Toon posts:

Probleem met trackpad? (MBA 13" 2012)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag de gelukkige eigenaar van mijn eerste Mac (MBA 13" 2012).

Nu heb ik echter het idee dat de trackpad niet werkt zoals dat zou moeten.
"Tikken om te klikken" staat uit maar toch kan ik ergens op tikken zonder te klikken zeg maar...

Als ik de trackpad lichtjes indruk dan registreert hij dit als een klik. Wanneer ik daadwerkelijk doordruk en dus "klik" dan registreert hij regelmatig juist meerdere klikken (hij blijft hangen lijkt het). Dit is natuurlijk erg onhandig want daardoor worden met het browsen bijvoorbeeld meerdere vensters of menu's weer meteen geopend/gesloten wat niet de bedoeling is.

Meer mensen ervaring met tikken zonder te klikken terwijl "tikken om te klikken" uitgeschakeld is?
Aangezien dit mijn eerste mac is kan ik het niet met een andere trackpad vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 19:48
Ik heb het wel eens gehad toen mijn oude macbook van de bank gevallen was. Toen was mijn trackpad een beetje scheef gaan zitten (het trackpad zit er heel precies in dus je kunt zo niet zien of die iets scheef zit).

Wat ik toen gedaan heb is de onderkant eraf geschroefd en bij het trackpad aan 1 klein schroefje gedraaid om het klik gedrag af te stellen.

Ik weet niet of dit mogelijk is op de macbook air? Maar je kunt het eens proberen.

Maar is het gebeurd nadat je macbook een klap heeft gehad of zo ineens?

[ Voor 7% gewijzigd door sweebee op 16-12-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:55:
Nu heb ik echter het idee dat de trackpad niet werkt zoals dat zou moeten.
"Tikken om te klikken" staat uit maar toch kan ik ergens op tikken zonder te klikken zeg maar...
Dan doet het toch juist wat het moet doen? Als je die optie uit hebt staan hoef je niet daadwerkelijk door te duwen op je trackpad en te klikken om iets aan te klikken. Als je het aan zet moet je juist doordrukken en heb je er dus geen last meer van.

Het kan trouwens ook gewenning zijn, ik weet niet of je hiervoor ook al Macbooks had of dat dit je eerste is maar een trackpad van een Macbook is wat gevoeliger en wie weet moet je er nog aan wennen.

We kunnen natuurlijk niet heel goed zien hoe erg het is vanaf hier dus het beste is even om langs een Apple dealer te gaan.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel als je hem net hebt ga je hem toch gewoon omruilen? binnen de ... dagen heb je recht op een directe omruiling. Alee zo werkt het toch bij ons als we een Mac verkopen met problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Update: na reparatie door premium reseller (opnieuw "afgesteld" zoals @sweebee al aangaf) was het probleem nog steeds niet verholpen.

Air is alsnog doa verklaard en nu helaas 3 weken wachten op nieuw exemplaar...