Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Als je de Help app opent en onder de rubriek "populaire onderwerpen" bij "Aanbevelingen voor normaal onderhoud van de telefoon" gaat, krijg je het volgende te lezen:

Gebruik altijd originele accessoires van Sony. Het gebruik van accessoires van derden veroorzaakt apparaatfouten en veiligheidsrisico's voor de gebruiker en leidt tot mindere prestaties van de telefoon. Het gebruik van laders en batterijen die niet afkomstig van Sony zijn, heeft tevens tot gevolg dat de garantie vervalt.

In hoeverre is dit WAAR? Kan men bijvoorbeeld echt te weten komen of je een andere lader hebt zitten gebruiken? Want ik heb dat al voor een stuk of 3 maanden gedaan, tot ik dit heb gelezen uiteraard.

Er kwam gisteren trouwens geen geluid meer uit mijn Xperia P. Ik las ergens dat je je headset enkele keren in en uit de headphone jack moet steken tot dat je merkt dat je terug geluid hebt. Dit werkte gelukkig voor mij. Volgens de persoon in kwestie was dit te wijten aan het gebruik van vreemde accessoires. Ik gebruikte namelijk Sennheiser headset ipv hetgeen dat standaard werd meegeleverd.

Waarom is het gebruik van vreemde accessoires dan zo slecht voor het toestel? Waarom opteerde Sony hiervoor? Is het normaal dat het zo is? Ik vind dit echt absurd!

Ik hoop op veel antwoorden aangezien ik nieuw ben op Tweakers.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 00:35
Het lader/batterij verhaal is makkelijk te verklaren. Sony Xperia telefoons beschikken over een speciaal type accu met bijbehorende lader (quick charger) waardoor de accu extra snel oplaadt. Als men, zoals jij doet, een andere lader gebruikt (waarom?) dan is deze feature niet beschikbaar.

Dit verklaart natuurlijk niet waarom volgens Sony de garantie in dit geval vervalt. Ik denk dat de voornaamste reden hiervoor is dat de kwaliteit van niet-originele laders enorm verschilt, zie ook de volgende link: http://www.arcfn.com/2012...gers-in-lab-apple-is.html

Zoals je ziet is de namaak lader ronduit waar-de-loos te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... Ik gebruikte een andere lader omdat de meegeleverde USB kabel veel te kort is. En eerlijk gezegd met die lader ging het laden ook super snel hoor. Op iets minder dan een uurtje was die al vol. Zou ik de meegeleverde lader kunnen gebruiken maar dan met een andere USB kabel? Of is dat ook niet de bedoeling?

En kun je het feit van die headsets verklaren dan? Eerlijk zij overdrijven toch echt. Die meegeleverde headset kan je toch geen headset noemen als je je smart phone tevens als mp3 wil gebruiken. Of is het bijvoorbeeld wel toegestaan om andere headsets te gebruiken zolang ze maar van Sony zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Up up up

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:03
nou... het is niet de bedoeling dat je de boel bedonderd met garantie claims (bv bij val/waterschade), maar de 2 voorbeelden die jij aanhaalt: andere USB kabel en andere 3.5" headset MOETEN zonder problemen gebruikt kunnen worden, prima dat ze geen garantie geven op de werking ervan, maar je toestel MAG er zeker NIET stuk van gaan. (andere accu snap ik wel, maar laders moeten universeel werken, hier zijn zelfs internationale afspraken over!!!)

ofwel, waarschuwingen gewoon negeren en bij garantie vooral niet vermelden.

Strava

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tikje naar AN.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 17-12-2012 09:21 ]

Pagina: 1