[Time Machine] Time Machine maakt telkens hele grote backups

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Zoals de titel al aangeeft; Time Machine maakt hier van mijn MacBook Pro 15" (late 2010) telkens absurd grote backups. Mijn situatie is als volgt: Time Machine zit hier gekoppeld aan een Synology Disk Station 212 (1,5 TB). Als de MacBook via wifi met het thuisnetwerk verbonden is met deze NAS, draait Time Machine elk uur een backup. Een mooi systeem dus, maar sinds twee weken werkt dit nier meer.

Waar Time Machine telkens eerst soms maar een paar MB per uur hoefde te backuppen, als er niet of weinig op de MacBook gewerkt werd, backupt Time Machine nu continu ongeveer 2,5 a 3 GB. (Dit dus ook als er helemaal niks op de MacBook veranderd is in een uur: geen bestanden/programma's geopend). Hoe komt dit, want dat backuppen vreet processor-capaciteit en mijn internetverbinding slipt redelijk dicht op deze manier.

Ik kon niet veel over dit probleem vinden. Wel heb ik Time Machine al twee keer volledig gereset en de Backup op de NAS verwijderd, dit mocht telkens niet baten.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Alvast bedankt! ;)

EDIT:
Dit beschrijft wel mijn probleem:
https://discussions.apple.com/thread/4191887
De persoon gebruikt hier wel Mountain Lion, en ik Snow Leopard. Ook draai ik geen VM zoals hier wordt aangegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Daam op 15-12-2012 13:58 ]

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt dat hij een volledige systeem backup doet.
Je kunt in de uitgesloten lijst deze systeem bestanden en of programma's uitsluiten van de backup.

Deze instellingen heb ik zo staan en heb zelf to rond de paar honderd mb per update.
Maar ik doe deze handmatig om de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:58:
Het lijkt dat hij een volledige systeem backup doet.
Je kunt in de uitgesloten lijst deze systeem bestanden en of programma's uitsluiten van de backup.
Dank voor je reaktie. Ik zal eens gaan kijken of dit het probleem oplost. Wel raar dat het opeens niet meer werkt dan omdat de backups normaal ook klein waren, dit zonder systeem-files uit te sluiten.

Time Machine heeft zojuist - as we speak - weer een nieuwe backup gestart van 2,45 GB. Een uur geleden heeft hij ook al deze hoeveelheid gebackupt. In de tussentijd heb ik alleen een beetje via Safari hier op het forum zitten kijken...

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

Misschien een VM?

Probeer Backup loupe: http://www.soma-zone.com/BackupLoupe/

Daarmee kun je zien waaruit een backup bestaat, en waarschijnlijk ook de veroorzaker vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
CM5 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:49:
Misschien een VM?

Probeer Backup loupe: http://www.soma-zone.com/BackupLoupe/

Daarmee kun je zien waaruit een backup bestaat, en waarschijnlijk ook de veroorzaker vinden.
Bedankt voor de tip! Dat ga ik binnenkort even proberen.

In mijn startpost zei ik dat ik geen VM draaide, maar als ik er zo eens beter over nadenk... Ik draai namelijk wel een Android-emulator om Whatsapp op mijn MBP te kunnen draaien (het gaat hier om Bluestacks App Player) Misschien dat dat de oorzaak wel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Laatst online: 18-11-2024
Compleet off-topic weliswaar, maar thanks voor de info over Bluestacks. Precies wat ik nodig had. Nu doe ik ook met de stoere jongens met WhatsApp mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Tjoekbezoer schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:33:
Compleet off-topic weliswaar, maar thanks voor de info over Bluestacks. Precies wat ik nodig had. Nu doe ik ook met de stoere jongens met WhatsApp mee! :)
Graag gedaan ;) En dat was ook mijn reden om Bluestacks te installeren :P Toch fijner contact houden.
Krijg haast het idee dat de problemen ook zijn begonnen bij het installeren van Bluestacks. Ik kan nu niet bij de MBP met het probleem, maar dan maar eens kijken met het eerder genoemde programma of Bluestacks de problemen veroorzaakt.

