Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Je zult zelf een multi-part form post request moeten opbouwen zoals hier wordt gedaan: http://cristiroma.wordpre...n-c-using-httpwebrequest/
Microsoft heeft echter wel de System.ServiceModel namespace behouden omdat men WCF (web) services juist hiervoor een betere oplossing bied. Je zou eventueel ook naar ServiceStack kunnen kijken.. Form posts nabouwen vanuit een desktop client is niet de meest optimale methode en is eigenlijk alleen aan te raden als je geen toegang tot de server hebt..
If it isn't broken, fix it until it is..
De wep api verwacht een multipart httprequest.jip_86 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:53:
Wat moet je aan die api leveren? Opzich zijn er genoeg manieren om dat in memory te doen. Makkelijkst is dan om eerst even te kijken wat die api verwacht.
Onderstaande code is hoe ik nu een imagefile upload vanuit de client en daaronder de code van de wep api:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Async Function UploadRecipePicture(image As IStorageFile, RecipeID As String) As Task If Variable.ConnectedToInternet Then Dim parts As New List(Of BackgroundTransferContentPart)() Dim part As New BackgroundTransferContentPart("File", "filename.jpg") part.SetFile(image) parts.Add(part) Dim uri As System.Uri = New System.Uri(Variable.WebApiUri & "UploadImage") Dim uploader As New BackgroundUploader() Dim upload As UploadOperation = Await uploader.CreateUploadAsync(uri, parts) uploader.SetRequestHeader("Filename", "filename.jpg") Await upload.StartAsync End If End Function |
Wep api:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| Public Class UploadImageController Inherits ApiController Public Async Function PostFile() As Task(Of HttpResponseMessage) If Not Request.Content.IsMimeMultipartContent() Then Throw New HttpResponseException(HttpStatusCode.UnsupportedMediaType) End If Dim root As String = HttpContext.Current.Server.MapPath("~/User") Dim provider = New CustomMultipartFormDataStreamProvider(root) Try Await Request.Content.ReadAsMultipartAsync(provider) Return New HttpResponseMessage(HttpStatusCode.OK) Catch e As System.Exception Return Request.CreateErrorResponse(HttpStatusCode.InternalServerError, e) End Try End Function End Class Public Class CustomMultipartFormDataStreamProvider Inherits MultipartFormDataStreamProvider Public Sub New(path As String) MyBase.New(path) End Sub Public Overrides Function GetLocalFileName(headers As System.Net.Http.Headers.HttpContentHeaders) As String Dim name = If(Not String.IsNullOrWhiteSpace(headers.ContentDisposition.FileName), headers.ContentDisposition.FileName, "NoName") Return name.Replace("""", String.Empty) 'this is here because Chrome submits files in quotation marks which get treated as part of the filename and get escaped End Function End Class |
Nu wil ik dus geen image file uploaden, maar een image vanuit een image control.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Image control is alleen een image viewer. Waarschijnlijk wordt de image toegewezen via een OpenFilePicker. Waarom zou je die locatie niet gewoon hergebruiken voor de upload?
If it isn't broken, fix it until it is..
De afbeelding wordt inderdaad via een filepicker gekozen, maar na wat bewerkingen wil ik de afbeelding daarna direct uploaden, zonder eerst de afbeelding tijdelijk op te slaan...Niemand_Anders schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:31:
Misschien een rare vraag, maar hoe krijg jij dan een image in je image control?
Image control is alleen een image viewer. Waarschijnlijk wordt de image toegewezen via een OpenFilePicker. Waarom zou je die locatie niet gewoon hergebruiken voor de upload?
Als je het kan opslaan, kan je het toch ook gewoon in het geheugen zetten?Swerfer schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:55:
[...] zonder eerst de afbeelding tijdelijk op te slaan...
Ja het staat al in het geheugen, in een image control. Maar nu moet ik de afbeelding nog kunnen uploaden naar de wep api. Een image file uploaden is geen probleem, maar een image uit een image control daar heb ik de juiste methode(s) nog niet voor gevonden...Caelorum schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:18:
[...]
Als je het kan opslaan, kan je het toch ook gewoon in het geheugen zetten?
Wat ik bedoel is als je al bij de data kan van de image om deze op te slaan, waarom kan je dan niet gewoon die laatste stap weglaten en de data direct uploaden? Komt nog bij dat je de file ook in een WriteableBitmap kan laden, bewerkingen hierop kan doen en deze als BitmapSource gebruikt voor de Image control.Swerfer schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:42:
[...] Ja het staat al in het geheugen, in een image control. Maar nu moet ik de afbeelding nog kunnen uploaden naar de wep api. Een image file uploaden is geen probleem, maar een image uit een image control daar heb ik de juiste methode(s) nog niet voor gevonden...
