Beste Tweakers,
Na natuurlijk enig onderzoek te hebben gedaan. Ben ik als gaan sparen voor een 'game pc'. het zal geen high end worden, maar toch wel een redelijke pc.
mijn eerste aankoop heb ik besloten uit het feit dat deze onderdelen het minst veranderen in de tijd dat ik mijn onderdelen koop. namelijk de Voeding.
het geheugen.
de ssd.
namelijk de
dit alles bij elkaar zou een kleine 200,- kosten.
over de ssd maak ik me geen zorgen. aangezien de 380 series van samsung hier hoog in het vaandel staan.
de voeding daarentegen weet ik niet va of hij stabiel is. hij heet in iedergeval genoeg wattage.
maar is het een stabiel voeding. het laatste wat je wilt in een pc is een exploderende voeding. de fan is temperatuur gestuurd en komt goed ut de review van hardware.nl...( ik baseer mmijn feiten graag van meerdere reviews) maar daarentegen zijn de kabels misschien net te kort voor goed cable management. hij is ook scherpgeprijsd en helaas niet modulair. maar je kan niet alles hebben... zeker niet als studentje.
ook het geheugen is een twijfel geval. zal deze goed gaan met het mobo en de cpu. naar wat ik gezien/gelezen heb wel. maar misschien is er hier iemand die er ervaring mee heeft. nu is corsair een goed merk. en de stock koeler zal er wel bij passen. maar als ik een andere koeler gan nemen. als ik zin krijg om te oc'en dan krijg ik misschien wel problemen met het passen
en dat zou ik niet willen. dan is er natuurlijk ook gewoon de lowprofile editie van Corsair, die hier ook in hoog in het vaandel staat.
al met al zullen deze componenten samenwerken met een
core I5 3570K
Een ASUS ASUS P8z77 moederbord en een
ASUS 7970 3GB videokaart die 3 slots in beslag neemt.
of anders een 7950
en las but not least.
nee ik ben niet van plan een crossfire opstelling te doen. heb ik dan overkill bij mijn voeding. ja
maar better save then sorry. zeggen ze in films altijd
voor een student wil ik alleen maar A-merken. misschien een beetje
. maar beter een duudere pc met minder goede componenten die 5 jaar meegaan. dan een goedkope pc met ''componenten'' die een jaar lang mee gaan.
mijn keuze voor de componenten is gebaseerd op looks en prestatie.
ik vindt btw wel dat de prijzen voor ssd's de pan uit reizen zeg.
volgens mij was dit het wel.
ik weet dat het niet hoeft. maar om netjes af te sluiten.
groetjes van mij
Na natuurlijk enig onderzoek te hebben gedaan. Ben ik als gaan sparen voor een 'game pc'. het zal geen high end worden, maar toch wel een redelijke pc.
mijn eerste aankoop heb ik besloten uit het feit dat deze onderdelen het minst veranderen in de tijd dat ik mijn onderdelen koop. namelijk de Voeding.
het geheugen.
de ssd.
namelijk de
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus Asus P8Z77-V LE Plus | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Cooler Master GX 650W | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 98,90 | € 98,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 333,70 | |
dit alles bij elkaar zou een kleine 200,- kosten.
over de ssd maak ik me geen zorgen. aangezien de 380 series van samsung hier hoog in het vaandel staan.
de voeding daarentegen weet ik niet va of hij stabiel is. hij heet in iedergeval genoeg wattage.
maar is het een stabiel voeding. het laatste wat je wilt in een pc is een exploderende voeding. de fan is temperatuur gestuurd en komt goed ut de review van hardware.nl...( ik baseer mmijn feiten graag van meerdere reviews) maar daarentegen zijn de kabels misschien net te kort voor goed cable management. hij is ook scherpgeprijsd en helaas niet modulair. maar je kan niet alles hebben... zeker niet als studentje.
ook het geheugen is een twijfel geval. zal deze goed gaan met het mobo en de cpu. naar wat ik gezien/gelezen heb wel. maar misschien is er hier iemand die er ervaring mee heeft. nu is corsair een goed merk. en de stock koeler zal er wel bij passen. maar als ik een andere koeler gan nemen. als ik zin krijg om te oc'en dan krijg ik misschien wel problemen met het passen
al met al zullen deze componenten samenwerken met een
core I5 3570K
Een ASUS ASUS P8z77 moederbord en een
ASUS 7970 3GB videokaart die 3 slots in beslag neemt.
of anders een 7950
en las but not least.
nee ik ben niet van plan een crossfire opstelling te doen. heb ik dan overkill bij mijn voeding. ja
maar better save then sorry. zeggen ze in films altijd
voor een student wil ik alleen maar A-merken. misschien een beetje
mijn keuze voor de componenten is gebaseerd op looks en prestatie.
ik vindt btw wel dat de prijzen voor ssd's de pan uit reizen zeg.
volgens mij was dit het wel.
ik weet dat het niet hoeft. maar om netjes af te sluiten.
groetjes van mij