Op de school, Bogerman in Sneek, waar ik als docent werk wordt binnenkort de overstap gemaakt naar 'tabletonderwijs'. Het gaat hier om voortgezet onderwijs. Er moet een keuze gemaakt worden voor een tablet. Hiervoor is onderzoek gedaan bij andere scholen die al op ons vooruit lopen en we zijn begonnen met een tablettest. De keuze die gemaakt wordt is niet alleen voor de school waar ik werk maar ook voor andere scholen die vallen onder de overkoepelende organisatie CVO Zuid-West Fryslân
Deze tablettest wordt gedaan door docenten van verschillende afdelingen en verschillende locaties.
Elke tester krijgt een week of langer een tablet mee om te testen. We hebben de volgende tablets opgenomen in de test.
Naast de normale criteria (accuduur, schermkwaliteit, ergonomie, etc) kijken we ook naar onderdelen die in het bijzonder voor het onderwijs gelden. Bijvoorbeeld: vakspecifieke apps, mogelijkheden om te koppelen aan digitaal schoolbord, mogelijkheden om beperkingen op te leggen (leerlingen kunnen geen games doen in de les).
Ik ben op zoek naar adviezen en ervaringen met de verschillende tablets. Zelf zal ik ook hier mijn ervaringen met de verschillende tablets delen.
Deze tablettest wordt gedaan door docenten van verschillende afdelingen en verschillende locaties.
Elke tester krijgt een week of langer een tablet mee om te testen. We hebben de volgende tablets opgenomen in de test.
- Asus Transformer TF300T: reviews: Asus Transformer Pad 300T: van hetzelfde
- Samsung Galaxy Note 10.1: reviews: Samsung Galaxy Note 10.1: met scherpe pen
- Google Nexus 7: reviews: Nexus 7: klein maar fijn
- Apple iPad 2: reviews: iPad 2
- Apple iPad 4: reviews: De nieuwste iPad met de snellere A6X-soc
- Apple iPad mini: reviews: De iPad mini: de nieuwste iPad-killer?
Naast de normale criteria (accuduur, schermkwaliteit, ergonomie, etc) kijken we ook naar onderdelen die in het bijzonder voor het onderwijs gelden. Bijvoorbeeld: vakspecifieke apps, mogelijkheden om te koppelen aan digitaal schoolbord, mogelijkheden om beperkingen op te leggen (leerlingen kunnen geen games doen in de les).
Ik ben op zoek naar adviezen en ervaringen met de verschillende tablets. Zelf zal ik ook hier mijn ervaringen met de verschillende tablets delen.