Toon posts:

FTP Server

Pagina: 1
Acties:

• Skullkid013
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-04 16:02
Hallo,

Ik heb sinds kort een externe schijf aan mijn KPN Experia box hangen, de Samba server werkt lokaal perfect,
maar het is me nog niet gelukt om de FTP aan de gang te krijgen.
wat ik graag wil is dat als ik niet thuis ben toch op mijn 'server' kan. moet ik dan eerst nog een poort openen oid?

Groeten,

Heinte

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:14

3DDude

I void warranty's

poort 21 en 22 moet je open zetten van je wan naar je lan (het ip adres waar je ftp server op draait)

Deze gasten hebben software gemaakt om WOB documenten te doorzoeken, zie de substack voor de beerput van onze overheid....

• Skullkid013
oke, en hoe doe ik dat in KPN Experia box ZTE H220N? heb t al eens eerder geprobeerd maar toen wou het niet...

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019

Misery and hate will kill us all.

• Skullkid013
Het nadeel is: ik heb al allerlei tutorials geprobeerd. maar als ik hier http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ port 21 of port 22 check zegt hij dat die poorten dichtzitten.
en wat moet ik dan intypen bij filezilla? mijn 192.168 ip of mijn 80.72?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wat je moet doen is.

Poort openen in je experia box. Misschien heb je hier wat aan?
Meestal is poort 21 standaard voor FTP.

Erna ga je naar http://watismijnip.nl/ En daar zie je je EXTERNE IP adres.

Voer erna in in je browser: ftp://EXTERNEIP

Crypto.com cashback tips

• mauricej
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:54
3DDude schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 23:19:
poort 21 en 22 moet je open zetten van je wan naar je lan (het ip adres waar je ftp server op draait)
Waarom moet ssh openstaan om ftp toegang te krijgen? Ik denk dat je poort 20 en 21 bedoelt, maar zo simpel is het niet met FTP. De tweede connectie (voor de data-verbinding) komt bij active FTP vanaf poort 20 van de FTP-server naar de client, dus daarvoor hoef je geen poort open te zetten (komt immers van binnenuit en dat zal waarschijnlijk al openstaan). Maar omdat de NAT-router de poorten kan veranderen, heb je grote kans dat active FTP niet werkt.
Als je clients het ondersteunen is passive FTP daarom makkelijker, maar dan moet je wel een hele zwik poorten forwarden, omdat de poort dynamisch wordt bepaald. Kijk in de documentatie van je FTP-server om te achterhalen welke poorten je nodig hebt.

• Skullkid013
ik zal kijken wat ik hier mee kan, en de manier van Dacuu (je eerste link) is precies wat ik al gedaan had. maar het werkte blijkbaar niet goed..... maar bedankt iedereen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip dat zowel makkelijker is als veiliger:

Gebruik SFTP ipv FTP. Dat gaat geheel over poort 22 (of willekeurig welk andere poort wat je instelt, ik gooi het altijd boven de 60000 om te voorkomen dat er continu op gescanned wordt). Bovendien is alle verkeer versleuteld, dus iemand die meeluistert kan er zonder ook jouw SSH/SFTP wachtwoord te weten niets mee.

Enig nadeel van SFTP is performance, het ver- en ontsleutelen kost moeite en dus tijd. Maar dat is alleen op een LAN van belang, bij je internetverbinding is je upload toch de beperkende factor. Al draait je server op een ARM of Atom, hij kan de upload van een DSL-lijn met twee vingers in z'n neus aan.

Unix-achtige systemen (incl Mac) hebben standaard de nodige tools al aan boord, met opensshd kun je een server draaien en met sshfs kun je een partitie mounten. Onder Windows moet je tools downloaden, maar dat is ook geen issue, er is gratis open-source software die het kan. Qua client is WinSCP de makkelijkste, maar de meeste FTP-clients (waaronder Filezilla) kunnen tegenwoordig ook SFTP, en qua server kun je kijken naar CopSSH (proprietary, maar wel 'makkelijk') of anders Cygwin en Opensshd.

Soittakaa Paranoid!

• Skullkid013
Dion_b ik snap niet helemaal wat je bedoeld, de er zit gewoon een externe schijf aan mijn router vast, ik heb geen idee hoe je daar software op moet draaien oid.?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Skullkid wil volgens mij de op zijn Experiabox aangesloten USB harde schijf delen naar de buitenwereld, middels (S)FTP. Kan je nu al zeggen dat dat op die manier niet gaat werken. De Experiaboxjes hebben géén ingebouwde (S)FTP-server. Alleen een SMB/NFS server (Samba is een SMB-server) voor delen binnen het LAN.