Dat is precies wat ik wil, maar daar kan ik de juiste methode niet voor vinden, om de data direct te uploaden. Ik weet alleen een methode om een file te uploaden...Caelorum schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 16:33:
[...]
Wat ik bedoel is als je al bij de data kan van de image om deze op te slaan, waarom kan je dan niet gewoon die laatste stap weglaten en de data direct uploaden?
Zoiets zou het dan moeten worden.
Ik ben nog steeds geen methode tegengekomen, of ik weet ze niet te implementeren.
@Hierboven, ik heb een en ander geprobeerd, maar het lukt mij niet om de image in een memorystream of zo te plaatsen. Ik heb daar te weinig ervaring mee...
Je Image Control heeft een property Source (type BitmapSource of BitmapImage) die als het goed is je plaatje bevat en deze kan je encoden.
Hier een voorbeeldje:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa970689.aspx
[ Voor 27% gewijzigd door epic007 op 19-12-2012 15:20 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Async Function UploadAccountPicture(stream As Stream) As Task If Variable.ConnectedToInternet Then Dim uploaduri As String = "http://webapi.mysite.com/UploadImage" Dim httpClient As HttpClient = New HttpClient() Dim content As New MultipartFormDataContent content.Add(New StreamContent(Stream), "file", "picture.jpg") Dim msg As New HttpRequestMessage msg.Method = HttpMethod.Post msg.Content = content msg.RequestUri = New Uri(uploaduri) Await httpClient.SendAsync(msg) End If End Function |
Maar waar ik nu niet uit kom is hoe ik de image (bevind zich in een image control) kan omzetten naar een stream.
[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 22-12-2012 14:31 ]
Ik heb vooral gezocht tussen de WPF en Phone forums en dergelijke en wel een hoop methoden gevonden, echter zijn die allemaal niet om te zetten in Windows 8 Xaml...
En zoeken naar Windows 8 voorbeelden heeft geen resultaat opgeleverd.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ik laad de image als file, maar daarna moet de image worden aangepast (formaat) en wil ik deze zonder hem lokaal eerst op te hoeven slaan direct naar een web api sturen. Dus rechtstreeks de afbeelding vanuit een bitmapimage die ik resize en dan naar de web api wil versturen met een methode die een image in een stream verwacht (zie 3 posts hoger)...Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:41:
Misschien even een stapje terug. Het image komt toch ook niet op magische wijze in een Image control? Er moet toch ergens een keer een uri/resource/stream/byte[]/whatever te pakken te krijgen zijn waar (de bytes van) dat plaatje uit te halen is?
Ik laad de image via een filepicker, die er dus een StorageFile van maakt. Deze zet ik dan in een bitmapimage die ik als source van de imagecontrol geef.
Kortom, ik moet dus van een bitmapimage terug naar een stream...
[ Voor 4% gewijzigd door Swerfer op 28-12-2012 21:42 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Using fileStream As IRandomAccessStream = Await blaat.OpenAsync(Windows.Storage.FileAccessMode.Read) Dim bitmapImage As New BitmapImage Await bitmapImage.SetSourceAsync(fileStream) Dim decoder = Await Windows.Graphics.Imaging.BitmapDecoder.CreateAsync(fileStream) Dim memStream = New Windows.Storage.Streams.InMemoryRandomAccessStream() Dim encoder = Await Windows.Graphics.Imaging.BitmapEncoder.CreateForTranscodingAsync(memStream, decoder) Dim width = bitmapImage.PixelWidth Dim height = bitmapImage.PixelHeight If width > 956 Or height > 718 Then If height > width Then encoder.BitmapTransform.ScaledHeight = 719 encoder.BitmapTransform.ScaledWidth = 719 / (height / width) Else encoder.BitmapTransform.ScaledWidth = 957 encoder.BitmapTransform.ScaledHeight = 957 / (width / height) End If End If encoder.BitmapTransform.InterpolationMode = Windows.Graphics.Imaging.BitmapInterpolationMode.Fant encoder.IsThumbnailGenerated = False Await encoder.FlushAsync() memStream.Seek(0) End Using |
De memStream bevat nu de image in een InMemoryRandomAccessStream welke geaccepteerd wordt door mijn functie om de afbeelding te uploaden naar de web api. (memStream.AsStream)