Toon posts:

[Mediaplayer] Philips SPE9025CC/10 (2008) speelt geen mp4 af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn allereerste post op dit forum. Ik ben hier terecht gekomen omdat jullie meer computerkennis hebben dan ik en mij wellicht kunnen helpen :)

In januari 2008 heb ik de Philips Multimedia Player SPE9025CC/10 gekocht Link.
Het doel was om films en series van mijn (toendertijd desktop) computer op dit apparaat te zetten, deze aan te sluiten op mijn (oldskool beeldbuis) televisie en dan de films en series op de bank te kunnen kijken. Dit werkte perfect. Tevens kon ik het apparaat meenemen naar vrienden en daar op dezelfde manier het apparaat simpel op de tv aansluiten. Nu staat techniek niet stil en ondertussen zijn volgens mij de videoformaten en codecs veranderd van de films en series die ik kijk. Waar ik vroeger een .avi bestand had, heb ik nu een .mp4 bestand (die echter ook niet op mijn oude iPod wil afspelen). Dit speelt in ieder geval sinds dit jaar (misschien ook al vorig jaar). Dit bestand wil mijn mediaplayer niet afspelen. Hij herkent het formaat niet en laat de bestanden niet zien op mijn televisie, waardoor ik ze dus ook niet af kan spelen.
De laatste software update van Philips van dit apparaat dateert uit 2007, dus dat zal ook niet helpen.

Mijn vraag aan jullie: valt dit probleem op te lossen met een firmware/software update? Zo ja, waar kan ik deze vinden? Zo nee, wat is dan een andere oplossing?
Mocht het probleem helemaal niet op te lossen zijn (zou ik niet raar vinden, apparaat is vijf jaar oud, maar wel erg jammer), wat voor multimedia player zouden jullie mij dan aanraden? Het gaat mij puur om films en series kunnen kijken op de televisie (die nu nog oldschool is, maar als deze stuk gaat komt er eentje van deze tijd) en dit ook bij vrienden op hun televisie kunnen afspelen. Prijs het liefst zo laag mogelijk :$ Ik weet niet wat tegenwoordig de mogelijkheden zijn, maar qua tv kijken hoef ik geen luxe grote HD tv te hebben en gaat het mij vooral om een lage prijs en gewoon tv kunnen kijken.

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welkom. :)

Ik denk dat de kans dat dit met een firmware update op te lossen is, vrij klein is, zoniet nihil.
Dat is meteen het nadeel van de meeste mediaspelers: je bent qua support veelal afhankelijk van de fabrikant. Philips is wat dat betreft zeker geen positieve uitzondering.

Deze Philips mediaspeler was in 2007 qua mogelijkheden al gedateerd (geen LAN/WiFi of HDMI), en is dat nu zeker, maar blijkbaar heb je je daar verder niet aan gestoord. :)

Als je gaat kijken naar een vervangend apparaat kun je in de [URLhttp://tweakers.net/categorie/655/mediaspelers/producten/]Mediaspeler categorie van de Pricewatch[/URL] vast iets vinden van je gading.

De meeste courante apparaten van meest gangbare merken (Eminent, WD, AC Ryan, Mede8er, Xtreamer ...) spelen vziw prima mp4 en andere gangbare formaten af, en dat kun je ook vinden bij de specificaties van de apparaten.
Let even op of het apparaat zich laat aansluiten via een analoge manier (composite komt nog wel vaak voor), aangezien je nog een ouderwetse beeldbuis TV gebruikt, maar hou er ook rekening mee dat als je in de toekomst een nieuwe TV koopt, je waarschijnlijk een andere aansluiting gaat gebruiken (HDMI).

Als je een beetje handig bent kun je waarschijnlijk (pin me er niet op vast) je oude schijf overzetten naar een nieuwe mediaspeler, als deze daar natuurlijk de mogelijkheid voor biedt. De goedkoopste mediaspelers hebben over het algemeen geen eigen opslagmogelijkheden (of mogelijkheid tot het inbouwen van een HDD). Modellen met een ingebouwde harde schijf (kun je ook mooi op filteren in de pricewatch) zijn er vanaf €125 - 150.
Ik zou zeggen: orienteer je daar een beetje op en als je een paar modellen op het oog hebt kun je altijd in de desbetreffende topics op dit forum gaan rondneuzen.