is en dat daarom repareren ipv omwisselen ook niet gaat. Onzin natuurlijk maar als de medewerker aan de telefoon zegt "ja pech anders moet je maar terug naar Amerika en hem daar omwisselen" kun je niet veel meer.

Edit: Het vervelende is trouwens ook dat Apple Care Donderdag vertelde wel een UPS Label te kunnen sturen zodat we hem naar de VS konden opsturen, dit duurde volgens de medewerker wel langer (Maakt ons niet uit) maar was mogelijk. Mijn vriendin wilde haar foto's enz er eerst afhalen dus heeft afgesproken dat ze zou terug bellen, toen ze dat zondag deed was er ineens helemaal niets meer mogelijk.
NotSoSteady schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:19:
[...]

Ja maar ik heb het gevoel dat ze in Amerika wat makkelijker zijn met omruilen etc dan hier in Europa, maar dat kan ik natuurlijk ook mis hebben.
Nou die ervaring deel ik niet helemaal, de Apple store´s (Frankrijk, duitsland, Amsterdam) zijn erg makkelijk met het omruilen van toestellen.

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 17-12-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Apple vervangt geen individuele onderdelen. Ze geven je gewoon een nieuwe. En dat kan dus niet want je hebt er een die ze buiten de VS niet verkopen.

En dat je dat UPS label afgeslagen hebt is natuurlijk uitermate stom: je krijgt dat label en dan kun je zelf bepalen wanneer je UPS 'm laat ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:59:
En dat je dat UPS label afgeslagen hebt is natuurlijk uitermate stom: je krijgt dat label en dan kun je zelf bepalen wanneer je UPS 'm laat ophalen.
Haha ja i know, vertel jij het mijn vriendin even 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:33
Donstil schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:58:
@hierboven,

Zaten wij ook al naar te kijken, bij wie ben je geweest ?
iPhone Repair Den Bosch, voor mij het dichtst in de buurt. Gewoon een kerel die thuis Apple spul repareert, wel netjes en met originele onderdelen.

Dat nadat ik eerst 3 weken lang een afspraak probeerde te maken bij een zelfde soort bedrijf in Vught, die zich redelijk strak aan kantoortijden wisten te houden en snel gegroeid zijn door wat aandacht van lokale media... jonge ondernemer + apple = hip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:11:
[...]

iPhone Repair Den Bosch, voor mij het dichtst in de buurt. Gewoon een kerel die thuis Apple spul repareert, wel netjes en met originele onderdelen.

Dat nadat ik eerst 3 weken lang een afspraak probeerde te maken bij een zelfde soort bedrijf in Vught, die zich redelijk strak aan kantoortijden wisten te houden en snel gegroeid zijn door wat aandacht van lokale media... jonge ondernemer + apple = hip
Thnx, we gaan morgen bij hem langs.

Hij is behoorlijk duur wel zeg, hij vraagt 79,95 voor de kabel terwijl ik die zelf kan inkopen (bij een groothandel in Nederland, dus niet eens via Ebay) voor 13ex (maar geen tijd om te plaatsen).

Morgen dus maar eens met hem praten over levering zijn kant op, misschien kan ik zijn marge nog vergroten of de prijs omlaag brengen voor zijn klanten. Voor een korting op onze reparatie uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747

Ik begrijp het niet. Apple geeft toch internationale garantie sinds kort? En Apple maakt alle toestellen gelijk, las ik ergens. De VS is het enige land waar wel wat verschillen zijn vanwege die netwerken. Maar als het een model betreft wat in Nederland wel werkt, moet je toch aanspraak kunnen maken op de garantie hier lijkt me. Vind het maar vreemd. Ik wil misschien een iPhone uit het buitenland bestellen maar als ik dit lees, ga ik toch twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:28

lasharor

7 december 2004

Anoniem: 247747 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:07:
Ik begrijp het niet. Apple geeft toch internationale garantie sinds kort? En Apple maakt alle toestellen gelijk, las ik ergens. De VS is het enige land waar wel wat verschillen zijn vanwege die netwerken. Maar als het een model betreft wat in Nederland wel werkt, moet je toch aanspraak kunnen maken op de garantie hier lijkt me. Vind het maar vreemd. Ik wil misschien een iPhone uit het buitenland bestellen maar als ik dit lees, ga ik toch twijfelen...
Internationale garantie slaat op die gebieden die te zien zijn als je hier doorklikt http://www.apple.com/legal/warranty/ Bij de 3de optie (dus eerst iphone>model klikken) zie je de verschillende gebieden staan. Als je iPhone dus in Duitsland is gekocht dan kan je hem ook bij de Apple store in Amsterdam aanbieden voor garantie. Je kan echter niet met je NL iPhone in bijv. China garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 247747 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:07:
Alle toestellen zijn idd gelijk, met uitzondering van die in de VS.

Pagina: 1