• Tjoekbezoer
  • Laatst online: 18-11-2024
Bij mij staat de BlueStacks map op de time machine black list. Time machine functioneert bij mij hetzelfde als voor de installatie.

Map: ~/Library/BlueStacks App Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Ik kick dit topic even omhoog, bij mij heeft mijn MBP hier ook sinds een tijdje last van. Meestal waren dit inderdaad, net zoals de topicstarter, backups elk uur van een paar MB. Inmiddels zijn dit hier en daar GBs geworden en zie ik dit ook terug als ik kijk naar de storage op mijn schijven:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HUJuUNB.png

Iemand die een tip heeft voor me wat ik hier aan kan doen? Wil namelijk voorkomen dat ik straks een 320GB schijf vol met backup data heb staan, terwijl dit volgens mij volstrekt onnodig is voor een MBP die ik gebruik voor wat studiedocumentjes en mijn persoonlijke financiën.

EDIT: Meteen even BackupLoupe gedraaid die hierboven aangeraden werd en het probleem schijnt te liggen in Google Chrome. Om de zoveel uur gaat een backup van 15-25 MB richting de 300+ MB, constant zit het hem in Chrome. Opnieuw installeren, of zou ik beter even in mijn preferences kunnen gaan duiken? :?

[ Voor 19% gewijzigd door Catorce op 11-04-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 15:22

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Time Machine verwijderd automatisch oude backups als er geen ruimte meer is ;)

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Sjoerdfoto schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:46:
Time Machine verwijderd automatisch oude backups als er geen ruimte meer is ;)
Dat is mooi om te horen, maar ik zou eigenlijk die schijf helemaal niet zo vol willen zien. Dat verklaart ook overigens nog steeds niet waarom sinds een tijdje het aantal GB dat de backups innemen flink omhoog geschoten is. Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je per se wil dat bepaalde zaken niet worden meegenomen in de backup zonder dan een serie folders uit van de backup. Notoire boosdoeners zijn de cache- en trash- folders. En zo zijn er ongetwijfeld nog een aantal folders die je beter kunt uitsluiten. Je noemt zelf als voorbeeld de Chrome cache.

Kijk bijvoorbeeld hier: http://osxdaily.com/2012/...rom-time-machine-backups/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Ik heb zo goed als alles in het lijstje met uitzonderingen gezet (wordt dus niet gebackupped) behalve de folder waarin ik al mijn documenten opsla. Alle systeem folders, downloads e.d. hoef ik echt niet op mijn back-up schijf te hebben. Zo lang alle belangrijke documenten maar veilig zijn. Op deze manier blijft mijn Time-Machine backup erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag! Dan nog even een vervolgvraagd; als dit allemaal lukt en ik in de toekomst kleine backups maak, dan blijven die oude backups er nog staan, toch? Wat kan ik doen om het grootste gedeelte hiervan op een veilige manier weg te krijgen zodat ik weer extra ruimte op de schijf heb? In ieder geval bedankt voor de geboden hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:16

N14

Als je een deel van je harde schijf voor handmatig overzetten van bestanden wilt gebruiken kun je de harde schijf opdelen in partities (mbv de disk utility), één van beide partities reserveer je dan volledig voor de backups (deze zal naar verloop van tijd helemaal vol komen te staan, waarbij het besturingssysteem zoals eerder uitgelegd op dat moment de oudste back up verwijderd), de andere partitie kun je dan gewoon gebruiken als hdd waarop je zelf de bestanden beheerd. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
N14 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:28:
Als je een deel van je harde schijf voor handmatig overzetten van bestanden wilt gebruiken kun je de harde schijf opdelen in partities (mbv de disk utility), één van beide partities reserveer je dan volledig voor de backups (deze zal naar verloop van tijd helemaal vol komen te staan, waarbij het besturingssysteem zoals eerder uitgelegd op dat moment de oudste back up verwijderd), de andere partitie kun je dan gewoon gebruiken als hdd waarop je zelf de bestanden beheerd. Succes!
Nooit aan gedacht, dat is een uitermate goede tip. Ga er meteen mee aan de slag, dankjewel!
Pagina: 1