PS3 Ultra Slim 12GB uitbreiden met extra schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:58
Voor onze zoon is gekocht een PS3 Ultra Slim 12GB (dank aan oma/opa).

Ondere andere hier op tweakers staat: Uitbreidbaar met een 2,5" harde schijf. Deze had ik nog liggen dus dat leek me erg slim. Straks ruimte zat.

Alleen hoorde ik net dat op de extra harde schijf geen games kunnen. Dus bij downloaden van games via PSN heb je er niets aan, dit gaat alleen op de 12 GB-flash en die is dan erg snel vol. Op de extra (is externe?) disk kan alleen muziek, foto's e.d. voor multimedia doeleinden.

Oei oei oei
Heb je inderdaad niets aan een extra HD?
Is de 12GB-flash uit deze ultra-slim te vervangen (schijnt ook in 'oudere' versie te kunnen).

Wie heeft al ervaring met de ultra-slim?
Ik wil zelf deze PS3 niet open maken en alles uitproberen want ongeopend is hij misschien nog om te ruilen (al staat op de bon bij game-mania dat hardware niet geruild mag worden.....;().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
12GB? Bestaat dat??

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij niet, de 120GB wel, maar daar kun je op zich wel wat data op kwijt, ik weet niet precies hoe groot PS3 spellen zijn, maar het lijkt me dat je daar wel even mee uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 20:09
Jawel, dat bestaat. De nieuwste versie heeft 12gb of 500 gb dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
De 12GB bestaat wel. Dit is een nieuwe variant met flash geheugen. Zie http://www.cinemablend.co...rted-3-Bundles-47086.html

Die pagina zegt ook dat er een mount moet zijn voor een externe SATA schijf... Heb je die mount kunnen localiseren?

EDIT: Kijk eens hier (PDF!) op pagina 90. Daar staat hoe je de hardeschijf zou moeten vervangen. Kun je daar iets mee? -- Nevermind, verkeerde hardware versie...

EDIT2: Dit (PDF!) is waarschijnlijk wél wat je zoekt :)

[ Voor 39% gewijzigd door Xudonax op 15-12-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik zo rondkijk dan staat er overal bij dat die mount er niet bij zit, dus misschien moet je die er los bijkopen.
Die 12GB Flashmodule lijk je niet te kunnen vervangen (het is immers geen 2.5" drive voor zover ik kan zien op diverse sites), maar er moet dan een HDD naast.

Hoe het zit met het opslaan van gegevens weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Hmm... Dan zou je dus zoiets (eBay) moeten kopen. Ik zou aanraden om in een lokale Game Mania of andere dedicated gamestore er eens naar te vragen. Ben die dingen zelf nog nooit tegengekomen om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 18:59

Nemesizz

Untouchable

Als je een hardeschijf (laptop, 2,5 inch) inbouwd dan kun je daar gewoon games en dergelijke opslaan (dus demo's/full games van PSN).

Als je een externe schijf gebruikt (via de USB poort) dan kun je er geen games en dergelijke opslaan.

Wat ik begreep van de 12GB versie is, als je een hardeschijf inbouwd dat dan de 12GB deel word uitgeschakeld en dat je dan gewoon van de hardeschijf draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-07 18:30
Me zus heeft deze 12 gb versie (wonderbook bundle je weet toch ;) ). Ik heb hier een 160gb 2,5 inch schijf ingebouwd die ik nog overhad. Deze wordt vervolgens gewoon gebruikt om games naar te downloaden of te installeren. Enigste waar je even voor moet opletten is dat je zoals Xudonax hierboven al aangeeft een hd bracket moet kopen omdat Sony die niet meelevert met de 12gb versie.

Hd inbouwen is niets anders dan een schuifje weghalen, hd in de bracket schroeven en deze met compleet de PS3 inschuiven om vervolgens schuifje terug te plaatsen. Al met al een karweitje van nog geen 5 minuten. Let op dat je wel een kleine kruiskop nodig hebt want de schroefjes die in de bracket gaan zijn echt onmogelijk klein!

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Sorbo

Uw hulp in huis!

De 12GB is uitbreidbaar, maar daarvoor moet de HDD wel ingebouwd worden (op externe schijven kunnen geen games geinstalleerd worden)

Bij het 12GB model wordt de bracket daarvoor niet meegeleverd, maar deze wordt door sony zelf los verkocht. Bij de GameMania is deze bijvoorbeeld te krijgen voor 9,98. In de bracket monteer je je 2,5" hdd, en deze schuif je vervolgens de PS3 in. Daar heb je daarna geen omkijken meer naar :)

De brackets zijn alleen net pas verschenen, dus mocht je er een willen halen, bel je lokale GameMania even of deze al op voorraad is, zo niet, dan kan ie alsnog voor je besteld worden en is ie in no-time binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:58
Pak van mijn hart. Ik houd deze PS3 en ga op zoek naar een bracket.

Gevonden: Ze heten SuperSlim Caddy.

Mycom heeft deze brackets (met of zonder HD): http://www.mycom.nl/Produ...es/Sony-HDD-Caddy/1365848

Bedankt allemaal voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
nice daarmee is het nog aantrekkelijker om de 12gb versie te kopen en zelf om te bouwen tot 500gb versie!

goede en nuttige tip!

...

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1