Processor 99% in gebruik door spooler?

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 18:37
Ik heb een HP 690c kleuren deskjet printer en telkens wanneer ik iets afdruk, loopt alles in slowmotion. Mijn processor wordt voor 99% gebruikt om de afdruk te regelen.
Is dit een bekende "feature" bij HP printers?
Het ligt niet aan te weinig processing power: 800 Mhz en had het op mijn 400 en 120 Mhz ook al (identiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet de oplossing niet, maar onze server hier (amd k6-2 300mhz) heeft ook 100% cpu belasting bij zowel scannen (is notabene scsi!!) als bij printen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 20:45

Redlihcs

? of !

Bij mij wordt alles ook zo langzaam... Heb een HP690C. W2K, AMD K6-2 500..

Denk dat het er bij hoord.. Gewoon afwachten dus.

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:20
probeer eens een andere spool setting (printers/eigenschappen/details/spool settings)

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar heb ik idd ook last van. Je print is uit, en alles gaat opeens ontzettend langzaan :( , irri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:33
Heb exact hetzelfde met een Epson Stylus 200. Onder win95/98 doet hij het perfect, maar de driver onder win2k zorgt ervoor dat de kernel/systeem 100% CPU gebruik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook de HP690C en van die rare dingen wat ik hier hoor heb ik nooit gehad, alles blijft vloeiend werken :)
heb ene keer 500 blz moeten uitprinten en ik kon rustig wat internetten of kweeken zonder dat iets langzaam ging, maar dat zal wel aan mij liggen

specs: k6-2 450@550 , 128mb, 8,6 gb, tnt2, en nog wat rommel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik met mijn Deskjet 500 ook, controls freezen dan tot de page is uitgeprint. Viel me eigenlijk nooit zo op met m'n Lexmark, maar die had een gecustomized proggie.

Toen ik mijn SCSI scanner nog aan m'n eigen werkpctje had hangen, froze ook alles als ik iets ging scannen. Omdat het al zo'n supertraag ding was, moest ik vaak wel 5 tot 10 minuten uit mijn neus eten...erg irri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je win2k draait kan je bij service de priority aangeven....of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ik ook met n Epson Stylus photo 700 op win me, het zal windows :r zijn!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
Met m'n HP 520 heb ik nergens last van.

Misschien komt 't door USB? Ik gebruik nl. parallele poort, USB gebruikt meer CPU dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Bij het printen over de parallelle poort moet de processor steeds pollen of de printer klaar is met verwerken van de data.
Printen gaat dus zo'n beetje als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
while DocumentnietKlaar do begin
  Print karakter;
  printerklaar:=false;
  while not printerklaar do begin
    printerklaar:=checkprinter;
  end; 
end;

Dus daar gaat je processorkracht heen.. je processor staat keihard te wachten.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 20:26 schreef Varienaja het volgende:
Bij het printen over de parallelle poort moet de processor steeds pollen of de printer klaar is met verwerken van de data.
Printen gaat dus zo'n beetje als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
while DocumentnietKlaar do begin
  Print karakter;
  printerklaar:=false;
  while not printerklaar do begin
    printerklaar:=checkprinter;
  end; 
end;

Dus daar gaat je processorkracht heen.. je processor staat keihard te wachten.
eej dat doet me denken aan me ouwe qbasic tijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 18:33
Op vrijdag 01 juni 2001 20:11 schreef qntal het volgende:
Als je win2k draait kan je bij service de priority aangeven....of heb ik het mis?
Niet voor het printen want dat gebeurt vanuit je kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

1. Het versturen van data door de parallelle poort belast de processor *erg* zwaar.
(Ik heb het zelfde probleem met mijn parallelle ZIPdrive)
2. De meeste printers hebben geen processor aanwezig en laten berekeningen voor de gegevens-setup via de driver door de CPU uitvoeren.

Het snelst zijn dus USB printers met eigen processor.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 20:36 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Niet voor het printen want dat gebeurt vanuit je kernel.
Dan moet je de kernel low-priority geven! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zet je poort eens van dat belabberde ECP protocol af. Ik had een servertje draaien (486), waarbij die printer aan een oude 8bits controller hing, waarvan je blij mocht zijn als ie nibbles kon versturen :)

Ding was altijd 75% beschikbaar tijdens het printen. Maar ja, NT server rulez :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

je processor staat keihard te wachten.
Als je OS een beetje multitasking ondersteund niet... :)
Ding was altijd 75% beschikbaar tijdens het printen. Maar ja, NT server rulez
Ook onder Windows NT gaan printen via de parallele poort niet echt soepel. Ik werk bij een bedrijf dat Mac's en randapparatuur aan reclame bureau's en drukkerijen leverd en als je ziet hoeveel mensen er terugkomen met de klacht dat hun NT server zo langzaam is. Vind je het gek, printen ze een job van 500MB uit over een parallele kabel terwijl je voor een paar piek een ethernet kaartje kan kopen |:( .

