Internet Sharing met vaste ip's??

Pagina: 1
Acties:

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:53
Ik wil even weten of iemand gebruik maakt van het delen van internet met behulp van ICS (internet connection sharing) onder win98se.

Ik lees namelijk in de helpfunctie van windows dat het mogelijk is om vaste IP-adressen aan zowel client als server toe te wijzen.

Maar het lukt me niet, heeft iemand hier ervaring mee :?

Verwijderd

Sygate gebruiken

• tsjech@
Ik gebruik nu een proxy-programma van AnalogX die freeware is, lukt me alleen niet om met een emailprogramma van een client via de server mail te ontvangen en/of ophalen. Hij benaderd dan me server en wilt dan niet verder.

• tsjech@
Ik dacht dat ICS onder win98se dit kon oplossen, maar ik wil vaste ip's kunnen toewijzen. Dat Sygate is helaas Shareware, volgens mij was dat 30 dagen trial.

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 23:38

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb het in win 98 nooit gedaan, maar ik neem aan dat het hetzelfde werkt als onder win 2000.

Gewoon vaste IP nummers toekennen aan de 'client' PC's (192.168.0.x) en bij default gateway het IP van de 'sharende' pc (192.168.0.1) invoeren. Dan zal het waarschijnlijk wel werken.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
wel de dns settings van je inet verbinding bij je nic's opgeven.

• tsjech@
Ik ga het effe proberen...thnx

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 19:59 schreef mymind het volgende:
Ik heb het in win 98 nooit gedaan, maar ik neem aan dat het hetzelfde werkt als onder win 2000.

Gewoon vaste IP nummers toekennen aan de 'client' PC's (192.168.0.x) en bij default gateway het IP van de 'sharende' pc (192.168.0.1) invoeren. Dan zal het waarschijnlijk wel werken.
Nee windows 98se is een beetje het zelfde idee als onder windows ME, slap aftreksel van ISC van windows 2000. Kan je alleen aan of uit zetten, geen portmapping of andere instellingen mee maken.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kunt in ICS van Win98 gewoon vaste ip's geven hoor.

Bij de eigenschappen van eje interne netwerkkaarten doe je dat. Heb ik ook zo, altijd al gehad.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kunt de ingebouwde DHCP server van ICS uitzetten.
Controleer op je win98SE CD de directory
x:\tools\mtsutil\ics maar eens....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

En voor dat shareware spul , ICQ of mail me maar eens , dan zal je wel een regkey kunnen "kopen" >:) .
Pagina: 1