Toon posts:

kabel hulp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc gekocht op advies van Tweakers hier, maar het lukt me niet echt met de kabels. Ik heb alle onderdelen in de behuizing geinstalleerd maar de kabels snap ik niks van. Waarmee moet ik beginnen etc? Moeten alle kabels gebruikt worden? En past de XFX Pro 550W voeding wel met de HD7970? Want de 7970 heeft 2 ingangen die aangesloten worden, maar er past er maar 1 kabel in. In de andere ingang past niks?? Klopt dit wel want de andere Tweakers zeiden dat alles op elkaar past.

Asrock B75 Pro-3m
Hitachi Deskstar 1TB
LG dvd driver
XFX HD7970 Black Dissapition
i5 3450
XFX Pro 550W
Zalman Z11 Plus

Ik heb echt hulp nodig ik snap er niks meer van. Misschien weet iemand een echt goede en gedetailleerde guide?

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Moet toch echt passen. De xfx voeding heeft een 6 pins PCI-E en een 6+2 pins PCI-E. De videokaart heeft een 6 pins ingang en een 8 pin ingang.(Je moet dus de 6+2 pins PCI-E aan elkaar vast maken, dan is het een 8 pins). Zou dus moeten werken.

Misschien dat dit je verder helpt;
YouTube: Bouw je eigen PC computer - stap voor stap handleiding 2011
Voor de rest kun je gewoon die geweldige zoekmachine genaamd google gebruiken.

Ryzen 3600 - GTX1060

Verwijderd

Sommige kabels spreken voor zich, andere wat minder. Begin 1 voor 1. Bijna alle kabels passen er maar op 1 manier in. De meeste aansluitingen kunnen maar op 1 manier aangesloten worden.

Check het boekje van je mobo welke er op je mobo aangesloten dienen te worden. Zelfde geld voor je videokaart. Gewoon eens die boekjes openslaan en lezen!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de pc aanzet dan draaien die dingen aan de videokaart wel maar voor de rest gebeurd er niks. Wat heb ik fout gedaan?

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 08:35
Dus de fans op je kaart doen het dus wel? En je videolaart wordt herkent in je systeem? Probeer eens een andere hdmi, dvi of vga kabel mischien dat het daar aan ligt

Verwijderd

Topicstarter
marineII7 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 18:03:
Dus de fans op je kaart doen het dus wel? En je videolaart wordt herkent in je systeem? Probeer eens een andere hdmi, dvi of vga kabel mischien dat het daar aan ligt
Volgens mij heb ik nog niet alles aangesloten. HDMI SPIF heb ik nog vrij daar moet een 2 pin connecter aan, maar ik heb helemaal geen 2 pin connector meer

• marineII7
Je moet een keer een 6pins aansluiten plus een 6+2 pins je hebt geen 8pins voor je videokaart. Maar voorderest werkt je systeem wel gewoon?

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:15
Kan je misschien een foto maken van hoe het aangesloten staat? Da's waarschijnlijk de snelste manier om te zien wat er nu fout gaat. SPDIF heeft te maken met geluid, dus dat zal dan wel een optioneel kabeltje zijn voor geluid via HDMI.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat de videokaart er niet bij zit ik heb hem er even afgehaalt zodat jullie het beter konden zien.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/sy6l8x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/vsj4vp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/9k89bq.jpg

Fotos zet ik in deze post 1 voor 1

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2012 18:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu draaien die fans van de videokaart opeens ook niet meer

• marineII7
kan je foto's maken van de kabels die je aansluit op je videokaart en hoe ze erop zitten. je hebt dus 2 pci-e kabel een met 6 pinnen die je moet je dus in zijn geheel aansluiten en een met 6 aan elkaar en dan 2 ernaast hangend die moet me alle 8 aansluiten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lijkt te kloppen als ik het zo zie. Ik kan alleen zo niet zien of de kabeltjes van je frontpanel allemaal kloppen, maar dat is op zich ook niet zo heel dramatisch.

Verwijderd

zet eerst je geheugen eens goed 1e en 3e slot vanaf de CPU gezien

• marineII7
heb je mischien een ander systeem waar je de videokaart in kan testen? dan kan je dingen gaan uitsluiten, heb je wel de drivers correct geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Oke geheugen modules goed gezet. En marinell hoe bedoel je drivers geinstalleerd? De pc start niet eens op.

