Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop..diverse vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik wat advies willen over het volgende:

Mijn 5-jaar oude laptop is aan het afbrokkelen, brander stuk, usb uitgang kaduuk, computer wordt trager.. Tijd voor een nieuwe dus.

Ik gebruik mijn laptop naast gewoon huis-tuin-en-keuken-gebruik (internet, words,iTunes) veel voor films (downloaden en branden). Ik kijk veel films op de laptop en brand ze dan vaak op een dvd zodat ze de rest van de familie door kunnen. Ik neem de laptop zelden mee op stap.
Nu lees ik op veel plekken op internet terug dat de meeste mensen helemaal geen brander meer gebruiken. Op moderne Ultrabooks zit niet eens meer een ingebouwde brander.
Mijn budget ligt op ongeveer 1000 euro max, ik heb geen merkvoorkeuren. Als de kwaliteit maar goed is en hij een tijdje mee kan.

De volgende vragen:
--> Ultrabook of Notebook -- Ultrabook lijkt me wat meer op de toekomst gericht (een stuk sneller en moderner) maar ultrabooks zijn ook een stuk kleiner. Juist voor het kijken van films vind ik een 17 inc laptop wel lekker.

--> Films - Het liefst kijk ik de films in hd kwaliteit. Als ik ze op een dvd brand dan verlies je de hd kwaliteit natuurlijk. Ik zou natuurlijk een blu ray brander en disc kunnen kopen, maar zijn er ook andere opties?? Heb al het een en ander gelezen over media spelers maar die zijn niet echt bedoeld voor mobiel gebruik volgens mij.

--> Windows 7,8 of ? - Echt goede verhalen hoor ik niet over Windows 8. Is het verstandig om een laptop te kopen met windows 8 of toch nog 7?? Of is er nog een ander, beter alternatief?

Ik neig momenteel naar een notebook en om daarbij een blu ray brander aan te schaffen. Maar ik vraag me dus af of dit de meest verstandige optie is.

Veel dank voor jullie hulp alvast!!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Bij de Dell Inspiron 15r se krijg je bij de i7 variant ook een bly-ray speler. Is ook voor een leuke prijs te krijg ivm. het kortingsbonnengebeuren. En een FullHD scherm.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Je hebt al antwoord gegeven op sommige van onderstaande vragen, maar om een eenvoudig direct overzicht te hebben zou ik je willen verzoeken onderstaande vragen aan te vullen en zo uitgebreid mogelijk te beantwoorden. Dit is in je eigen voordeel, want het lijkt mij dat je met een laptop jaren wilt werken en erop vertrouwen dat hij je een goede dienst levert. Dat moet een duurzame investering zijn. Afijn, de hapklare vragen die ik inmiddels aan veel mensen heb voorgelegd:

1. Wat lijkt je een redelijk bedrag om aan de laptop (inclusief eventuele uitbreidingen/upgrades) uit te geven?

2. Wat is het absolute maximale budget, ofwel, wanneer je zegt dat het echt pijn begint te doen in je portemonnee?

3. Wat ga je er precies mee doen qua applicaties? Noem programma's en mate gebruik (x uur per dag)

4. Is goede gameperformance een must of "een leuke bijkomstigheid" ?

5. Als er games gespeeld worden, welke zijn dat dan zoal? Noem spellen die je mogelijk in de toekomst zou willen spelen.

6. Brand je nog wel eens een DVD, of kijk je een DVD of Bluray op/via je laptop? Hoe schat je je gebruik van de Optical Drive in?

7. Hoeveel opslagruimte denk je nodig te hebben?

8. Gaat de laptop veel meegenomen worden naar school/werk/vrienden/familie/op reis?

9. Hoe belangrijk is de accuduur? Hoeveel uur verwacht je te kunnen/willen werken op de batterij?

10. Welk formaat (en impliciet gewicht) geniet de voorkeur? 11-12-13-14-15-17-18 inch?

11. Hoe afhankelijk ben je van je laptop? Als hij 1 tot 2 weken ter reparatie weg is, kun je je werk dan zonder moeite voortzetten?

12. Sta je er voor open om - wees niet bang, geheel zonder gevaar om de garantie te voiden - eventuele hardware-aanpassingen te doen die de laptop uitzonderlijk veel beter te doen presteren? Of, deze aanpassingen te laten doen?

