Ik heb een oude dell inspiron 530s met een E6750 processor en 4 GB geheugen waar ondertussen wel een crucial 128 gB ssd in zit maar de rekenkracht wordt wat vervelend voor o.a. videobewerken, CAD tekenen etc. Upgrade van dit oude beestje zit er niet echt in daar ik qua processor niet echt veel kan en met de GPU ook geen kant uit kan ivm met beperking van de grootte van de behuizing en het vermogen van de voeding.
Kan er niet mijn HD videos meer fatsoenlijk op maken, tijdens editen stottert het vreselijk en renderen duurt daarna ook tragisch lang... (Pinnacle studio gebruikte ik altijd maar dat is niet meer te doen, heb nu ook Sony Vegas movie studio, gaat iets beter maar nog steeds redelijk dramatisch...)
Derhalve het volgende uitgezocht. SSD, bestaande HD en CD/DVD brander zet ik over (en monitoren, toetsenbord, muis etc)
Gaat dit een beetje lekker werken ? Moeilijk te vinden in hoeverre de GPU (en specifiek deze) de videobewerking verbeterd; zal zeker tijdens het editen de beelden goed afspelen, sneller renderen helpt ie niet mee neem ik aan maar daar zal de I5-2500k wel een fikse verbetering geven.
Bedankt
https://vimeo.com/46975103
Kan er niet mijn HD videos meer fatsoenlijk op maken, tijdens editen stottert het vreselijk en renderen duurt daarna ook tragisch lang... (Pinnacle studio gebruikte ik altijd maar dat is niet meer te doen, heb nu ook Sony Vegas movie studio, gaat iets beter maar nog steeds redelijk dramatisch...)
Derhalve het volgende uitgezocht. SSD, bestaande HD en CD/DVD brander zet ik over (en monitoren, toetsenbord, muis etc)
Gaat dit een beetje lekker werken ? Moeilijk te vinden in hoeverre de GPU (en specifiek deze) de videobewerking verbeterd; zal zeker tijdens het editen de beelden goed afspelen, sneller renderen helpt ie niet mee neem ik aan maar daar zal de I5-2500k wel een fikse verbetering geven.
- De i5-2500 omdat dat qua prijs prestatie een prima processor is
- Mobo, ik twijfel nog tussen deze M of de gewone volledig ATX versie... maar heb de extra functionaliteit van de normale ATX versie niet nodig
- Videokaart omdat ik een stille PC wil. Gamen is niet echt nodig, wel 2 monitoren en wat kracht voor video
- 16Gb geheugen, moet een beetje on-board hebben ivm met wederom videobewerken en CAD en geheugen kost niet veel
- Voeding... tja, geen idee, dit leek me wel wat en lijkt voldoende vermogen te hebben
- Leek me een fatsoenlijke prijs voor een redelijke kast. Ook daar zoek ik iets stils.
- Ik draai W7 ultimate 64 bits en heb geen plannen om naar W8 over te stappen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 192,90 | € 192,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77M-D3H | € 80,45 | € 80,45 |
| 1 | Powercolor HD7750 Go! Green | € 101,50 | € 101,50 |
| 1 | Nexus Thrio 310 Silent Case | € 42,90 | € 42,90 |
| 1 | Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10 | € 66,45 | € 66,45 |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M2 420W | € 54,40 | € 54,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 538,60 | |
Bedankt
https://vimeo.com/46975103