• marineII7
je hele pc werkt niet? je krijgt dus helemaal niets als je op de knop drukt bovenop je case? of gaan je apparaten (fans,cpu koeler,dvd lezer) wel aan?

• ifection
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-03 21:49
Loop alle stekkertjes even na, misschien zitten ze er niet goed in. 8)7

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Test het systeem eens zonder videokaart? De CPU heeft toch eigen graphics ingebakken?

Testing, one, two ...

• ifection
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-03 21:49
Btw zie ik daar een los stekkertje bij de voeding, op de tweede foto?

• SureEye
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Probeer eens (volgens de laatste foto) de bovenste ram module, het vlakst bij de processor te plaatsen.
soms accepteert het syteem ram allleen op bepaalde plaatsen. en weet je ook of je mobo+cpu de hoeveelheid mhz van je ram geheugen ondersteunen?

gewoon vanalles uitproberen, ga alleen geen dingen uit elkaar slopen :). loopt soms verkeerd af.

edit: post van Rhikkes niet gezien 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door SureEye op 15-12-2012 21:07 ]

Verwijderd

Ik denk dat TS nu druk alles aan het uitproberen is. Als je in Ede woont ben ik bereid morgen wel te kijken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2012 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles eruit gehaald en weer er in gezet en de PC is opgestart!

Wat ik nu moet doen:
LG DVD aansluiten
HDD aansluiten
Videokaart aansluiten

Klopt dit hoe ik het heb vastgemaakt?
Want ik zie op alle youtube filmpjes dat de HDD precies in de tray past maar bij mij is er nog dik ruimte over, of heb ik het verkeerd geplaatst?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2z4075w.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2012 21:37 ]

Verwijderd

Hdd en Dvd lijkt me geen probleem dat past maar op een manier. Grafische kaart ook niet mits je de kabels en kaart goed aandrukt. Ik denk dat je een 3,5 inch HDD in een 5,25 inch bay te plaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2012 21:40 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:33:
Alles eruit gehaald en weer er in gezet en de PC is opgestart!

Wat ik nu moet doen:
LG DVD aansluiten
HDD aansluiten
Videokaart aansluiten

Klopt dit hoe ik het heb vastgemaakt?
Want ik zie op alle youtube filmpjes dat de HDD precies in de tray past maar bij mij is er nog dik ruimte over, of heb ik het verkeerd geplaatst?

[afbeelding]
Hangt er vanaf of de onderkant van de HDD het metaal raakt. Zo niet, dan is het geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb 2 kabels gevonden die bij de HDD passen en de 3e kabel kan ik niet vinden en dan bedoel ik de derde ingang met 2 gele pins denk ik
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2mg35p1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2012 21:45 ]

Verwijderd

De laatste is denk ik voor aansturing van je hdd led eigenlijk niet van belang.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-05 21:33
Je bent voor de hdd maar twee kabels nodig, sata en stroom.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar deze kabel voor is? Hij komt uit de voorkant van de case is van zilvere kleur. Er zitten 3 hele dunne draadjes aan elkaar vast. Zo ziet hij er uit:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2q99kwn.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Niet lullig bedoelt hoor, maar als je niet weet hoe je een HDD moet aansluiten is het dan wel verstandig een PC te bouwen ? Persoonlijk zou ik dan iemand erbij halen die weet hoe het moet of anders een aantal filmpjes kijken waar een PC in elkaar gezet word.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:31:
Weet iemand waar deze kabel voor is? Hij komt uit de voorkant van de case is van zilvere kleur. Er zitten 3 hele dunne draadjes aan elkaar vast. Zo ziet hij er uit:
[afbeelding]
Waarschijnlijk voor de fan die voor in de kast zit. Je kan deze aansluiten op het moederbord.

[ Voor 46% gewijzigd door PilatuS op 15-12-2012 22:33 ]

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:32:
Niet lullig bedoelt hoor, maar als je niet weet hoe je een HDD moet aansluiten is het dan wel verstandig een PC te bouwen ? Persoonlijk zou ik dan iemand erbij halen die weet hoe het moet of anders een aantal filmpjes kijken waar een PC in elkaar gezet word.

[...]