13. Welk OS geniet op dit moment je voorkeur?

14. Heb je zelf al een licentie van een OS in bezit dat je opnieuw zou kunnen gebruiken?

15. Hoe belangrijk is het uiterlijk van de laptop? Sober? Zakelijk? Doorsnee? Design? Opvallend? Toeters en bellen? Kom je wel eens bij klanten of zij bij jou en speelt de laptop een rol, bedenk dan in hoeverre de laptop past in het plaatje van de indruk die je wilt maken.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Topicstarter
1. Wat lijkt je een redelijk bedrag om aan de laptop (inclusief eventuele uitbreidingen/upgrades) uit te geven?

Rond de 800 - 1000 euro

2. Wat is het absolute maximale budget, ofwel, wanneer je zegt dat het echt pijn begint te doen in je portemonnee?

Maximaal 1100 euro

3. Wat ga je er precies mee doen qua applicaties? Noem programma's en mate gebruik (x uur per dag)

Ik gebruik vooral internet, words, torrent programma's, wat brandprogramma's, iTunes en Picassa. Met name downloaden van films en muziek doe ik wel veel.

4. Is goede gameperformance een must of "een leuke bijkomstigheid" ?

Een leuke bijkomstigheid. Game heel af en toe

5. Als er games gespeeld worden, welke zijn dat dan zoal? Noem spellen die je mogelijk in de toekomst zou willen spelen.

-

6. Brand je nog wel eens een DVD, of kijk je een DVD of Bluray op/via je laptop? Hoe schat je je gebruik van de Optical Drive in?

Ja regelmatig! Ik zou het liefst op blu ray gaan branden om een betere kwaliteit te bereiken. Nu download ik vaak in hd kwaliteit maar brand ze op dvd. De gebrande dvd's gaan de familie door en langs diverse vrienden.

7. Hoeveel opslagruimte denk je nodig te hebben?

Heb nu een laptop met 500 gb ruimte. Dat is prima, meer is natuurlijk mooi mee genomen

8. Gaat de laptop veel meegenomen worden naar school/werk/vrienden/familie/op reis?

Zelden

9. Hoe belangrijk is de accuduur? Hoeveel uur verwacht je te kunnen/willen werken op de batterij?

Tja..redelijk belangrijk. Ik gebruik 'm vooral thuis dus in die zin is het niet het belangrijkste. Minimaal 3 uur lijkt me wel het minste

10. Welk formaat (en impliciet gewicht) geniet de voorkeur? 11-12-13-14-15-17-18 inch?

Mijn huidige is 17.3 inc. Ik vind dat prettig omdat films die ik op de laptop kijk goed te kijken zijn op een groot scherm. Mijn voorkeur gaat dus ook uit naar 17 of 18 inc. Als de kwaliteit van ultrabooks veel scherper is en meerdere voordelen heeft qua snelheid vind ik een 15 inc ook te overwegen

11. Hoe afhankelijk ben je van je laptop? Als hij 1 tot 2 weken ter reparatie weg is, kun je je werk dan zonder moeite voortzetten?

Momenteel volg ik een hbo studie in deeltijd dus gebruik ik de laptop daar ook veel voor. Voor de rest..tis luxe.. Ik gebruik de laptop dagelijks maar de wereld stort niet in zonder..

12. Sta je er voor open om - wees niet bang, geheel zonder gevaar om de garantie te voiden - eventuele hardware-aanpassingen te doen die de laptop uitzonderlijk veel beter te doen presteren? Of, deze aanpassingen te laten doen?

Nee.

13. Welk OS geniet op dit moment je voorkeur?

Windows 7 bevalt me prima. Ik twijfel of een overstap naar Windows 8 verstandig is..

14. Heb je zelf al een licentie van een OS in bezit dat je opnieuw zou kunnen gebruiken?

Nee

15. Hoe belangrijk is het uiterlijk van de laptop? Sober? Zakelijk? Doorsnee? Design? Opvallend? Toeters en bellen? Kom je wel eens bij klanten of zij bij jou en speelt de laptop een rol, bedenk dan in hoeverre de laptop past in het plaatje van de indruk die je wilt maken.

Ik vind een strak design wel mooi, maar het gaat vooral om de prestaties.. Toeters en bellen zijn leuk maar geen must