DTS signaal laten encoden door tv en dan naar de Marantz?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 21:44
M'n huidige tv begint het op te geven; da's de fijne Philips Blackline Afbeeldingslocatie: http://www.buurtlink.nl/AssetServer.ashx/1293964?bl-slideshow-image

Daarnaast heb ik een Marantz receiver welke wel DD5.1 maar geen DTS kan verwerken.

Tenslotte een Eminent netwerkspeler EM7075 .

De tv welke het waarschijnlijk zal worden is de Sharp lc-40le540e

De vraag; hoe zou ik nou toch goed geluid kunnen krijgen? De Sharp heeft wel een ingebouwde mediaspeler (en lan..)
De poort die d'rop zit is Digitale Audio optisch; zou ik die dan verbinden met de Marantz om zo het geluid toch via de 5.1 setup te krijgen?

De Marantz vervangen heb ik ff geen budget voor; 't ding geeft ook gewoon super geluid. ( naar een Quadral 5.1 setup.)

Tnx voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

Dts encoden gaat het sowieso niet worden, je moet alblij zijn als tv's dd5.1 doorgeven (meeste philips tv's doen dit wel).
Maar dat gaat het hem niet worden dus.

Ik weet niet of je versterker en mediaspeler bitstream aankunnen, maar amders is dat mischien een optie, je mediaspeler decodeerd het geluid, em stuurt het gewoon apart door, per kanaal dus zechmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:18

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 394709 schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:00:
Ik weet niet of je versterker en mediaspeler bitstream aankunnen, maar amders is dat mischien een optie, je mediaspeler decodeerd het geluid, em stuurt het gewoon apart door, per kanaal dus zechmaar
Bitstream gaat niet werken, dan wordt het geluid één op één doorgestuurd. Je zal moeten kijken of de mediaspeler het geluid om kan zetten en LPCM uit kan sturen. Dan maakt het voor de receiver niet uit of deze DTS dan wel DD ondersteunt.

Zoals gezegd gaat de TV als decoder gebruiken niet werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 21:44
Ok, eerst maar eens uitgezocht waar jullie het over hebben.
Bitstream wordt nix, da's iets wat zowel m'n speler als versterker niet snappen.

LPCM dan, bij de spec's van de Eminent staat dit wel vermeld.

Maar dan? Krijg je dan gewoon 2.0 stereo geluid? Na lang zoeken snap ik het eigenlijk nog steeds niet .. :o

Ik kan nu aangeven dat ik dus dat 2.0 of digitaal wil uitsturen, meer niet. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:12

Plato112

Da is toch nie normaal!

Dit gaat je gewoon niet lukken want geen enkel deel van je hardware heeft een DTS-decoder en die heb je zeker nodig.
Enige optie is om een losse DTS-decoder te kopen, maar deze zijn volgens mij niet zo heel goedkoop.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:18

FeaR

In GoT we trust

the noise schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:54:
Bitstream wordt nix, da's iets wat zowel m'n speler als versterker niet snappen.
Waar haal je die informatie vandaan? Bitstream is juist de meest simpele vorm voor elke bron om het geluid te versturen. Dat is simpelweg het doorsturen van het geluid. LPCM daarentegen is het decoderen van de track en de audio zo sturen. Bitstream is dus wat de Eminent juist uit zal sturen. De Marantz kan dat ook aan alleen kan deze er niets mee als het geen DTS is. Een bitstream DD-spoor kan die receiver gewoon aan.
Maar dan? Krijg je dan gewoon 2.0 stereo geluid? Na lang zoeken snap ik het eigenlijk nog steeds niet .. :o
Zoals gezegd is het uitsturen van LPCM een reeds uitgepakte track van de bron naar de receiver. De receiver hoeft niets meer met de track te doen en zal deze gewoon afspelen. De receiver ziet als het ware niet wat er binnen komt, of dit nu Dolby Digital of DTS is. LPCM kan dus gewoon meerkanaals surround bevatten en is niet gelimiteerd tot 2.0.

Je zal dus in de bron moeten kijken of deze de audio voor je om kan zetten, dus het tegenovergestelde van bitstream. En de Marantz moet in staat zijn om LPCM te accepteren.

Bovenstaande is puur de theorie, of je apparatuur het ondersteunt is een tweede.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:51
Vreemd genoeg doet onze LG televisie (2011, 3D, zonder SmartTV) wel een DTS passthrough (HDMI > digitale coax) naar de receiver terwijl de televisie helemaal geen DTS ondersteund. Op het display van de receiver komt dan ook gewoon netjes DTS te staan. Dus sommige televisies ondersteunen de mogelijkheid wel, zonder DTS certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:38

DjVe

Hatsaflats!

alex3305 schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:12:
Vreemd genoeg doet onze LG televisie (2011, 3D, zonder SmartTV) wel een DTS passthrough (HDMI > digitale coax) naar de receiver terwijl de televisie helemaal geen DTS ondersteund. Op het display van de receiver komt dan ook gewoon netjes DTS te staan. Dus sommige televisies ondersteunen de mogelijkheid wel, zonder DTS certificering.
Dat is gewoon bitstream. Je tv zet het geluid zonder te bewerken door naar de receiver, die vervolgens ziet "ah het is een DTS track". Stel dat je de Tv het rekenwerk zou willen laten doen, dan kan het DTS signaal niet verwerkt worden, daar heeft hij de encoders niet voor in huis.
Pagina: 1