Waarschijnlijk voor de fan die voor in de kast zit. Je kan deze aansluiten op het moederbord.
Je haalt mij de woorden uit de mond.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de drivers wil installeren zegt hij dat er geen XFX producten zijn herkend. Maar ik heb toch echt de kabels er goed in gezet

Verwijderd

Wat voor kabel gebruik je nu om je videokaart aan te sluiten op je pc dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ow ben dat vergeten...
Ik heb helemaal geen kabel om mijn videokaart aan mijn pc te sluiten deze kabel heb ik bij me videokaart gekregen denk ik
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/son4tc.jpg

Maar welke kabel moet ik nu kopen zodat ik mijn videokaart met mijn beeldscherm kan verbinden? Mijn beeldscherm heeft alleen een VGA uitgaan die VGA kabel loopt nu naar de I/O Shield van de moederbord.

Zo ziet mijn uitgang van videokaart eruit:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2429952.jpg

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:13

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat verloop stuk heb je normaal niet nodig is om van displayport naar DVi te gaan. je moet trouwens je scherm aansluiten op je video kaart en niet je video kaart aan de pc, want die zit al aangesloten op een pci-e slot.

Installeer gewoon de Radeon drivers van AMD, lukt wel. Hoe heb je trouwens nu beeld????

[ Voor 5% gewijzigd door Damic op 16-12-2012 00:48 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die DVI poort (rode poort links) geeft ook VGA signalen uit. Als het goed is, zit er wel ergens een verloopje bij je grafische kaart.

Al snap ik niet waarom je een 7970 koopt, en er dan een scherm via VGA aansluit.

Verwijderd

hij moet toch gewoon een dvi naar vga adapter halen en een vga-vga kabel kopen om zyn videokaart te verbinden aan zijn scherm?

Verwijderd

Topicstarter
Enigste wat ik heb is die korte kabel, maar daar kan ik niks mee welke kabel moet ik nu kopen om mijn scherm te verbinden met de video kaart

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zou topic starter willen adviseren om iemand uit de directe omgeving te zoeken die ietsje meer kennis heeft van het assembleren en installeren van een nieuwe PC. De kans is redelijk groot dat er toch iets mis gaat en dat er hardware gaat sneuvelen (als dat al niet is gebeurd). Zijn bijvoorbeeld alle noodzakelijke spacers onder het moederbord wel aanwezig en alleen op de juiste plaats zodat deze niet tegen een printbaan aankomen als het moederbord is geplaatst. De videokaart lijkt behoorlijk scheef geplaatst te zijn als ik naar de aansluitingen kijk en hoe deze in lijn liggen met de achterzijde van de behuizing. Is de koeler wel recht op de CPU geplaatst? Enz. enz. enz. Je moederbord heeft ook een (bruikbare) VGA aansluiting, die kabel zal toch zeker wel aan je monitor zitten?

Testing, one, two ...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 01:02:
Enigste wat ik heb is die korte kabel, maar daar kan ik niks mee welke kabel moet ik nu kopen om mijn scherm te verbinden met de video kaart
Geen kabel, gewoon een verloopje dat je op je DVI kan prikken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb dus zo een verloopje gekocht. Mijn beeldscherm is nu verbonden met de videokaart, maar de videokaart herkend hij niet. Als ik ook naar beeldschermresolutie ga dan staat er alleen Generic PnP Monitor op standard VGA Graphics adapter.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:19:
Oke ik heb dus zo een verloopje gekocht. Mijn beeldscherm is nu verbonden met de videokaart, maar de videokaart herkend hij niet. Als ik ook naar beeldschermresolutie ga dan staat er alleen Generic PnP Monitor op standard VGA Graphics adapter.
Je moet natuurlijk wel alle drivers installeren. Niet alleen de videokaart maar ook het moederbord.

Verwijderd

YouTube: Newegg TV: How To Build a Computer - Part 2 - The Build

Tutorial over het bouwen van een computer.

Verwijderd

Topicstarter
Oke alle drivers geïnstallerd, pc doet het nu perfect. Bedankt iedereen zonder jullie had ik het nooit gekund!!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien waarom ik trage internet heb op mijn nieuwe pc. Maar op die van mijn oude was hij snel.

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11-2025
Wifi / lan drivers ook geinstalleerd??
Staat die op een andere plek?
Eigenlijk best een wonder dat alles op zn pootjes is terecht gekomen! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers van de wifi usb adapter geïnstalleerd. Internet blijft erg traag net een speedtest op mijn nieuwe pc gedaan 0.2mb per seconden. Nog 1 minuut ervoor speedtest op mijn oude pc en daar krijg ik 25mb per seconden. Hoe kan ik dit oplossen?
Pagina: 1