Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB + WUXGA (HDMI of DP) over LAN. Is het al mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Al sinds erg lange tijd zoek ik een praktische oplossing om mijn PC welke zich op zolder bevind, zonder concessies ook op een andere plek in mijn huis (bijv. de huiskamer) te kunnen gebruiken op een ander beeldscherm + muis/toetsenbord.

De reden dat ik een oplossing in deze zin zoek heeft meer dan één motivatie. Denk met name aan het feit dat ik 1 'werkkamer' (of hobbykamer) heb, maar ook op een andere plek in het huis zonder problemen van het systeem dat zich daar bevind gebruik wil kunnen maken.

Onder de uitdrukking 'zonder concessies' versta ik het feit dat ik niet simpelweg een terminal sessie op wil zetten naar deze machine. Zaken zoals fatsoenlijk gamen, of uitmuntende responsiviteit (omdat je dikke specs of bijv. SSD's hebt) vallen dan namelijk gelijk buiten de boot (dit werkt dan niet, of je merkt er niets meer van).

Ik zoek dus al tijden naar bijvoorbeeld; een goede USB-over-IP en HDMI-over-IP (of DP-over-IP) oplossing.
Door heel het huis loopt namelijk wel een wired gigabit netwerk.
Helaas heb ik echt moeite om dit soort zaken te vinden...maar misschien kijk ik op de verkeerde plek?

Ook sommige 'enterprise' KVM-over-IP of HDMI-over-IP oplossing gaan maar tot 1600x1200@60Hz resoluties en niet tot 1920x1200@75Hz.
Wellicht is dit een bandbreedte probleem...het zou me niet verbazen.

In het aller, allerergste geval zal dit betekenen dat ik ooit een dedicated/wired oplossing zal moeten vinden om dus volwaardige HDMI + USB aansluitingen te realiseren van de zolder naar de huiskamer (met de nodige extenders/repeaters ertussen).
Is dit dan echt mijn enige optie???

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gamen = lage latency vereist.
$protocol over IP = hogere latencies dan als je het niet over IP gooit.

Al krijg je het voor elkaar, je gaat er niet blij van worden dus...

Verder mbt bandbreedtes, kijk eens op Wikipedia...
Wikipedia: HDMI
HDMI 1.0 was released December 9, 2002 and is a single-cable digital audio/video connector interface with a maximum TMDS bandwidth of 4.95 Gbit/s.
Dit is single-link over de oudste HDMI-standaard, wat max 1920x1200 kan ondersteunen. HDMI 1.3 kan hoger aan maar gebruikt daarvoor 10Gb/s. Hoe was je van plan dat zonder verlies over 1Gb/s LAN te krijgen, nog los van of het over IP gaat of niet :?

Al die "KVM-over-IP" oplossingen maken uiteindelijk gebruik van compressie waardoor je a) kwaliteit verliest en b) nog meer latency krijgt doordat je moet wachtn op comprimeren. Voor het configureren van een server (waar die dingen voor gemaakt zijn) geen issue, wel als jij games wilt spelen of trouwens HD films wilt kijken...

USB 2.0 is trouwens ook al 480Mb/s

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 15-12-2012 00:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Dag Dion,

Duidelijk verhaal ja... de huidige protocollen zullen dit dus nooit mogelijk kunnen maken.
Ben ik dan ook de enige die op zoek is naar een oplossing zoals deze?
Het lijkt me dat er meer mensen zijn met een leuke PC op hun werk/hobbykamer en daar op een andere plek in hun huis ook gebruik van willen maken.... :)
Dat wordt dedicated kabels trekken dus...

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je geeft zelf al je oplossing aan, dedicated kabels trekken inderdaad. Overigens vraag ik me af of er werkelijk zoveel mensen zijn die willen wat je wilt. De meesten stoppen gewoon een HTPC in de woonkamer die z'n data over het netwerk bij een server haalt.

Betekent niet dat jij daar genoegen mee moet nemen, maar ik denk dat je wel vrij uitzonderlijk bent in je eisen. Dat wordt dus zelf iets in elkaar knutselen helaas.

Oslik blyat! Oslik!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:28
Dion, uiteindelijk kan het wel als je bijvoorbeeld kijkt naar bijvoorbeeld OnLive, maar vergeet niet dat deze partij speciale software gebruikt om het zelfs over het internet mogelijk te maken. OnLive gebruikt daarbij dedicated servers welke videocompressie toepassen om daarna de video te versturen naar de cliënt. Daarnaast stuurt een gebruiker alleen z'n toetsaanslagen (of muisbewegingen) terug.

Software die erop lijkt, lijkt niet echt te bestaan met uitzondering van StreamMyGame (vooral oudere titels?) of Ericom Blaze. Maar of het werkt is een ander verhaal...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Servers met videocompressie en versturen over internet... wat doet dat met je latency? :o

Je kunt zo heel specifieke toepassingen die ervoor geoptimaliseerd zijn werkbaar krijgen, maar generiek gamen? No way...

Oslik blyat! Oslik!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Nou, na lang genoeg zoeken lijk ik toch wat gevonden te hebben. :)

http://www.blackbox.nl/nl...xtender/V3.S1.O3/ACU1500A

http://www.blackbox.nl/nl...B-Audio/V3.S1.O3/ACU5501A

Zit wel een redelijk prijskaartje aan... echter is dit voor mij wel de ideale oplossing. :)
Ik wil juist geen tweede PC in huis, maar 1 high end bak met mijn installatie en settings waar ik alles op kan doen (ook in een andere kamer). :)

Pagina: 1