Tablet voor in de keuken aan de muur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Laat ik dit topic starten met de melding dat ik geen idee onder welk topic ik deze moest zetten, dus mocht deze verkeerd staan, laat het zeker weten !

Het probleem/idee : Ik heb op dit moment een shuttle touchscreen in de keuken hangen voor de volgende dingen: muziek, youtube en gerechten opzoeken.
Deze touchscreen draait op windows 7 en werkt op zich prima. Maar ik dacht bij mezelf, dit moet toch veel simpeler kunnen dmv een tablet aan de muur. Android of iOs in het midden gelaten.

Er hangen speakers in de keuken, die dmv een stereoplug in de tablet geprikt kan worden.

Voor mijn gebruik hoef ik natuurlijk geen ipad 4 of nieuwste android tablet.

Ik kwam het volgende ophangsysteem tegen : http://www.studioproper.com/products/ipad-2-wall-mount
Gezien de covers die ze hebben zou de keuze dan tussen de volgende tablets worden :
  • Ipad 1
  • Ipad 2
  • Galaxy Tab 10.1
Ik hoef ook niet perse een gloednieuw tablet, dus een net 2ehandsje voldoet.

Wie van jullie heeft thuis ook zo'n soort systeem en kan advies geven op basis van ervaring?

Ik zie leuke apps voor zowel Android als iOs om muziek af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:12
slayerrp schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 05:20:

Het probleem/idee : Ik heb op dit moment een shuttle touchscreen in de keuken hangen voor de volgende dingen: muziek, youtube en gerechten opzoeken.
D10 X50? Wat voor een apparaat is dat dan, zal redelijk wat stroom eten in een jaar.
Dan is een downgrade naar een tablet best wenselijk als je eisen muziek en interweb zijn.
Hou dit topic in de gaten, dan kun je vast wel een Galaxy tab voor nog minder krijgen met deze feestdagen.
Is een redelijk actief topic afhankelijk wat mensen vinden uiteraard.

Voor een wallmount refereer ik je naar www.dx.com, duurt even maar ze verschepen het gratis.

Voor muziekspeler op Android, N7player. imo de beste alleen geen smb share optie.
Echter de gewone android speler heeft de optie tot muziek spelen vanaf een netwerk share/smb.

[ Voor 10% gewijzigd door Bad Brains op 15-12-2012 05:57 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Inderdaad een Shuttle X50 :) pricewatch: Shuttle X50 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Das toch een grappig ding? Zit er een SSD in of was te modern voor die tijd.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Voor die tijd was het erg leuk en werkt prima :) gewoon een snel 320gb schijfje erin:) Toen was een SSD voor dit net iets te duur;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Als je reden voor een upgrade niet een pimp factor is, koop er dan een SSD in.
Boot ie in een sneltreinvaart, zeker als je er b.v. XP of een linux distro op zet.
Als het alleen interweb en muziek is vindt ik hem al pimp genoeg, mocht je hem alsnog wegdoen ben ik neem ik aan de eerste die hoort dat ik hem voor de kerst krijg.

Maar zonder gekheid, dit moet toch voldoen aan wat je hier hebt gevraagd? Ik vermoed dat je gewoon een steuntje in de rug wil om wat mooiers te kopen lol.
Niets mis mee overigens, zo valideer ik ook exorbitante aankopen. haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Een ipad of een samsung is inderdaad mooier, maar past volgens mij beter bij mijn eisen. Uiteindelijk heb ik voor die paar dingen geen compleet Windows os nodig en is deze touchpc naar mijn idee een beetje erge overkill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Wat zit er in die PC, een Atom of iets? Denk dat het niet heel veel meer stroom verbruikt dan een tablet?
Heb even geen sjoege om dat te gaan vergelijken maar kan me zo voorstellen.

Overigens, als je er een SSD in zet en je hem alleen aan hebt wanneer je hem gebruikt lijkt het me met windows 8 een super ding.
Het is niet dat ik je ergens van af wil praten, ik zie alleen de zin er niet zo van voor muziek en internet.

Ja, een tablet kan je "makkelijker" op de bank mee zitten wellicht, waar ik makkelijker zeg bedoel ik hipper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
een Intel Atom N330 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

slayerrp schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 06:25:
Een ipad of een samsung is inderdaad mooier, maar past volgens mij beter bij mijn eisen. Uiteindelijk heb ik voor die paar dingen geen compleet Windows os nodig en is deze touchpc naar mijn idee een beetje erge overkill :)
Sowieso is het wel handig als je een omgeving hebt die ook op touchscreens ingericht is en niet houtje-touwtje net niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:06

PBP

Voor de iPad zijn er wel leuke oplossingen voor in de keuken.

Hoverbar
Afbeeldingslocatie: http://www.kloegcom.nl/bibliotheek/Muurbeugels/TwelveSouth_HoverBar_Verstelbare_Arm_voor_Apple-iPad-2_12-1114_3.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Ik hoef de ipad niet boven met keukenblad ,maar aan de muur :) Zou anders ook een rotzooi worden met kabels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Zo de keuze is gemaakt. Kon via een leuke aanbieding een ipad 3 16gb nieuw kopen :)

Nu nog de keuze voor een beugel maken :

http://www.ipodhoes.nl/ip...-ipad-2-3-wandhouder.html
http://www.coolsound.nl/v...ugel-ipad2-3-zwart/P44996
http://www.studioproper.com/products/ipad-3-wall-mount

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de 2e aangezien deze gelijk een mooie backcover is :)

Straks de Shuttle formatteren en dan gaat deze op tweakers/marktplaats :P

@ Bad Brains, heb jij serieuze interesse ?

[ Voor 5% gewijzigd door slayerrp op 21-12-2012 12:26 ]

Pagina: 1