Ik ga een PC samenstellen en twijfel welk moederbord ik erin wil stoppen.
Ik heb op Hardware.Info deze vergelijkstabel aangemaakt. (Mag ik verwijzen naar HWI hier?)
Omdat ik nieuwe ben met OC, wil ik voorkomen dat ik na 1,5 maand er achter kom initieel een verkeerd bord aangeschaft te hebben.
Daarnaast komt er een Intel Core i5 3570K processor in. En wil ik een caching SSD. Alles wordt gebouwd in een Corsair Vengeance C70 White, puur voor de smaak.
motivatie cq. argumentatie:
Qua budget zit ik op €700, excl. video kaart. Op zich vind ik dat goed genoeg. Maar mocht een moederbord van €50 meer echt meer te bieden hebben, dan wil ik het wel overwegen.
Aan de andere kant, als een moederbord van €95 eigenlijk kan wat ik zoek, waarom zou ik dan de UD3H kopen voor €40 meer?
keuze:
De ASRock lijkt mij het meest aan te spreken. Maar dit is subjectief bepaald.
Ik ga nu onderzoeken of de Extreme6 meer beidt.
- Gigabyte - GA-Z77X-UD3H
- ASRock - Z77 Extreme4
- Gigabyte - GA-Z77MX-D3H
- Gigabyte - GA-Z77-D3H
- Gigabyte - GA-Z77M-D3H
Ik heb op Hardware.Info deze vergelijkstabel aangemaakt. (Mag ik verwijzen naar HWI hier?)
Omdat ik nieuwe ben met OC, wil ik voorkomen dat ik na 1,5 maand er achter kom initieel een verkeerd bord aangeschaft te hebben.
Daarnaast komt er een Intel Core i5 3570K processor in. En wil ik een caching SSD. Alles wordt gebouwd in een Corsair Vengeance C70 White, puur voor de smaak.
motivatie cq. argumentatie:
- De ASRock biedt geen mSATA. Geeft dit problemen i.c.m. caching SSD?
- Moeten overklokkersa de Gigabyte "U" versie nemen?
- Veel insteeksleuven verwacht ik niet nodig te hebben. Ik blijf bescheiden met componenten; 1 videokaart, 1 HDD, 1 SSD. Dus lijkt mij een "M" versie misschien wel voldoende.
Qua budget zit ik op €700, excl. video kaart. Op zich vind ik dat goed genoeg. Maar mocht een moederbord van €50 meer echt meer te bieden hebben, dan wil ik het wel overwegen.
Aan de andere kant, als een moederbord van €95 eigenlijk kan wat ik zoek, waarom zou ik dan de UD3H kopen voor €40 meer?
keuze:
De ASRock lijkt mij het meest aan te spreken. Maar dit is subjectief bepaald.
Ik ga nu onderzoeken of de Extreme6 meer beidt.
[ Voor 19% gewijzigd door Kassie2 op 16-12-2012 12:33 . Reden: zoeken component > ENTER > gepost :( ]