crossfire warmte. 92 graden. tussen ruimten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
Hallo.
ik heb een club3d royal king HD7970 in crossfire.
en nu word gpu1 echt heel warm. 95 max gemeten.
nu is dat denk omdat ze nogal op elkaar zitten : Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NOvth.jpg
en ik vroeg me af of dit erg is, en of ik hem meer uit elkaar kan zetten.
met een langere crossfire brug (en ondersteund mijn Asrock Z68 Extreme4 Gen3 dat). en zoja. waar koop ik die??

bedankt! 8)

edit: zou het ook de cpu kunnen zijn die de videokaart opwarmt ?? lijkt me sterk.. die word niet zo warm 8)7 :?

[ Voor 18% gewijzigd door rayhvh op 15-12-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Op zich kunnen videokaarten wel wat hebben qua temperatuur maar ik denk dat je beter eens naar je airflow kan gaan kijken. Wat kan helpen is een fan aan de zijkant als intake zetten mits de pc-kast dat toe laat, of in elk geval dan al zorgen dat je aan de voorkant genoeg intake fans hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 14:37

Singular1ty

EV Evangelist

Wat hierboven word genoemd is inderdaad een optie, maar je videokaarten een slotje uit elkaar plaatsen kan echt een boel schelen en volgens mij gaat dat gewoon werken op jouw moederbord. Ik zou dat dus meteen proberen, kleine moeite. 95 graden kunnen je kaarten wel hebben maar minder komt de levensduur en stabiliteit absoluut ten goede.

Een lange crossfire-bridge zullen trouwens heel wat tweakers in huis hebben liggen, mezelf incluis. Als je 't beleefd vraagt sturen ze die misschien wel op tegen een kleine vergoeding ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Singular1ty op 15-12-2012 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408459

Better safe then sorry. ..wat voor case heb je..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
Anoniem: 408459 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 01:13:
Better safe then sorry. ..wat voor case heb je..?
de cm storm trooper. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
Helaas. ik heb de nieuwe lange crossfire brug van singulary gebruikt.
toen ik er achter kwam dat als ik me 2de kaart een slot lager zou willen zetten. ik me usb / me hd audio niet meer kan gebruiken. want die zitten dan in de weg :(
daar even op letten bij volgende pc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik merk zelf ook dat ik al problemen heb met aansluiten van mijn eerste 7970 kaart. Nieuwe pc gebouwd, misschien dat ik ooit nog crossfire wil gaan doen. Maar ik verwacht dat deze dus echt niet gaan passen op mijn mobo, sata aansluitingen zitten gewoon in de weg.. Asrock Extreme 4-M
Pagina: 1