Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492763

Topicstarter
Hallo,

Op alternate wil ik graag het volgende bestellen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ScNCN.png

Het probleem is echter, dat Alternate aangeeft dat er een probleem zou zijn met de koeling van de processor. Omdat er blijkbaar te weinig koelgaten in de kast zit. Ik heb meerdere kasten geprobeerd, en allemaal dezelfde melding.

Is er een chronisch probleem met de koeling van deze processor, of is Alternate een beetje in de war?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480250

Het past in elke kast als het min. Micro-ATX form is.

Maar weet je zeker dat je een APU wilt nemen?
Wat zijn je eisen en budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexN9
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2020
Ik heb vandaag de AMD A10-5800k op de Asrock mini-ITX board gemonteerd.
In de bios gaf de hardware monitor een cpu temperatuur aan van 67 graden celsius!
Andere paremeters:
cpu frequentie: 3,8 Ghz (standaard werkfrequentie)
cpu fan: 3020 RPM
chassis fan: 2257 RPM
M/B temperatuur: 43 graden celsius
Voor de duidelijkheid, de koeler is gecheckt op goede contact met de cpu.

Zonder belasting al deze maximale temperatuur; deze cpu lijkt mij niet helemaal 100%.

Iemand commentaar? En wat zou ik wellicht moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Anoniem: 492763 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 23:15:
Hallo,

Op alternate wil ik graag het volgende bestellen:

[afbeelding]

Het probleem is echter, dat Alternate aangeeft dat er een probleem zou zijn met de koeling van de processor. Omdat er blijkbaar te weinig koelgaten in de kast zit. Ik heb meerdere kasten geprobeerd, en allemaal dezelfde melding.

Is er een chronisch probleem met de koeling van deze processor, of is Alternate een beetje in de war?
Naar alle waarschijnlijkheid is Alternate gewoon in de war. De kast is prima, en mochten je temperaturen echt hoog uitvallen, dan kun je altijd andere koeling er in doen. Waarschijnlijk hebben ze graag dat je een aftermarket cooler koopt. Probeer die eens toe te voegen en kijk of je dan nog de melding krijgt.
AlexN9 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:13:
Ik heb vandaag de AMD A10-5800k op de Asrock mini-ITX board gemonteerd.
In de bios gaf de hardware monitor een cpu temperatuur aan van 67 graden celsius!
Andere paremeters:
cpu frequentie: 3,8 Ghz (standaard werkfrequentie)
cpu fan: 3020 RPM
chassis fan: 2257 RPM
M/B temperatuur: 43 graden celsius
Voor de duidelijkheid, de koeler is gecheckt op goede contact met de cpu.

Zonder belasting al deze maximale temperatuur; deze cpu lijkt mij niet helemaal 100%.

Iemand commentaar? En wat zou ik wellicht moeten doen?
Is dit op de stock-cooler of gebruik je een aftermarket cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexN9
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2020
Gemeten 67 graden is met standaard koeler geleverd bij de processor. Aangezien de maximale werktemperatuur van de cpu 74 graden is, is de idle temperatuur veels te hoog. Ook al is het met standaard koeler, het zou gewoon moeten werken; zeker op standaard cpu frequentie. Ik had meer op een graad of 40 gerekend. ¨Gewoon¨ cpu probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-07 15:45

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Even een kleine input van mij:

Ik heb ook een 5800k in een HTPC gezet, en met open kast liep de temperatuur al na 3 minuten boven de 60 graden idle in de bios setup.

Nadat ik een aftermarket cooler er op heb gezet, is het apparaatje niet meer boven de 47 graden gekomen met dichte kast.

Dit icm 4 ventilatoren van 80 en 100 mm op 7 volt.

Naar mijn idee is de stock cooler goed genoeg om een A4 en A6 processor koel te houden, maar is voor deze keramische kookplaat te veel van het goede. Met andere woorden: bij een A10-5800k kun je de stock koeler beter buiten gebruik stellen vóór je de boel aansluit en gelijk een aftermarket koeler installeren.

Mijn kast: MS-tech MC380

Aftermarket koeler: Cooler Master Vortex Plus (ivm hoogte) Deze is officieel niet gelabeld voor FM2 door CM, maar aansluiting is universeel.

Ventilatoeren: be quiet! Silent Wings 2 80mm

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Pagina: 1