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Een vriendin van me gebruikt een HP 500, ook via parallelle poort en op winME zoals mij, en zij ondervind die processorbelasting niet...
Ze zegt me wel dat ze ergens bij de printerinstellingen een buffer heeft aangezet in de printerdrivers van winME zelf... Maar ik vind zo geen optietje :(
Ik heb ondertussen al een mailtje naar HP gestuurd om te vragen hoe dit op te lossen is. Ik zal hun antwoord hier posten, blijkbaar hebben er nog veel mensen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 04:11

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb dat ook gehad met mijn HP610 :r

Ik heb vervolgens een novell queue aan deze lokale printer (LPT1:) gehangen en het probleem was weg.

Dit geeft aan dat die vertraging niet in de opbouw van de printopdracht zit. Maat wel in het spoolen naar de printer toe.

Probeer de wachtrijinstellingen eens op DIRECT NAAR PRINTER-RAW te zetten. Misschien helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Nee, die "DIRECT NAAR PRINTER-RAW" methode lukt niet... Dan kan ik HELEMAAL niets meer doen! Mijn pc hangt tot het printen voltooid is.
Wat was dat van die Novell Queue? Kan je me daar eens wat meer info over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Is er dan misschien ook nog een oplossing voor scannen?

Als ik scan (lpt) dan kan ik helemaal nix doen... tijkdens het printen nog een beetje..

die novell dinges zou tof zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Bij het scannen had ik enkel vroeger problemen, toen ik nog 128 Mb RAM had. Toen speelde bijvoorbeeld een mp3tje vertraagd af tijdens het scannen.
Maar nu heb ik 256 Mb en alles verloopt vlot. :P
Maar bij printen is dat niet opgelost. ;( Nochtans op dezelfde poort aangesloten... (pc -> scanner -> printer)

Ik heb ondertussen wat info opgezocht over die Novell Queue. Het zou iets te maken hebben met een printer server (2de pc die enkel voor printen wordt gebruikt). Niet echt een goeie oplossing voor mij dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Klopt... spooler is zware taak.

Ik run zelf een full-time print afdeling. Zodra er geprint wordt, is het werkstation bezet. Alle CPU kracht gaat daarheen. Zodra de JOB gespooled is, wordt het een server-taak, en het werkstation is weer vrij. Duurt een paar minuten, maar met een servertje heb je toch snel je werkstation vrij.

2 Dingen die je kan doen; minder zwaren job sturen, of niet zeuren :)

mzzlz RaZ

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem is bij HP wel bekend, maar bij all in one printers. er staat een artikeltje op de HP site wat misschien uitkomst brengt voor het probleem. Klik maar eens op de volgende link:
http://www.hp.com/cposupport/multifunction/support_doc/bpu03104.html

Het is een artikeltje wat dus gericht is op de all in one printers, maar het is vrij algemmen over hoe windows omgaat met de printer.
succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wel een hele schone neus ! :+
Op vrijdag 01 juni 2001 20:08 schreef Silacoid het volgende:
Heb ik met mijn Deskjet 500 ook, controls freezen dan tot de page is uitgeprint. Viel me eigenlijk nooit zo op met m'n Lexmark, maar die had een gecustomized proggie.

Toen ik mijn SCSI scanner nog aan m'n eigen werkpctje had hangen, froze ook alles als ik iets ging scannen. Omdat het al zo'n supertraag ding was, moest ik vaak wel 5 tot 10 minuten uit mijn neus eten...erg irri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 21:35 schreef eXistence het volgende:

[..]

Dan moet je de kernel low-priority geven! :D
That'll do the trick :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Same shit here:
RC5: 4.222.000Keys/Sec benchmark
200.000 keys tijdens het printen (ESC 800) :r :r :r

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

win2k en printen gaat zeker niet echt lekker samen hij denkt dat tegenwoordig alle printers GDI printers zijn... het ergste is nog wel dat tijdens die 99/100% cpu gebruik hij ook nog onzinnige dingen zit te berekenen...

zoiets van...

letter a geprint?
nee niet geprint, 6598 in wachtrij
letter b al geprint?
nee niet geprint, 6894 in wachtrij
letter c al geprint?
nee niet geprint, 45453 in wachtrij
letter d is geprint
controle is goed geprint
letter e al gepritn?
enz...enz... en net zolang tot alles geprint is
Pagina: 1