Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben van plan om in mijn redelijk grote slaapkamer home cinema te gaan installeren.
Hierbij wil ik eerst klein beginnen met 2 front speakers, namelijk Klipsch RB-81. Ik weet dat dit boekenplank speakers zijn, maar omdat ze redelijk groot zijn en omdat het een slaapkamer is zal dat niet zo'n probleem zijn denk ik. Als receiver heb ik zelf de Pioneer VSX - 422 K gekozen. Het gaat mij er vooral om dat het geluid van films en pop muziek goed is. Maar ik heb geen zin om meteen heel veel geld uit te geven. De speakers kosten ongeveer 200euro per stuk en de receiver kan ik voor 222euro krijgen. De reviews die ik over de Klipisch speakers heb gelezen zijn goed. Ik vind goed geluid belangrijk maar het hoeft allemaal niet het beste van het beste te zijn.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik vrij weinig weet van elektronica.
Het enige wat ik nog wil weten is of deze speakers goed samen kunnen met de pioneer vsx -422 k receiver.
Kan iemand mij hierbij helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Omdat Klipsch hoorns gebruikt ipv reguliere tweeters is het rendement van hun speakers enorm hoog, waardoor ze met zo ongeveer alles prima aan te sturen zijn en je met goedkope kabels alsnog prima geluid eruit kan krijgen. (Heb hier zelf een simpele Marantz SR5400 om een setje RF-7's aan te sturen, niets over te klagen)

Waar de hoorns van Klipsch in uitblinken, naast detail, is hoogweergave. Ik heb geen luisterervaring met Pioneer versterkers, maar met versterkers die het van de hoge tonen moeten hebben, kunnen Klipsch speakers wel eens te scherp klinken. Zorg dat je op voorhand de geluidskarakteristieken van de Pioneer te weten krijgt, of spreek af dat je hem kan ruilen als hij niet met je speakers matched. NAD en Marantz zijn voor Klipsch in ieder geval wel lekkere matches. Als de Pioneer een neutrale versterker blijkt te zijn, zullen die RB-81's dat prima vinden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33
Schopje richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Tevens is de enige juiste antwoord om te gaan luisteren in een HiFi-winkel. Het is zo niet te zeggen of het matched. Je kan in principe alles binnen dit segment op elkaar aansluiten, maar of het klinkt zoals jij wilt.. Zoals gezegd heeft elke versterker en speaker zijn eigen klank en die moet je maar net aanstaan. Audio is zeer persoonlijk. De sound van Klipsch is nogal uitgesproken door het gebruik van de hoorn. Met 200 euro de stuk voor speakers is er meer dan genoeg om uit te kiezen. Als tegenhanger kan ik nu bijvoorbeeld B&W noemen met een Yamaha receiver (geheel random keuze). Heel andere soort speaker en receiver die wellicht ook kunnen voldoen en dat wellicht ook doen. Maar zonder te luisteren is dat niet te zeggen. Blind kopen zou ik sowieso niet doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.