Gigabyte Z77X-D3H Bios F17g wil niet op IGP booten.

Pagina: 1
Acties:

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-02 14:15

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Draai nu al een tijdje met Virtu MVP op dit bord. Mijn monitor is aangesloten op de IGP zodat ik optimaal gebruik kan maken van bijvoorbeeld Quicksync en Hyperformance en V-Sync. Works like a charm in most games en apps.

Nu heb ik zojuist laatste beta bios f17g geinstalleerd en nu kan ik mijn "first init display" niet meer op IGFX zetten en booten. Als ik hem daarop zet boot hij gewoon op mijn PCI-E kaart en krijg ik op de IGP geen beeld. Vervolgens kijk ik in de bios en staat deze optie net zo makkelijk weer op auto terwijl ik hem toch echt anders heb opgeslagen.

Iemand ervaring hier mee? Het is een populair bord en er zijn hier vast mensen die deze bios ook al geprobeerd hebben.

Hoop dat er een workaround is of dat Gigabyte snel met fix komt. Nieuwe bios biedt namelijk leuke verbeteringen voor Windows 8.

R7 9800X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Nu heb ik zojuist laatste beta bios f17g geinstalleerd"

Dan moet je dus niet gaan klagen, maar een bugreport indienen als je een fout tegenkomt ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 16-12-2012 10:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• tankforce
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:42
Ik heb ook dit moederbord, helaas werkt windows 8 niet vanwege het on / off charge... weet iemand hier een oplossing voor?

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Raven schreef op zondag 16 december 2012 @ 10:10:
"Nu heb ik zojuist laatste beta bios f17g geinstalleerd"

Dan moet je dus niet gaan klagen, maar een bugreport indienen als je een fout tegenkomt ;)
Ik klaag toch niet? Zeg ik dat ik me niet bewust ben van het feit dat ik met een beta draai? Volgens mij vraag ik hier gewoon naar gebruikerservaringen of een workaround..

Beetje vreemde response krijg ik daar dan op..

R7 9800X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01 17:06
Ik heb het moederbord ook, zelfde ervaring (zal dus ook bekend zijn bij Giga) maar ben het wel eens met @Raven. Stuur het naar Giga ;) Het is met een rede een Beta.

[ Voor 10% gewijzigd door ZeroTwo op 16-12-2012 21:41 ]

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Bedankt voor het delen van je ervaring. Nu weet ik dus zeker dat het een bug is en niet ergens aan mijn instellingen ligt.

Heb jij je bug al gereport dan? Je wil toch eerst even zeker weten of het daadwerkelijk een bug is en die door meerdere mensen wordt ervaren?

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01 17:06
Normaal wel, maar goed het is een Beta dus report ik de bug en mag Giga uitzoeken of ze deze vaker tegen komen, dat is in mijn ogen een Beta. Dus ja heb hem ingestuurd.

Trouwens snap ik ook van jou dat je hier gaat zoeken naar ervaringen ;) Maar bij een Beta zou ik beide doen, en reporten en hier vragen als je er niet zeker over bent :*)

[ Voor 42% gewijzigd door ZeroTwo op 16-12-2012 22:09 ]

Pagina: 1