• Skullkid013
Er zit wel een mogelijkheid voor FTP in, waar je gebruikersnaam en wachtwoord en alles op kan zetten

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan is dat nieuw, toen wij hier nog een Experiabox hadden (ADSL, IPB) kon dat namelijk niet.

• Skullkid013
Het is inderdaad de allernieuwste experia box, jullie hadden dan waarschijnlijk ook andere interface dan dit
http://postimage.org/image/3ywdxhpf9/

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wij hadden destijds een andere interface idd, maar ook ander merk en type "Experiabox", wij hadden de Siemens SX551 of zoiets. :)

Maar goed, terug ontopic. :) Waar loopt het nu spaak, welke gegevens geef je aan vrienden / kennissen door dan?

• Skullkid013
Wat mij niet lukt is de poort te openen waardoor ik op een ander netwerk (op school oid) op de schijf kan komen, en ik weet niet wat ik dan bij filezilla moet invullen (welk IP adres)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je de ingebouwde FTP gebruikt, zou dat poort 21 moeten zijn, naar zijn eigen interne IP, bij KPN is dat meestal 192.168.2.1, heb je de poort forward ook daarop ingesteld?

Voor intern gebruik je dan jouw interne IP, zit je op school (en je vrienden dus ook!) die moeten dan jouw externe IP hebben, die kun je o.a. achterhalen via www.watismijnip.nl. :)

[Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 15-12-2012 17:41]

• Skullkid013
oke dan had ik dat dus wel goed, dan denk ik dat het enige probleem wat er is is dat de port forward niet wil werken. maar dat zal ik nog even uitzoeken.

• Skullkid013
Ik snap niet waarom het niet wil werken,
het ip adres van de externe schijf is 192.168.2.253 poorten 21 en 22 heb ik open gezet op dat IP adres (oid)
via filezilla probeer ik dan te connecten met mijn externe ip... maar het wil gewoon niet werken...

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Probeer je het van buiten af, of intern?

Intern moet je juist niet je externe (ISP) adres gebruiken.

Misery and hate will kill us all.

• Skullkid013
Ik heb iemand even gevraagd, de beveiliging even uit maar hij komt er niet in.. via browser en via Filezilla niet., En als ik zo'n port checker gebruik (online) dan zegt die ook dat port 21 en 22 niet open staan.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dan beschermt je provider je tegen jezelf, zij blokkeren de poorten.

• Skullkid013
Haha dankjewel KPN, echt wat ik nodig had... maar daar valt dan weinig aan te doen vrees ik dankjulliewel voor alle hulp.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je nmap doet naar de host intern en naar je externe IP-adres, dan weet je toch ook waar het probleem zit? :?

• Skullkid013
Ik zal even kijken..

[Voor 68% gewijzigd door Skullkid013 op 15-12-2012 20:25. Reden: Ff gegoogeld]

• Skullkid013
wat het probleem is waar ik vrij zeker van ben is namelijk het volgende. Als ik een poort open dan doet hij gewoon niks, er staat in de router dat die poorten open staan maar ze staan gewoon niet open. waarschijnlijk, zoals hierboven al gesuggereerd werd. KPN blokkeerd het gewoon..

• Skullkid013
https://www.dropbox.com/s....168.2.253%2015-12-12.xml

Hier het resultaat van de scan, hij zegt dat poort 21 open staat?? nu snap ik er nog minder van
(tip: download en open in internet explorer geeft hij hem duidelijker weer)

[Voor 3% gewijzigd door Skullkid013 op 15-12-2012 21:33]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Klik de volgende keer op "Wijzig" als je verdere toevoegingen hebt; het kicken van je topic binnen 24 uur is hier niet toegestaan. Mooi, met nmap zie je dus dat poort 21 via het LAN te bereiken is; doe nu eens hetzelfde, maar dan voor jouw externe IP-adres als je wil? :) Als je daar niet ziet dat poort 21 open is, dan heb je de port niet geforward en moet je die nog forwarden. Is de port wél geforward, dan heeft de externe gebruiker een tikfout gemaakt. Geef die persoon dan eens ftp://username:password@jouw-ip-adres, dan weet je zeker dat de gegevens juist zouden moeten zijn (wel dus even de waarden invullen zoals ze letterlijk zijn!). :)

• Skullkid013
De Waarden waren goed ingevuld, maar als ik met nmap mijn externe ip adres invul geeft hij de volgende melding: Note: Host seems down. If it is really up, but blocking our ping probes, try -Pn firewall was uit op de laptop, alleen ik denk dat dat geblokkeerd wordt vanuit de router. maar ik ben inmiddels opgehouden met proberen vanwege tijdgebrek. Ik ga er maar vanuit dat (wat ik vaker over de router heb gelezen) is dat port forwarden vrijwel onmogelijk blijkt te zijn.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee